Hejsa,
I forbindelse med en oprettelse af en (forhåbentlig) kommende oprettelse af et ApS (og et bagvedliggende holding-selskab) har jeg forstået at ApS'et skal stille med 125.000 kr i ansvarlig kapital som skal indskydes ved stiftelsen af selskabet. Mit personligt ejede selskab ejer intet (pånær en computer), så jeg formoder at jeg skal stille med hele beløbet i kontanter. Lad os antage at ApS'et nu får tilført 125.000 kr i kontanter. Mit spørgsmål går på om ApS'et må bruge disse penge til at købe obligationer/aktier eller andet som så bliver liggende i ApS'et (så værdien hele tiden er til stede), eller skal de 125.000 kr være tilstede som indestående på en bankkonto. Må værdierne (de 125.000 kr) evt. lånes ud - jeg har kig på en låneportal hvor pengene bindes i 3/6/9/12 måneder? Hvor er de nærmere forhold om ansvarlig kapital i ApS beskrevet? Tak for svarene Claus
|
Der er ikke noget problem i at investere ApS kapitalen i obligationer, aktier o.l. eller at udlåne kapitalen (bortset fra udlån til dig selv og nærmeste familie). Problemet opstår først hvis der tabes på investeringerne hvorved kapitalen ikke længere vil være intakt.