Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel med UK.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som det er dit cvr-nr. han er interesseret i. Så stryger han den enegelske moms og lader lidt dryppe på dig.

Problemet er den dag det går galt og det engelske eller danske skattevæsen ser på papirstrømmen og ser at der ikke er sammenhæng mellem betalinger og transaktioner....

Tro mig hvis der  var en legal momsbesparelse på den måde så ville den være så udbredt, at du ikke kunne undgå at have hørt om det.

Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:15

Giver det mere mening hvis jeg skriver faktura til hans engelske kunder med 25 % dansk moms på?

Han skriver nemlig følgende:

Suppliler will raise invoices to You , when we have paid for the goods

You raise invoices to my customers ( End users of TVs etc) adding on the  % for your commission  

Fill the VAT forms in just has normal all legal do this with a company in france and works very good

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:32

Tja...jeg fatter ikke essensen af denne manøvre.

I sidste ende burde det være hip som hap, når man handler indenfor EU.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 10:29

Peter - Revisor:

Tja...jeg fatter ikke essensen af denne manøvre.

I sidste ende burde det være hip som hap, når man handler indenfor EU.

Det lyder da ganske underligt .... hvad skulle ideen være i at lade den engelske kunde betale med en momssats på 25% fremfor den normale på 19%??

Gad vide om din samarbejdspartner egentlig har et gyldigt momsnummer... Det er åbenlyst at det er dit CVR-nummer han gerne vil have fat i! Hvis du hopper med på den vogn så husk at det hele skal bogføres ind over dit regnskab, opgives til listesystemet, dig som kunder skal komme til hvis noget galt med fjernsynet mv..

Tilmeldt 7. Dec 06
Skrevet kl. 01:10

Mange tak for de gode svar.

Som jeg har forstået det nu efter at have snakket med ham:

Jeg sender en købsodre til hans leverandør. Han fakturer mig uden moms. Derefter skriver den engelske virksomhed en faktura til hans kunder, varerne sendes også til hans kunder.

Men jeg kan ikke se hvor overgangen af varerne sker fra min virksomhed til hans? er jeg forpligtet til at " sælge " dem til ham?

Han vil bare have varerne uden moms for at kan sælge dem billigere i UK. han giver mig kommision fordi han låner mit DK moms nummer. Jeg har tjekket via Skat, og han har selv et gyldigt momsnummer. Jeg har nemlig handlet med ham flere gange. Men har svært ved at gennemskue dette.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 10:36

Det er åbentlyst ulovligt!!!

Du skal i princippet udstede en faktura uden moms til din samarbejdsparterner i UK - han skal så selv lægge moms på..... Hvis dette setup bliver opdaget kan du i værste fald komme til at hænge på momsen....

Momssystemet er skruet sådan sammen at sålænge det foregår indenfor EU vil der altid ende moms på i sidste ende når varen bliver solgt til en slutkunde.

Tilmeldt 7. Dec 06
Skrevet kl. 11:00

Jeg  synes også det hen af vejen lugtede ulovligt.

Men det vil ikke være ulovligt hvis jeg solgte dem til ham uden moms? hvor han så selv ligger momsen på i sidsten ende? og selvfølgelig  opkræver engelsk moms af de kunder i UK han sælger til?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:08

Synes det minder mistænkeligt meget om moms-karrusellerne, der kørte indtil få år siden. Her er det dog lidt anderledes idet varerne aldrig forlader landet.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 20:22

Xander:

Men det vil ikke være ulovligt hvis jeg solgte dem til ham uden moms? hvor han så selv ligger momsen på i sidsten ende? og selvfølgelig  opkræver engelsk moms af de kunder i UK han sælger til?

Nej! det vil ikke være ulovligt. Husk at du skal have en fakura på at du har købt varene. Det svarer jo blot til alminde trekants handel.... (Men virker formålsløst  i dette tilfælde. Hvorfor skulle han lade det dryppe på dig når han kan opnå det samme uden)

Tilmeldt 7. Dec 06
Skrevet kl. 18:05

Tak for de mange svar.

Jeg har netop fortalt ham at jeg ikke hopper med på vognen, da det lyder meget mystisk.

Desuden opkræver han ikke sine engelske kunder engelsk moms, også vil jeg ikke være med længere Wink

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)