Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

US-leverandør tog svigtede

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Henrik

 

Jeg er helt enig i din udtalelse, om at jeg som køber har et ansvar. Men her var ikke tvivl i mit sind, da jeg tjekkede koden, jeg havde andre til at overfladisk tjekke koden at det bare var en form sag at den lagt op serveren i DK, at hans source så bare kørte. Set i bagspejlet skulle han da ikke have haft en krone før jeg havde et 100% kørende software stykke, men jeg troede inderligt på at det var en form sag at få det sidste kørende.. Lusing til mig indrømmet. Stol ikke på folk når det har med arbejde og penge... Det er lært Henrik, det er lært....

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/23/2006 10:21:27 PM
Forfatter: Martin Thorborg
...glem alt om inkasso, det er spild af tid og penge.


Nu er inkasso i USA noget anderledes end her hjemme. Du kan nemt få et firma som tager f.eks. 50% af de penge de får hjem og giver dig resten. Det koster så ikke noget hvis du ikke får nogle penge. Det er da det forsøg værd.

Søg på "No cure no pay".

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jens



 



Man kan altid være bagklog. Jeg syntes ikke at du skal tage det så tungt, jeg havde en lignende oplevelse hvor jeg betalte 2/3 til fuldstændig ubrugelig kode der aldrig blev færdig. Jeg tilbageholdt så den sidste 1/3 men alligevel er det surt at starte forfra, for ikke en gang at regne de timer ud jeg har brugt på projektet.



I sidste ende er det lærepenge jeg har brugt. Desuden har jeg lært en masse gennem de sidste 10 år outsourching. Jeg satzer da stadigvæk nogle gange når jeg skal indkøre en ny programør/leverandør, det er så typisk mindre beløb vi snakker om, men "some you win, some you loose".



 



Så tag det ikke så tungt og lad dig ikke gå på at andre måske mener du har risikeret for meget. Man ved aldrig hvad man selv ville gøre i en given situation. Jeg for den sags skyld ved ikke om jeg ikke havde gjort det samme (kommer lidt an på beløbet) og jeg har som sagt mange års erfaring.



 



Hilsen



Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Random. Det der er frustrende at på nuværende tidspunkt skulle jeg have et færdigt produkt. Jeg har test kunder der står og venter og ja... Bare frustrende... Beløbet var ikke enormt. 25k. Men når man er på SU, og kaster sig ud i sit første store invisteringsprojekt så er det lidt træls for at sige det på jysk :) Men så har jeg jo lært det. SLAM!

 

Til opfølgning har jeg dog kontaktet et amerikansk selskab der ikke koster noget med mindre de får pengene fra skyldneren. Så nu må vi se hvad de melder tilbage.

GetACoder.com er også på sagen, de har været meget hjælpsomme men det er jo begrænset hvad de i sagens natur kan gøre..

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/24/2006 2:16:33 PM Forfatter: Jens Lund
 Stol ikke på folk når det har med arbejde og penge... Det er lært Henrik, det er lært....


Hej Jens

 

Hvis du skal fortsætte med outsourcingen skal du nok prøve at lære mere af det end ikke at stole på folk. Jeg tror man under alle omstændigheder kommer til at tage chancer, for man kan gardere sig mod at miste penge, men det er svært at gardere sig mod at spilde sin tid. Derfor vil jeg foreslå at du får gennemtænkt forløbet ordentligt og fundet ud af, hvor det gik galt, og hvad du kunne have gjort forskellige steder i forløbet. Så tror jeg, at du får mest ud af dine surt tjente lærepenge.

 

Jeg synes jeg kender fornemmelsen fra mig selv med, hvordan man kan have et godt samarbejde med en programmør, og så kan der komme problemer med koden og hvad gør man så. Der tror jeg man skal lære at balancere mellem at være samarbejdspartner, kunde og nogle gange chef og få reageret på en fornuftig måde. Det synes jeg ikke er nemt.

 

Held og lykke med projektet fremover.

 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for de vise ord Henrik.



Jeg kan så fortælle at den nye programmør bliver betalt med en ordning der hedder escrow. Hvilket betyder at han kan se pengene venter på ham, men han får dem ikke før jeg godkender endeligt.. En service Moneybookers.com benytter sig af.



Være samarbejdspartner, kunde og nogle gange chef og få reageret på en fornuftig måde. Det synes jeg ikke er nemt.

 


Helt enig...



Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Seneste update i sagen:

Ja jeg ved inkasso ikke var vejen frem som Martin rigtig nok sagde, men det viste sig nu at have en afskrækkende virkining. Jeg kontaktede et Amerikansk firma, der glædeligt ville hente mine penge tilbage for 10% provision... Helt i orden for mig... Da min kære programmør efter lidt betænkningstid havde regnet mit udgift regnskab jeg havde fremlagt for ham, kom der andre boller på suppen. Jeg blev ringet op af en yderst ydmyg amerikaner, der gerne ville finde en afdragsordning for mine penge, da han måtte indrømme han var flad. Så vi blev enig om at han skulle se på mit afdragstilbud, og vende tilbage i morgen. Hvis dette ikke skete ville jeg bare lade inkasso sagen kører sin gang... Så nu må vi se hvad meldingen bliver om 24 timer...

Kryds lige fingre for mig...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

X <---- Jeg krydser fingre


Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)