Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Homeparty - hvad giver man værtinden ???

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Majbrit !

Du er et utroligt godt eksempel på den modren virksomhed der tænker noget anderledes ends de såkaldte i den "gamle økonomi" - dem med ansatte sælgere og dem med en økonomiopfattelse der tilsiger at tjene meget "højest muligt DB på få istedet for mindre DB på mange"

Du er nu igang med at tænke i den meget omtalte organisering med mange ansatte men ingen på lønningslisten. Altså en virksomhed med network marketing.

Du er en entrepernør på dette for Danmark nye men revolutunerende område - hvad skal du så give dine IKKE ANSATTE i salgsprovision:

Du skal give se på din egen indkøbspris og så skal du stille dig sdelv dette spørgsmål:

1. Hvad koster det mig at nå ud til disse kunder via markedsføring ?

2. Når jeg disse kunder nu ?

Dine svar på dette bliver sikkert at jeg får de kunder der kender in butik - og strøjkunderne !!

Så du skal nok tænke stort og starte småt - og gøre følgende:

Fortæl alle der gider at høre om det at du arbejder med network marketing som en del af din virksomheds markedsføring og så giv dem så meget, at du selv får et lille dækningsbidrag måske 10% på dette ekstra salg.

Og tænk på at - du er på vej til at få 200 sælgere eller flere der giver dig 10% - så tænk således.

Hellere have 4000 kunder der giver 10 % end at have 200 der giver mig 50% i dækningsbidrag !!

Du skal beslutte om du vil sælge dine produkter via din butik eller om du vil satse på et langt større marked - jeg ville ikke være i tvivil om hvad jeg ville.

Du er velkommen til at kontsakt mig for yderligere på 4078 6158

Net Work Marketing Manager

ing. john sommer-HD-IØ 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 17:43
Dato: 7/25/2006 11:52:06 PM
Forfatter: john sommer

Hellere have 4000 kunder der giver 10 % end at have 200 der giver mig 50% i dækningsbidrag !!

Det er ikke nødvendigvis korrekt. Antag at hver kunde køber for 100,-. Dit første eksempel giver 400.000 x 0,1 = 40.000 kr i DB, mens nr. 2 giver 20.000 x 0,5 = 10.000 - dvs. at DB kun stiger med 400%, mens din risiko er 2000% større. Derudover antager du at dine faste omkostninger forbliver uændrede med en omsætningsstigning på 2000%. Det holder ikke i virkeligheden.

Jo mindre din sikkerhedsmargen (din DG) er, jo større risiko opererer du med. Og desuden skal du profitmaksimere ud fra væsentlig flere parametre end din DG og din omsætning.
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 21:57
Vel tilbage fra ferie, vil jeg blot lige give jer en lille opdatering på hvad jeg så faktisk har gjort i denne sag.. Og selvfølgelig sige tak til jer allesammen for jeres gode råd.. Dejligt og jeg har bestemt brugt dem i det omfang, som jeg syntes var relevant ;)

Jeg har holdt et homeparty, eller som jeg egentlig foretrækker at kalde en salgsdag. Ja, undskyld MLM''er,-det er bare det, at jeg syntes at ordet "homeparty" lyder lidt kedeligt, men jeg har også kun Tupperware at sammenligne med (ikke at der er noget galt med det, men alligevel)

Jeg valgte at gøre det selv i første omgang. Min værtinde/kontakt person var selvfølgelig med og måske kan vi snakke om senere at hun får lov til at stå for noget selv.. Jeg gav hende et gavekort på 200 kr til køb af varer i min butik, hvilket vist er meget normalt.. Hvad vi så finder på senere, ved jeg stadig ikke helt....

I har ret i, at man skal se det som PR. Jeg solgte godt, men set i forhold til det arbejde, som jeg havde lagt idet, så var det for lidt, -men det som jeg fik var tilfredse kunder (sagde de) og at de ville handle igen (også positivt). Så hvis disse ting holder stik, så har jeg fået nogle gode og faste kunder, -og så er det noget værd...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)