Hej Alle Jeg har nu fulgt debatten her på siden i et par mdr. og det er nu tid til at få vurderet min side. Jeg har brugt en del timer i vinter på min side www.fletcherboat.com og vil nu gerne have jeres vurdering af siden. Siden skal beskrive og vise alt hvad der er omkring det engelske speedbådsmærke Fletcher. Hvordan kommer jeg videre med at lave bedre side???? Jeg vil også gerne have hele min side indekseret at Google, hvordan gør jeg det??? Når siden er god skal der selvfølgelig arbejdes på en god placering på google. Mvh Fletcher fan |
Vurdering af hjemmeside
- 1
En ide kunne være at bruge et CMS (content management system) som er forberedt på optimering. Så kan du lave et design og ellers bruge tiden på billeder og indhold. F.eks. Joomla (se joomla.org, danske sider joomla.dk og et stort hjælpsomt community på http://forum.joomla.org/index.php/board,16.0.html) |
Mvh, Lars Brink
Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.
Hvad angår design så syntes jeg den er lidt for trafitionel og gammeldags. Du skulle måske lade være med at bruge farver med helt så meget kontrast. Evt. fjerne den sorte baggrund og bruge noget andet blåt. Også det billed som man ser på forsiden. Det skal du sørge for er i de rigtige mål. Det bliver fuldkommen pixeleret når man kommer ind på jeres side, fordi du har lavet det mindre eller størrec igennem HTMLen.. Dette skal du istedet gøre i et program som Photoshop, så du undgår at det kommer til at se pixeleret ud. En idé kunne måske være at få en professionel til at kigge siden igennem og rette evt. fejl. Men det kommer jo helt an på hvor mange penge du har tænkt dig at sætte af på det. For det koster jo også. |
Damn nogle lækre både ;) er der amino rabatter, nå spøg til side og til selve kritikken. Det er flot at se du har forsøgt selv, men tydeligt at se du slet ikke have de helt basis ting der gør et design ordenlig på plads. For det første er frames yt til stort set alt Derudover bruger du sherif skrifte såsom times new roman nogle steder, hvilket gør det stort set umulig at læse i mindre størrelser, og så blander du en del skrifter sammen, hvilket man heller ikke gør. Hvorfor skifter du mellem sort og hvid baggrund, det er forvirrende Toppen ser helt forfærdelig ud, du har vidst brugt et lille billede som baggrund du har forstørret op og strukket ud, og derefter lagt et banner over. Toppen skal langt mere integreres med designet. Men til det positive. God struktur med menuer i topppen og side, fin måde at adskille dem på med bokse omkring. En helt masse god tekst på siden, og nogle rigtig flotte billeder af nogle lækre både :) Jeg er enig med de andre, enten brug et et opensource cms system så du kun skal nøjes med at lave lidt design og så stå for teksterne, eller få en proffesionel til at hjælpe. Du kan teste og læse om mange open source systemet på www.opensourcecms.com |
Hej. Hvad er formålet med din side? Er det bare en hobby eller vil du noget mere? Mit umiddelbare indtryk er ligesom de andre at du bør arbejde dig væk fra de frames og bruge en mere venlig skrift. Og så har du en hel del stavefejl, hvilket også giver et dårligt indtryk. Indholdet er jeg nok ikke den rette til at udtale mig om, så det vil jeg overlade til andre ![]() Med venlig hilsen Maria Medard |
Hej Alle Mange for de input der er kommet, og flere modtages gerne. Det er min første rigtige hjemmeside, så der er meget at lære endnu… Siden er kun hobby, men kan måske gå hen og blive en indgang til en shop med dele til fletcherbåde. Jeg kan forstå at jeg skal væk fra frams og over i CMS, det bliver så mit store vinter projekt. Når jeg skal over i CMS, er der så en let måde at få alle mine html-sider over??? Jeg har ca 750. Jeg har ikke for 5 flade øre designblod i min krop, så jeg vil prøve at lave lidt om på farverne og få toppen mere integreret i siden. Det med størrelsen på billedet skal jeg nok også få set på. Hvilken skrifttype skal jeg bruge på min hjemmeside??? Og hvilken størrelse?? Mvh Fletcher Fan |
Det er godt at se du har gåpåmod. Hvis du vælger at gå over til en shop en dag, mener jeg du bliver nød til at sætte proffessionelle på opgaven, men så længe det er en hobbyoplysningsside er det fedt du bøvler med det selv. Angående skriftype så er der mange meninger. en Verdana, Arial eller Tahoma går man aldrig galt i byen med. Hvis du laver skriftypen x-small så har den en pæn størrelse efter min mening, og så har folk mulighed via browseren at styre det, istedet for at sætte en fast px eller pt. på Inden du vælger CMS vil jeg råde dig til at kigge på www.opensourcecms.com hvor en helt del er listet og hvor du kan se admin mm inden du skal til at installere dem på din server. Angående import af siderne så er det næsten umuligt lige at svare på, men som udgangspunkt bliver det nok meget svært. Held og lykke med det |