Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man leje, lease fra sin egen personlige virksomhed til aps som man også selv ejer?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 16. Apr 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Som nystartet erhvervsdrivende (personligt selskab) er jeg ny herinde og vil bruge lejligheden til at sige tak til Amino og til alle de spændende indlæg man kan finde på dette forum. Alletiders :-)

Jeg håber at kunne få besvaret ovenstående spørgsmål; er det muligt hvis man har et personligt ejet firma at leje, lease, sælge varer og f.eks. patentrettigheder til et aps selskab, hvor man også selv er ejer eller medejer? Der er naturligvis meget mere til sagen men mit spørgsmål går mest på, om man kan sikre f.eks. en patentrettighed i sit eget firma ved at "sælge, leje eller lease" rettigheden til et aps?

på forhånd tak for svar og tak for et super forum, hvor jeg allerede har lært en masse.

Mvh dkmichmo

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan man som udgangspunkt men det vanskelige bliver jo at sætte en lejepris som er fornuftig og som kan anerkendes. Herudover giver det generelt anledning til bøvl og meradministration hvis man ikke har tingene samlet. Du skal også tænke på at en eventuel investor o.l. næppe vil investere i selskabet hvis patentrettighederne ikke ligger der.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)