Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

h1 h2 h3

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Malmø, Sverige
Tilmeldt 13. Jan 10
Indlæg ialt: 60
Fra  SecPoint ApS Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er ved at opdatere på en website hvor alle overskrifter er H2 også kommer H3 længere nede.

Der er ikke nogen H1

Er der nogen der har erfaring hvad der er bedst.

Først laver jeg alle overskrifter til H1 også næste overskrift til H2 og hvis der ikke er mere på den side så har jeg kun H1 og H2.

På andre sider hvor der er mere tekst som fx:

SIden Overskrift  H1

Kategori 1  H2

underkategori b  H3

underkategori b H3

Kategoriy 2 H2

underkategori c H3

underkategori c H3

kan jeg godt lave det sådan så H2 og H3 bruges flere gange?

Få et gratis Online Sårbarheds Scan - Scanner for XSS, Cross Site Scripting, SQL Injection, Wordpress, Joomla.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 12:17

Ja, du kan  have alle de h1, h2 og h3 du måtte ønske på en side.

Fra Malmø, Sverige
Tilmeldt 13. Jan 10
Fra  SecPoint ApS Skrevet kl. 12:27

tak for hurtigt svar.

Hvis en side fx kun har H2 og H3 og mangler H1 bryder man så reglerne eller er det ligemeget?

Få et gratis Online Sårbarheds Scan - Scanner for XSS, Cross Site Scripting, SQL Injection, Wordpress, Joomla.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 12:35

Man bryder ikke nogen regler nej, men jeg ville lave en H1 på alle sider alligevel.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 13:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

W3C har ingen regler for brugen af Hx, kun anbefalinger. W3C anbefaler at der bruges H1...H6, i den rækkefølge.

Hx tags er en metode til at angive hierakisk struktur i overskrifter på websider. Du kan udemærket bryde denne struktur, men det gør det sværere bl.a. for søgemaskiner at forstå dit indhold.

Jeg synes du skal bruge H1 én gang på hver webside. H2 og H3 kan du udemærket bruge flere gange på hver side, f.eks. sådan her:

H1: [Overskrift]
H2: [Underoverskrift]
H3: [Afsnitsoverskrift 1]
.
.
H3: [Afsnitsoverskrift X]

Hvis din sidestruktur er uden underoverskrift, bør du gøre sådan her:

H1: [Overskrift]
H2: [Afsnitsoverskrift 1]
.
.
H2: [Afsnitsoverskrift X]

Du kan lige så godt gøre det ordentligt, når du nu alligevel er i gang med en oprydning :-)

/Tue Skaarup

Fra Malmø, Sverige
Tilmeldt 13. Jan 10
Fra  SecPoint ApS Skrevet kl. 17:25

Tak for hurtige svar :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:28

Victor Christiansenn:

tak for hurtigt svar.

Hvis en side fx kun har H2 og H3 og mangler H1 bryder man så reglerne eller er det ligemeget?

Du bryde ikke nogle regler, men giver afkald på en oplagt mulighed for at fortælle søgemaskinerne hvad der er det aller vigtigste emne for din side. H1 er den mest overordnede overskrift, og det er derfor oplagt at søgemaskinerne har et særligt øje på hvad der står i dette tag. Brug H1 tagget een gang på siden. Har du for meget content i H1 tags siger du egentligt at "denne side handler en lille smule om en masse forskellige ting". Det signal du ønsker at sende er "denne side handler meget om netop dette emne".

Mvh Jesper Jørgensen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Du kan sagtens lave som du beskriver. De kan dog bruges for meget, og det bliver straffet. Det du skal spørge dig selv om er om dit H tag er relevant eller om det bare er for at lave SEO. Er det ikke relevant kan man hurtigt lave for mange af dem.

Tænk på kunden ikke Google, så for du det bedste resultat.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)