Hej Majbrit ! Du er et utroligt godt eksempel på den modren virksomhed der tænker noget anderledes ends de såkaldte i den "gamle økonomi" - dem med ansatte sælgere og dem med en økonomiopfattelse der tilsiger at tjene meget "højest muligt DB på få istedet for mindre DB på mange" Du er nu igang med at tænke i den meget omtalte organisering med mange ansatte men ingen på lønningslisten. Altså en virksomhed med network marketing. Du er en entrepernør på dette for Danmark nye men revolutunerende område - hvad skal du så give dine IKKE ANSATTE i salgsprovision: Du skal give se på din egen indkøbspris og så skal du stille dig sdelv dette spørgsmål: 1. Hvad koster det mig at nå ud til disse kunder via markedsføring ? 2. Når jeg disse kunder nu ? Dine svar på dette bliver sikkert at jeg får de kunder der kender in butik - og strøjkunderne !! Så du skal nok tænke stort og starte småt - og gøre følgende: Fortæl alle der gider at høre om det at du arbejder med network marketing som en del af din virksomheds markedsføring og så giv dem så meget, at du selv får et lille dækningsbidrag måske 10% på dette ekstra salg. Og tænk på at - du er på vej til at få 200 sælgere eller flere der giver dig 10% - så tænk således. Hellere have 4000 kunder der giver 10 % end at have 200 der giver mig 50% i dækningsbidrag !! Du skal beslutte om du vil sælge dine produkter via din butik eller om du vil satse på et langt større marked - jeg ville ikke være i tvivil om hvad jeg ville. Du er velkommen til at kontsakt mig for yderligere på 4078 6158 Net Work Marketing Manager ing. john sommer-HD-IØ |
Dato: 7/25/2006 11:52:06 PM
Forfatter: john sommerHellere have 4000 kunder der giver 10 % end at have 200 der giver mig 50% i dækningsbidrag !!
Det er ikke nødvendigvis korrekt. Antag at hver kunde køber for 100,-. Dit første eksempel giver 400.000 x 0,1 = 40.000 kr i DB, mens nr. 2 giver 20.000 x 0,5 = 10.000 - dvs. at DB kun stiger med 400%, mens din risiko er 2000% større. Derudover antager du at dine faste omkostninger forbliver uændrede med en omsætningsstigning på 2000%. Det holder ikke i virkeligheden.
Jo mindre din sikkerhedsmargen (din DG) er, jo større risiko opererer du med. Og desuden skal du profitmaksimere ud fra væsentlig flere parametre end din DG og din omsætning.