Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel med UK.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og har handlet en del med England.

Ham jeg handler med foreslår følgende:

Jeg afgiver en købsodre hos hans leverandør i min virksomhedsnavn.

Han betaler leverandøren på vegne af mig

Derefter sælger han produkterne til sine egne kunder i UK. Varerne køber han tilbage af mig såvidt jeg fostår det ligger der en momsfidus i dette for ham? kan i forklare dette? så jeg ikke bliver snydt.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:06

Xander:

Jeg afgiver en købsodre hos hans leverandør i min virksomhedsnavn.

Han betaler leverandøren på vegne af mig

Hmmmm I hvilket land ligger hans leverandør....

Tilmeldt 7. Dec 06
Skrevet kl. 22:31

Leverandøren ligger i England

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 22:47

Det vil sige at du bestiller varen hos din "leverandørs leverandør" i dit navn. Betalingen   kommer i dit navn fra din leverandør som også modtager varen og derefter sælger den til hans kunder i UK.  Med andre ord varen kommer aldrig til Danmark?

Det betyder at varen leveres til ham uden egelsk moms. Hvis papirgangen skal være korrekt skal du fakturere ham beløbet  og han skal lægge UK moms igen. Momssystemet i EU er skruet sådan sammen at "bordet" fanger ved salg til kunde. Så der er ikke nogen fordel for ham, hvis papirgangen følger bogen.

I princippet vil der være tale om det man kalder en trekantshandel...Læs mere   her

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=130175&vId=202375&i=40

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:53

Jeg turde ikke indlade mig på dette...idet du i sidste ende via dit danske CVR.nr. hæfter for moms mv., såfremt

tingene ikke kører efter bogen.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 22:57

Peter - Revisor:

Jeg turde ikke indlade mig på dette...idet du i sidste ende via dit danske CVR.nr. hæfter for moms mv., såfremt

tingene ikke kører efter bogen.

Præcis!

Tilmeldt 7. Dec 06
Skrevet kl. 23:19

Vil der ligge en momsfidus for ham i dette tilfælde hvis vi snakker trekantshandel?

Først vil han jo bare købe min virksomhed, men det er jo ikke helt muligt da den er bundet til mit CVR nummer og samtidig til mit CPR nummer.

Hvilke fordele vil han opnå ved at købe virksomheden kontra hans alternativ her?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 23:23

Pointen er at der ikke vil være nogen momsfidus for ham overhovedet. Det lyder som et suspekt oplæg som han har i baghovedet. Som Peter rigtig nok nævner skal du passe, hvis du hopper med på vognen, at du ikke kommer til at hænge på et momskrav som følge af at han ikke betaler den moms som han bør.....

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 23:25

Xander:
Hvilke fordele vil han opnå ved at købe virksomheden kontra hans alternativ her?

Ingen - hvis det bare er for at beholde varene i UK. Så er det CVR-nr. han er interesseret i. 

Tilmeldt 7. Dec 06
Skrevet kl. 23:29

Jeg synes også det lyder lidt mærkeligt.

Han vil nemlig give mig kommision pr odre han lægger hos leverandøren?

Jeg må indrømme at jeg har lidt svært ved at gennemskue hvad det går ud på? da det lyder lidt lusket, og heller ikke noget jeg har tænkt mig at hoppe på.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)