Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er papirkopi af faktura til eget regnskab lovpligtig ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er det nødvendigt at printe en papir kopi af faktura til eget regnskab ?

Jeg tænkter at hvis jeg trækker lister over køb til revisoren, så behøver jeg vel kun at printe faktura, hvis SKAT ønsker at gennemgå regnskabet ?

*** Fotograf Claus Lavendt - Professionel reklamefotograf ***

*** www.lavendtphoto.com ***

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Fotograf Claus Lavendt:
Er det nødvendigt at printe en papir kopi af faktura til eget regnskab ?

Nej!

Fotograf Claus Lavendt:
Jeg tænkter at hvis jeg trækker lister over køb til revisoren, så behøver jeg vel kun at printe faktura, hvis SKAT ønsker at gennemgå regnskabet ?

Korrekt!Yes.... og hvis der er en kompetent medarbejder fra SKAT vil pågældende også kunne håndtere det elektronisk.

 

Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Fotograf Claus Lavendt:

Hej

Er det nødvendigt at printe en papir kopi af faktura til eget regnskab ?

Jeg tænkter at hvis jeg trækker lister over køb til revisoren, så behøver jeg vel kun at printe faktura, hvis SKAT ønsker at gennemgå regnskabet ?

Så vidt jeg kan se skal man have en kopi af den oprindeligt faktura til eget regnskab.
http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=108095

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også altid troet, at man skulle have en papirudgave af sin faktura i en mappe. Men ud fra linket her kan jeg faktisk ikke se, at det er nødvendigt, idet der på siden bare står, at man skal "udstede" en faktura til sit eget regnskab, og jeg ser ikke ud af dette, at den behøver at være på papir.
Man skal vel bare altid være i stand til at fremvise den for f.eks. SKAT, hvis de gerne vil se den.

At det så er rigtig praktisk i mange tilfælde, at kunne gå hen og slå en given faktura op - uanset om pc'en er tændt eller ej - er da en helt anden historie. Selv ville jeg ikke drømme om at lade være med at udskrive en, selv om mine fakturaer ligger på en ekstern server.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Man behøver ikke at opbevare det i papirform.

Det er rigeligt, at have det elektronisk, på mikrofilm, lysbilleder, eller hvad man nu synes kunne være sjovt. Det skal bare være let at udskrive, og det skal kunne genskabes uden yderligere bearbejdning, beregning eller tilpasning.

Læs evt. kapitel 5 i bogføringsloven:
https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=27298#K5

 

Fra Kerteminde
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 94
Fra  RT-Web Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg giver Martin ret. Jeg havde samme snak med min revisor for en måneds tid siden.
Du må gerne opbevare den elektronisk, som f.eks i e-conomic. Du skal bare sikre dig du har mulighed for at printe dem, da skat kan kræve dem på papir, men det gør de som regelt ikke uden en god grund.

Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg ville heller ikke opbevare dem udskrevet, men i digitalt format, så de kan skrives ud præcis som kunden fik fakturaen. Eller er den vel ugyldig? Det er sådan jeg har forstået det SKAT skriver i forbindelse med fakturaer.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)