Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ældre Photoshop købes..

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Gelsted
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 99
Fra  miniMEDIA Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

nielco:
"Overdragelse. DU ER IKKE BERETTIGET TIL AT UDLEJE, BORTLEASE, SÆLGE, VIDERELICENSERE, ELLER OVERDRAGE DINE RETTIGHEDER TIL SOFTWAREN ELLER TIL AT TILLADE AT EN DEL AF SOFTWAREN KOPIERES TIL ANDRE PERSONERS ELLER JURIDISKE ENHEDERS COMPUTER, UNDTAGEN I DET OMFANG DET MÅTTE VÆRE TILLADT I DENNE AFTALE.  Du er dog berettiget til at overdrage alle dine rettigheder til brug af Softwaren til en anden person eller juridisk enhed under forudsætning af, at: (a) du til en sådan person eller juridisk enhed også overdrager (i) denne aftale, (ii) serienumre, Softwaren og alt anden software eller hardware bundled, pakket eller præinstalleret sammen med Softwaren, herunder alle kopier, opgraderinger, opdateringer og tidligere versioner, og (iii) alle kopier af fontsoftware konverteret til andre formater (b) du ikke beholder opgraderinger, opdateringer eller kopier, herunder sikkerhedskopier og kopier lagret på en Computer; og (c) modtageren accepterer denne aftales vilkår og betingelser og alle øvrige vilkår og betingelser, som var gældende for dit køb af en gyldig licens til Softwaren. UANSET DET FORANSTÅENDE ER DU IKKE BERETTIGET TIL AT OVERDRAGE UDDANNELSESKOPIER,  "PRE-RELEASE"- OG "NOT FOR RESALE"-KOPIER AF SOFTWAREN. Adobe kan forud for en overdragelse kræve, at du og erhververen skriftligt bekræfter at ville overholde denne aftale, at I videregiver oplysninger om jer selv til Adobe og at I registrerer jer som slutbrugere af Softwaren. Afsæt 4-6 uger til overdragelsen. Venligst besøg http://www.adobe.com/support/ eller kontakt Adobes Customer Support Department for yderligere information."

Jammen der står da klokkeklart, at man gerne må sælge det videre - bare man lader det hele følge med: software, licens, kopier osv. og ikke selv beholder noget. Og hvis det er uddannelseskopier osv må man ikke...
Det der står med store bogstaver i starten er, at man ikke må stikke nogen en kopi...

Man må altså heller ikke sælge photoshop alene, hvis det er en del af en bundlet pakke; CS-collection osv. 

Mvh Michael

Mange hilsner Michael Rusbjerg
miniMEDIA - WEB, VIDEO & PRINT

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:46

Nej, du må ikke sælge programmet men godt overdrage det.
Du må altså ikke modtage betaling for programmet i forbindelse med overdragelsen.. altså sælge det.
Hvis du nu sælger en brugt computer, hvor programmet er installeret, og altså kun modtager betaling for computeren, overdrager du rettigheden til programmet til computerens nye ejer.
Du har derefter IKKE ret til at fortsætte med at benytte det program (den licens) eller en kopi af den, som du har overdraget.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Gelsted
Tilmeldt 12. Mar 09
Fra  miniMEDIA Skrevet kl. 23:13

:) Hvordan drager du den konklussion?

Der står i starten at man ikke må sælge, lease blablabla, pånær de undtagelser der er nævnt. Og undtagelsen der starter med småt beskriver at man gerne må overdrage licensen, hvis man overdrager ALT, og ikke beholder en kopier eller andet... Der står da ikke noget om at man ikke må tage nogle penge for det produkt man har købt og nu overdrager helt og aldeles inkl. forpligtelser ifm. licensen... Det blander de sig da ikke i - de vil bare være sikker på at den nye ejer har fået alt der hører til produktet incl licensen.

Og nej, det er som sagt indforstået at sælger ikke længere må benytte sig af kopier osv. Det nævnte jeg da vist også før...

Mvh Michael

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:39

Smile
Med dine termer..

DU ER IKKE BERETTIGET TIL AT UDLEJE, BORTLEASE, SÆLGE, VIDERELICENSERE, ELLER OVERDRAGE DINE RETTIGHEDER TIL SOFTWAREN ELLER TIL AT TILLADE AT EN DEL AF SOFTWAREN KOPIERES TIL ANDRE PERSONERS ELLER JURIDISKE ENHEDERS COMPUTER, UNDTAGEN I DET OMFANG DET MÅTTE VÆRE TILLADT I DENNE AFTALE.
Sælge = modtage betaling for
Overdrage = aflevere, give, forære
Forskellen mellem overdrage og sælge er vel i sagens natur..  betalingen?.

Jeg tror, at Adobe og dem der håndhæver Adobes rettigheder (og andre producenter af software, som f.eks. Microsoft, Corel mfl.), tolker det på samme måde - eller i den retning Wink

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Find mig på LinkedIn

Fra Gelsted
Tilmeldt 12. Mar 09
Fra  miniMEDIA Skrevet kl. 23:49

ja mester, men der står i sidste linje af dit citat: "UNDTAGEN I DET OMFANG DET MÅTTE VÆRE TILLADT I DENNE AFTALE" Og lige ret derefter bliver der beskrevet at man GERNE må, hvis man overdrager hele pakken, hele license, hele forpligtelsen osv og ikke selv beholder noget... Du er nødt til at læse hele den kedelige tekst - det med småt også:)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:59

Vil du så være rar at pege på det stykke tekst i det efterfølgende kedelige tekst, hvor der står sælge ?
Ellers bliver det efter min mening et spørgsmål om, hvordan man vælger tolke det.
Spørgsmålet er måske, om den tolkning at overdrage=sælge holder i retten. Jeg tror det ikke.

Find mig på LinkedIn

Fra Gelsted
Tilmeldt 12. Mar 09
Fra  miniMEDIA Skrevet kl. 00:09

Som jeg sagde før: Der står da ikke noget om at man ikke må tage nogle penge for det produkt man har købt og nu overdrager helt og aldeles inkl. forpligtelser ifm. licensen... Det blander de Adobe sig da ikke i - de vil bare være 100% sikker på at den nye ejer har fået alt der hører til produktet incl licensen. For ellers passer deres licens ikke sammen med produktet længere - derfor må man heller ikke sælge en del af en pakke (bundle).

De bruger ordet overdrage - men de siger da ikke, at man ikke må tage penge for det produkt, man selv har købt og betalt for... hvis det er det man ønsker - men det er jo en sag mellem køber/sælger...

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 10:11

Hej igen

Noget af en debat der kom oven på mit spørgesmål, og må indrømme at jeg er blevet lidt forvirret, angående reglerne. Går dog ud fra at det er okay, at købe en licens da det sker så åbenlyst på bland andet DBA.

Har tidligere arbejdet med Paint.NET, men jeg har brug for at kunne arbejde i lag, og her er photoshop helt klart stærkeste, desuden skal jeg kunne åbne og redigerer i photshop dokumenter, så skal helst havde en photoshop..

MvH Kristoffer

Ps. er der ikke nogle der har en de gerne vil af med? Har nogle tusinde jeg er villig til at bruge..

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 10:13

paint.net kan også arbejde med layers ....

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 13:46

Har du overvejet Corel Draw, med tilhørende paint program og meget mere?

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)