Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænenavne - Er der nogen ledige?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er efterhånden svært at finde et firmanavn, hvor domænet også er ledigt.

Jeg har måttet gå på kompromis og valgt et domænenavn med bindestreger.

Ejeren af domænenavnet - identisk med mit firmanavn - har registreret domænet helt tilbage i 2005, men har aldrig brugt det til noget. Jeg har kontaktet ham med henblik på et køb, men det var han ikke interesseret i.

(Han har mange domænenavne registreret, og jeg har set, at han da også har tabt en enkelt sag i domæneklager).

Har jeg nogen som helst mulighed for at klage over hans registrerering, når nu han har haft domænet i så mange år? (Mit domænenavn med bindestregerne er først regitreret i år)

Man sidder jo hele tiden med den latente risiko for, at han starter en konkurrende virksomhed, men samme navn som mit - og endda med et bedre domænenavn.

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 13:48

Ja, eller endnu vaerre: Han kan faktisk goere enormt meget grin med din forretning med det domaene. Jeg ved ikke selv om du kunne vinde en sag, men hvis ikke du kunne, ville jeg raade dig til at finde et andet firmanavn, hvis hans domaene svarer helt 100% til dit nuvaerende firmanavn. Det er en kaempe byrde at have lige fra starten.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:54

Espresso:

Det er efterhånden svært at finde et firmanavn, hvor domænet også er ledigt.

Ja, du skal faktisk gøre det modsatte idag.

Undersøg først hvilke domæner, der er ledige og vælg så et. Problemet er ikke at få et firmanavn - det behøver ikke engang være identisk med dit domænenavn, så vælg altid domænet først og registrer firmaet efterfølgende. Eller gør de to ting simultant. Det er intet problem, når du kan søge real-time på cvr.dk

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 13:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Du kan selvfølgelig klage til klagenævnet for domænenavne men tror du vil få svært ved at vinde ud fra påstanden om at han ikke bruger det for der er vist ikke endnu fastsat en praksis for hvornår domænenavnet skal være taget i brug.

Har du prøvet at kontakte ham og tilbyde at købe det?

En klagesag kan let tage 5-6 måneder og tror langt fra at du er sikker på at vinde den for teknisk set misbruger du hans domænenavn hvis den eneste forskel er en bindestreg og der ikke er tale om almindelig forekommende ord eller navne.

Tilmeldt 25. May 06
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 14:00

> Flemming. Tro mig, jeg er startet med domænenavnet.... men hold op, hvor er det svært.

> NIL. Ja, jeg har tilbudt at købe det. Men det var i første omgang en 'forsigtig' telefonisk henvendelse. Såsnart jeg har fået varemærkeregistreret mit LOGO, så vil jeg prøve igen - og skriftligt.

Navnet er et almindeligt forekommende engelsk ord. Den del har jeg vendt med en advokat.

Tilmeldt 13. Feb 06
Skrevet kl. 14:02

Tilbød han at sælge det og i så fald til hvilken pris? kan nemlig have indflydelse på en evt klagesag

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03

Hej Flemming

Det var faktisk den vej jeg gik.

Jeg købte domænet før jeg fik firmaet. Så jeg var sikker på at jeg kunne få det jeg ville. Og de første 5 navne som ville være mere sigende var taget. Så der er en grund til at mit firma navn er som det er. Og jeg nægter at skule betale formuer for et domæne. Og det er også utroligt hvad folk kan få, for et domæne. Men igen, det er jo invisterings objekter. Lige som obligationer.

/Kenneth

Tilmeldt 25. May 06
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 14:06

NIL:

Tilbød han at sælge det og i så fald til hvilken pris? kan nemlig have indflydelse på en evt klagesag

Nej, hans svar var, at han overvejede at bruge det på et eller andet tidspunkt. Jeg tilbød heller ikke nogen pris, det var i første omgang bare en 'føler'. Vedkommende har mange domænenavne, der aldrig har været i brug.

Jeg bilder mig ind - naivt? - at såsnart jeg har varemærkeregistreret navnet, så forhindrer jeg ham i, at bruge navnet - i hvert fald til noget tilsvarende.

Tilmeldt 25. May 06
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 14:08

Espresso:

Jeg bilder mig ind - naivt? - at såsnart jeg har varemærkeregistreret navnet, så forhindrer jeg ham i, at bruge navnet - i hvert fald til noget tilsvarende.

... og til den tid, vil det være min plan at tilbyde ham 5-10.000 kr. for navnet.

Tilmeldt 13. Feb 06
Skrevet kl. 14:14

Tror ikke du kommer langt med hvis det er almindeligt forekommende ord og han desuden har været først i tid til at registrere det. Husk på at når du foretager en varemærke registrering vil det være muligt for folk at komme med indsigelser mod den hvilket hans evt kan gøre,,

Men lad det ikke afskrække dig men bare vær obs på det inden du bruger for mange penge på noget som ikke kommer nogen vegne. Det kan evt være bedre at tage en konsultation med en advokat en times tid og få hans vurdering inden du sætter for meget i værk

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)