Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

15.000 kr. for oprettelse af driftskredit i Nykredit Bank ????

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har forsøgt at få en driftskredit på 50.000 kr. tilknyttet min erhvervskonto i Nykredit Bank, men fik den besked at det kunne jeg godt få, men det kostede 15.000 kr. i oprettelsesgebyr.

Er det normal kotyme at det skal koste så meget ?

Jeg er desuden privatkunde i Nykredit, har alle mine konti og lån der, incl. realkreditlån, pension og diverse forsikringer.

Valgte at takke nej til tilbuddet og overvejer at finde en bank, hvor det er billigere, men orker bare næsten ikke at skulle til at flytte det hele et andet sted hen, for er ellers normalt meget godt tilfreds med Nykredit

Er der nogen der har oplevet, at det koster så meget eller kan man forhandle prisen med dem ? Jeg havde forventet et gebyr på omkring 3.000 kr.

Lone

www.netaccounting.dk

Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 12:04

Hej Lone

Det var en dog en fæl pris! Jeg tror ikke engang jeg gav 1000 kroner for at få lavet min erhvervskonto i Djurslands Bank.

Er sikker på at du kan finde det billigere mange andre steder!

Synes tit man hører, at de mindre banker ikke er så dyre som de store. Måske en ide at undersøge dem?

Venlig hilsen Lone

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 12:08

Lone Skou:

Jeg har forsøgt at få en driftskredit på 50.000 kr. tilknyttet min erhvervskonto i Nykredit Bank, men fik den besked at det kunne jeg godt få, men det kostede 15.000 kr. i oprettelsesgebyr.

Jeg er desuden privatkunde i Nykredit, har alle mine konti og lån der, incl. realkreditlån, pension og diverse forsikringer.

Valgte at takke nej til tilbuddet og overvejer at finde en bank, hvor det er billigere, men orker bare næsten ikke at skulle til at flytte det hele et andet sted hen, for er ellers normalt meget godt tilfreds med Nykredit

Er der nogen der har oplevet, at det koster så meget eller kan man forhandle prisen med dem ? Jeg havde forventet et gebyr på omkring 3.000 kr.

Lone

www.netaccounting.dk

Det var da helt ude i hampen Lone !

15.000kr for hvad? At oprette en kassekredit? Jeg vil skønne de har et tidsforbrug på under et kvarter på oprettelsen - kreditvurderingen har de jo allerede lavet.

Og så skal du regne med at du får lov at betale provision for at have kreditten til rådighed ved siden af - og når du bruger den, ågerrenter ! :-)

Jeg vil råde dig til at skifte bank - de er stort set alle sammen nogle røvhuller, men det der var dog lige godt det stiveste jeg har set.

De 15.000kr er sgu da lige til ekstrabladet !

Fortsat god påske !

Venlig hilsen
Jørgen Olsen

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 12:15

Synes også det lød at lidt meget....

Har undersøgt nogle mindre banker, men de kræver alle sammen at man flytter sit private engagement for at de kan tilbyde noget til fornuftige priser og det tror jeg ikke lige jeg orker (eller har tid til) lige nu

Lone

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:24

Hej Lone

Jeg har aldrig hørt noget så vildt - og mener også at ekstra bladet ville elske den historie Surprise

Men det hjælper dig jo ikke så meget. Jeg ville helt sikkert bruge lidt energi på at skifte til en anden bank eller en anden rådgiver. Pas på med ikke at blive »venner« med bankrådgiveren - det er jo det fif de ofte bruger for at du bliver hos dem. Jeg mener dog ikke at du kan være tryg med din privatøkonomi hvis de smider sådan et »tilbud« på bordet...!!! Tænk hvis du havde sagt ja til det.... det er virkelig dårlig rådgivning fra deres side.

Er du helt selvstændig vil det måske være værd at overveje at komme ind under en erhvervsafdeling. Måske det slet ikke er en driftskredit der vil være bedst for dig - og det kan de bedre se og hjælpe dig med.

Lykke med det :·)

Mange hilsener Helle

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 12:29

Hej Helle

Det er deres erhvervsafdeling der er kommet med det fremragende tilbud

Min privatøkonomi kører igennem en anden afdeling og her har jeg en fin friværdiskonto, som jeg pt. bruger når der skal trækkes lidt penge ind i firmaet, men kunne bare godt tænke mig at holde firma og privat adskilt og efterspurgte derfor om driftskreditten

Lone

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 12:49

Hej

Jeg synes nu ikke du skal lave systemer for systemets skyld. Hvis det du har nu fungerer, - så brug det.....Så er det jo sådan set ligegyldigt om det kostede de 3.000 kr. du regnede med, eller om du skal betale 15.000 kr.

Prisen på de 15.000 kr. er nok et hint om at Nykredit respekterer dit hidtige engagement, - men at de helst vil være fri. Den praksis benytter forsikringsselskaberne også, ved at forlange sky høje præmier for kunder de egentlig ikke vil have, - naturligvis i det håb at de vælger et andet selskab.

Det er jo et vink med en vognstang om at de gerne ser du daffer ud af butikken, og hvis min bank sagde sådan til mig, tror jeg nu nok jeg kunne finde overskuddet til at finde en anden bank.

Er du et dårligt papir i banken, ja så må du enten undvære kreditten eller bukke hovedet ydmygt og takke ja. Det skulle så være med det formål, at blive et rigtigt godt papir i banken, - og så daffe af med tak for sidst.....

Men jeg er også så barnlig...Wink

/Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:55

Hej

Og det var mig som troede at jeg havde et dårligt forhold til min bank. Måtte punge ud med ca 1400 kr. For kassekredit og netbank(samkørsel til privat, med et login).

Har jeg godt aldrig hørt før. Men ok, bankerne skal jo tjenepenge i disse krisetider, så de kan jo ligesågodt tage deres egne.

Tror jeg giver min bankrådgiver en flaske vin, til næste møde.

Er du sikker på at der ikke skal stå 1500 kr, istedet???

/Kenneth

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:00

Hej Lone

Kan godt forstå du gerne vil have delt det op mellem privat og firma Smile

Da jeg havde mit grafiske firma, havde jeg to bankkonti, en til privat og en til firma. Hver måned blev der så overført et fast beløb fra firmakontoen til privatkontoen. Begge var i princippet helt almindelige bankkonti, men det at det var delt op - og at der kom seperate kontoudtog - det var bare nemmere.

Ville det være en ide at fortsætte som du gør nu, og så oprette en ekstra bankkonto til firmadelen - og så overføre friværdilånet til den konto? Naturligvis vil du så komme til at betale renter for det beløb du har trukket ud af friværdikontoen - men hvis renten ikke er lige så høj som på en kassekredit, så kan det måske komme ud på et.

Bare en ide Smile

Mange hilsener Helle

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 14:08

Lone Skou:

Lone

www.netaccounting.dk

Syntes du skulle sende det hele ind til hovedkontoret og spørge, om det er rigtigt og rimeligt.

Revisor Olsen

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)