Det er efterhånden svært at finde et firmanavn, hvor domænet også er ledigt. Jeg har måttet gå på kompromis og valgt et domænenavn med bindestreger. Ejeren af domænenavnet - identisk med mit firmanavn - har registreret domænet helt tilbage i 2005, men har aldrig brugt det til noget. Jeg har kontaktet ham med henblik på et køb, men det var han ikke interesseret i. (Han har mange domænenavne registreret, og jeg har set, at han da også har tabt en enkelt sag i domæneklager). Har jeg nogen som helst mulighed for at klage over hans registrerering, når nu han har haft domænet i så mange år? (Mit domænenavn med bindestregerne er først regitreret i år) Man sidder jo hele tiden med den latente risiko for, at han starter en konkurrende virksomhed, men samme navn som mit - og endda med et bedre domænenavn.
|
Ja, eller endnu vaerre: Han kan faktisk goere enormt meget grin med din forretning med det domaene. Jeg ved ikke selv om du kunne vinde en sag, men hvis ikke du kunne, ville jeg raade dig til at finde et andet firmanavn, hvis hans domaene svarer helt 100% til dit nuvaerende firmanavn. Det er en kaempe byrde at have lige fra starten.