Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansvarlig kapital i et ApS - er der regler for hvordan denne kapital skal være til stede?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

I forbindelse med en oprettelse af en (forhåbentlig) kommende oprettelse af et ApS (og et bagvedliggende holding-selskab) har jeg forstået at ApS'et skal stille med 125.000 kr i ansvarlig kapital som skal indskydes ved stiftelsen af selskabet.

Mit personligt ejede selskab ejer intet (pånær en computer), så jeg formoder at jeg skal stille med hele beløbet i kontanter. Lad os antage at ApS'et nu får tilført 125.000 kr i kontanter.

Mit spørgsmål går på om ApS'et må bruge disse penge til at købe obligationer/aktier eller andet som så bliver liggende i ApS'et (så værdien hele tiden er til stede), eller skal de 125.000 kr være tilstede som indestående på en bankkonto.

Må værdierne (de 125.000 kr) evt. lånes ud - jeg har kig på en låneportal hvor pengene bindes i 3/6/9/12 måneder?

Hvor er de nærmere forhold om ansvarlig kapital i ApS beskrevet?

Tak for svarene

Claus

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget problem i at investere ApS kapitalen i obligationer, aktier o.l. eller at udlåne kapitalen (bortset fra udlån til dig selv og nærmeste familie). Problemet opstår først hvis der tabes på investeringerne hvorved kapitalen ikke længere vil være intakt.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)