Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mad på kontoret

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvordan står det til med at købe mad til kontoret, sådan rent fradragsmæssigt?
Hvad jeg mener er, hvis vi nu giver mad til vores ansatte, kan vi så trække det fra? Vi betaler selv for vores egen forplejning på kontoret, det er i første omgang kun i forhold til de ansatte det er relevant.
Kan det passe at det hænger sådan sammen, at hvis vi giver dem mad og trækker det fra skal de så beskattes af det?
Jeg har selv for nogle år siden arbejdet et sted hvor de trak 15kr af lønnen hver dag til mad. men samtidig gav de et 15kr dagligt løntillæg til transport, er det lovligt?
Det var jo ellers en fantastisk nem måde at klare alle problemer med fradrag osv.

Peder Steen Jensen
TakeTwo I/S

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/17/2006 1:33:55 PM Forfatter:Peder TakeTwo Hvordan står det til med at købe mad til kontoret, sådan rent fradragsmæssigt?
Hvad jeg mener er, hvis vi nu giver mad til vores ansatte, kan vi så trække det fra? Vi betaler selv for vores egen forplejning på kontoret, det er i første omgang kun i forhold til de ansatte det er relevant.
Kan det passe at det hænger sådan sammen, at hvis vi giver dem mad og trækker det fra skal de så beskattes af det?
Jeg har selv for nogle år siden arbejdet et sted hvor de trak 15kr af lønnen hver dag til mad. men samtidig gav de et 15kr dagligt løntillæg til transport, er det lovligt?
Det var jo ellers en fantastisk nem måde at klare alle problemer med fradrag osv.

Peder Steen Jensen
TakeTwo I/S

Det er såmænd meget nemt at svare på:

Hvis arbejdsgiveren trækker 15 kr. af lønnen skal det være af lønnen efter skat. Hvis arbejdsgiveren udbetaler et transporttillæg som et fast beløb ja så er beløbet skattepligtigt.

Udgangspunktet er at medarbejderne ikke bliver beskattet af frokostordningen hvis de betaler, hvad der svarer til kostprisen for råvarerne. Dvs. hvad I har af lønudgifter med hensyn til tilberedning m.v. behøver de ikke at betale for. Får I maden udefra er det derimod svært at komme udenom at medarbejderne som udgangspunkt skal betale hvad I betaler for maden inkl.. tilberedning.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)