Vil også mene at Computerspil og film er et stort set umuligt marked at komme ind på, og desuden synes jeg ikke kun at det er Børnetøj der er dødsdømte, også webshops med modetøj..
Jeg vil nok stille spørgsmål ved sexlegetøj og kondomer. Mennesker dyrker jo mere sex, i krisetider, men ok der blev også født rigtig mange børn, under og efter 2. verdenskrig, og i start 80'erne.
Men ellers ville jeg mene hobby artikler(papirklip og alt det der).
red ocean betyder bare det er det farlige farvand med masser af konkurrenter og derfor ikke de store penge at tjene.
Begrebet kommer fra blue ocean strategy som siger at man skal udforske nye oceaner hvor der ingen konkurrence er og herved
skabe et slags monopol, dvs. at man skal svømme væk fra det røde farvand til det blå. Jyske bank har bl.a. brugt dette koncept til at ændre den traditionelle bank.
Efter min mening er det bare et andet ord for differentiering som forfatterne har tjent godt på. Ny vin på gamle flasker, men de har sikkert tjent godt :)
Man kan sagtens overleve i det røde ocean, men det kræver at man gør noget bedre end konkurrenter. Hvis du er bedre til at reklamere for din webshop etc. har du jo en fordel ift. dine konkurrenter, men hvis du ikke kan fastholde denne fordel bliver du sikkert nødt til at differentiere dig på et eller andet tidspunkt.