Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så blev der indført yderligere censur i Danmark!

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik netop denne besked fra en bekendt i dag:

"Fogedretten har ved kendelse pålagt alle danske internetudbydere at spærre for deres kunders adgang til louis.dk. Kendelsen er sket på baggrund af, at louis.dk indeholder henvisninger til, hvordan blokeringen af thepiratebay.org kan omgås.
På baggrund af kendelsen har vi besluttet at spærre for adgangen til denne side."

 

Jeg er officielt pishamrende forarget! Ytringsfriheden er tilsyneladende 100% afskaffet.. Velkommen til et censureret kontrolsamfund!

 

P.s. Så må vi håbe Amino ikke bliver blokeret fordi vi diskuterer emnet!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov ja, og for dem der ikke kan gå ind på siden nu (fordi I ikke bruger OpenDNS). Så er det blot en dansk universitetsstuderende der har sin blog og skriver om diverse Linux-ting, løst og fast, studierne, demokrati, ytringsfrihed o.lign...

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Hvis thepiratebay.org distribuerer ulovligt materiale og der er blokeret for adgangen til det, så synes jeg det er fint, at man også blokerer louis.dk.

Med Lov Skal Man Land Bygge

Vil du hellere bo i et retsløst samfund, så slå dig ned i slummen i Rio og se, hvor sjovt det er. Jeg mener, at loven skal følges - så desværre kan jeg ikke følge dig her.

Fortsat god aften,

Flemming

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette har ikke noget at gøre med at overholde lovgivningen.. Manden lavede en omtale af en anden side der beskriver hvorledes man kan omgå thepiratebay.org blokeringen.. That's it! ..Så du mener helt reelt man skal kunne straffes for at vide hvor man kan købe hash i Kbh? .. Eller for at fortælle nogen hvor man kan købe hash i Kbh?.. For det er samme type handling vi har gang i her..

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis informationer kan blokeres på den måde så er vi langt forbi it inkompetente dommere og ude i regulær kontrol af adgang til information.

En ting er et fodgeforbud imod selve siden eller et website som aktiv begår en ulovlig handling - men at nedlægge fogdeforbud imod en side som kun indeholder viden er så langt derude hvor det snart sagt kun er den intet mindre end totaltære organisation IFPI og deres medlemmer der kan finde på at trække tingene ud.

Spørgsmålet er vel hvor langt IFPI's medlemmer tillader at organisationen går i kampen imod de demokratiske basale rettigheder til fri adgang til viden og information - hvis jeg var medlem ville jeg nok have en ret dårlig smag i munden og det løser jo alligevel ikke deres problemer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Hvis informationer kan blokeres på den måde så er vi langt forbi it inkompetente dommere og ude i regulær kontrol af adgang til information.

En ting er et fodgeforbud imod selve siden eller et website som aktiv begår en ulovlig handling - men at nedlægge fogdeforbud imod en side som kun indeholder viden er så langt derude hvor det snart sagt kun er den intet mindre end totaltære organisation IFPI og deres medlemmer der kan finde på at trække tingene ud.

Spørgsmålet er vel hvor langt IFPI's medlemmer tillader at organisationen går i kampen imod de demokratiske basale rettigheder til fri adgang til viden og information - hvis jeg var medlem ville jeg nok have en ret dårlig smag i munden og det løser jo alligevel ikke deres problemer.

Very true.. .. thepiratebay.org blokeringen kan jeg til nød forstå, omend jeg slet ikke er enig i den.. Men dette er ren ud censur! Intet mindre...

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er 100 % enig med Flemming. Naturligvis kan man da ikke have opskrifter liggende på hvordan man kan omgå forbud mod piratkopiering m.v. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming1970:

Hej Michael,

Hvis thepiratebay.org distribuerer ulovligt materiale og der er blokeret for adgangen til det, så synes jeg det er fint, at man også blokerer louis.dk.

Med Lov Skal Man Land Bygge

Vil du hellere bo i et retsløst samfund, så slå dig ned i slummen i Rio og se, hvor sjovt det er. Jeg mener, at loven skal følges - så desværre kan jeg ikke følge dig her.

Fortsat god aften,

Flemming

 

Desuden er det ikke korrekt thepiratebay.org distribuerer ulovligt materiale.. Det er det som domstolene har fyret af, men det skyldes de grundlæggende har ingen forstand på teknologien bag!

The Pirate Bay stiller en teknologi til rådighed (et Hybrid P2P net, også kaldet BitTorrent), og denne kan folk så bruge til at dele hvad de har lyst til.. I den rene teknologiske forstand er The Pirate Bay ikke en meter anderledes end Google. .. Men vi ser sjovt nok ikke mange IFPI folk der hopper for at blokere Google lige med det samme ;-)..

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Jeg er 100 % enig med Flemming. Naturligvis kan man da ikke have opskrifter liggende på hvordan man kan omgå forbud mod piratkopiering m.v. 

Men man må gerne skrive fysikartikler der beskriver hvorledes atombomber virker? Hvori ligger forskellen? Vi taler om kriminalisering af information og ikke kriminalisering af handlinger..

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Aconiac.com - Michael Lind:

 

Desuden er det ikke korrekt thepiratebay.org distribuerer ulovligt materiale.. Det er det som domstolene har fyret af, men det skyldes de grundlæggende har ingen forstand på teknologien bag!

 

Og Stein Bagger - han er vel heller ikke skyldig? 

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)