Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lånesystem til skolebrug

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

På min arbejdsplads (en skole) har vi snakket om at anskaffe (hvis det findes) en håndscanner til brug når eleverne skal bruge computer. Håndscanneren skal kunne sættes til en computer, og derefter skal læreren scanne en stregkode for eleven og en på computeren, så læreren via et lille program kan se hvilken "elev" har lånt computer nr. 1

Findes sådan noget?

Anders Højgaard
Lærer, IT-vejleder og IT-administrator
Forberedelsesskolen
8900 Randers

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 16:31

Ville faktisk tror du kan finde noget der minder om måden et bibliotek låner bøger på, men ikke sikker :) 

Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 20:32

Du har ret - det er noget lignende jeg søger, dog skal det måske ikke være så omfattende, da den håndscanneren kun skal scanne en stregkode og forbinde den med en bestemt bruger.

Altså scan  en elevs stregkode og derefter scanne en computer som eleven skal låne

Anders

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:59

Jeg ved at de på på Købmandsskolen i Risskov har et system de bruger til at håndtere udlån af laptops, så det kan være de har nogle erfaringer de vil dele med dig. Dem kan du finde kontaktoplysninger på her : http://www.aabc.dk/

Ellers ved jeg at en tilpasset udgave af vores produkt safeticket vil kunne bruges til dit behov, men hvis nu et andet uddannelsessted har et færdigt system som ikke koster alverden er det sikkert at foretrække for jer.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)