Hej allesammen, og mange tak for jeres svar. Som flere af jer også foreslår har jeg helt klart tænkt mig at investere i noget professionel skatterådgivning. En kæmpe ulempe pt. er dog at jeg sidder i sydamerika, og ikke lige har planer om at tage et smut til Danmark (det er lidt halvdyrt når man først er hernede), og derfor skal det foregå via internettet - skype eller lignende. Endnu en "mindre detalje" er at jeg pt. ikke har internet i min lejlighed hernede (alting tager tid i Peru, så hvis jeg får internet inden for 2 uger er jeg heldig ;)) så skal sidde på diverse cafeer med trådløst internet indtil videre.
Jeg vil dog samtidig gerne første forhøre mig om tingene, så jeg kan forberede mig bedst muligt inden jeg opsøger en skatterådgiver, revisions-virksomhed eller lignende, som kan hjælpe mig med det praktiske. Derfor foretrækker jeg først og spørge på Amino, og som man kan læse i tråden, er der allerede kommet en masse input, som gør at jeg kan gøre nogle overvejelser inden jeg søger en skatterådgiver.
Har forsøgt at læse lidt rundt omkring på nettet om SMBA-selskaber, og det lyder umiddelbart interessant. Som beskrevet overfor, så er jeg også klar til at betale - men det skader ikke selv at lave lidt research om emnet inden da.
Nu ved jeg ikke hvordan du tolker det jeg skriver, men det var mere ment som et "jeg er super glad for alle svar, og håber at få nogle specifikke kommentarer" - f.eks. omkring strukturering med at beholde et dansk selskab, og oprettet et Peruviansk SAC under det danske selskab.
Endnu engang tak for alle svarene - jeg er super glad for al den hjælp man kan få her på Amino. PS: Bent / Skattekonsulenterne: Har du en hjemmeside, eller kan jeg blot kontakte dig over Amino? Vil du / din virksomhed eventuelt kunne give skatterådgivning over internettet, f.eks. gennem Skype? |
Jeg har p.t. ingen anden hjemmeside end www.skat-raad.dk som er det rådgivningsselskab/rådgivningssamarbejde som jeg primært leverer rådgivning til. Skype bruger jeg ikke men mail/Amino er fint nok. Dog har jeg nogle personlige grænser for hvad jeg kan rådgive dig om. Jeg vil eksempelvis ikke kunne stifte et SAC i Peru for dig eller rådgive dig om skatteforholdene i Peru. Det er der andre der er bedre til.