Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsindberetning og forskudsopg.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Så er jeg på banen igen med lidt flere spørgsmål. :-)

Vi har registreret for vores virksomhed for moms og import. Fik at vide at vi skal indberette moms hvert kvartal for nye virksomhed. Men skal vi også gå ind og indberette moms, selvom vi ingen aktivitet har endnu (vi har ikke solgt noget endnu, men har dog købt noget inventar til brug i virksomheden.)

Ang. forskudsopgørelse, fik at vide til et informationsmøde at hvis vi ikke vidste hvor meget vi kom til at tjene så skulle vi skrive nul i vores forskudsopgørelse. Men fik til gengæld at vide da vi besøgte skattecentret at vi intet skulle skrive, da vi ikke vidste vores fortjeneste endnu. Hvad er mest rigtigt? eller er det i bund og grund det samme om der står nul eller ej.

Håber I kan hjælpe.

Tak.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal momsangive hvert kvartal, også selvom I ingen ind- eller udgifter har. Så skal I blot 0-angive både i salgs- og købsmoms.

Fsva forskudsopgørelsen skal I forskudsopgøre Jeres forventede overskud, for at I kan få beregnet AM-bidrag og B-skat. Såfremt I forventer et 0, angiver I blot dette. Jeg er ikke bekendt med, at man kan undlade at gøre det, og undgå, at Skat laver en foreløbig fastansættelse - men hvis Skat har sagt det, så vil jeg tro det kan lade sig gøre, og giver det samme resultat. 

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)