Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg gøre pmindustry.dk endnu bedre?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få lidt respons(feedback) på PmIndustry.dk , og få evt. lidt fif til hvad der kunne være godt at lave om eller bygge videre på.  Eller blot få at vide hvilke gode ting i ser på siden.

Ser frem til at høre fra jer!!

Mvh Lars Mathiesen

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 11:14

Hej Lars

Det første jeg bemærkede på din side var at den lider under en lidt blandet designstil (det er muligt at siden er anderledes ud i Internet Explorer - jeg har kun testet med Firefox). Jeg synes der er mange ting der skal rettes op på i designet, og jeg vil blot nævne nogle få.

• Din "skygge/kant" på siden spiller ikke så godt sammen med den hvide baggrund.
  • Når resten af siden er centreret (og ikke fylder hele sidens bredde), så synes jeg det ser fjollet ud at bunden af siden fylder hele sidens bredde og iøvrigt også er med hvid baggrund og tynd sort kant i toppen.
  • Menuen er ikke helt optimal med en forholdsvis lys orange baggrund og hvid skrift.
  • Billedet i toppen kunne godt være mere interessant og sælge din virksomhed bedre. Desuden ville jeg skifte det på hver side eller helt fjerne det fra undersiderne, så det udelukkende er på forsiden.
  • Din side validerer ikke hos W3C og der ser ud til at være ret stor forvirring i dine meta-tags.

Indholdet vil jeg ikke gøre meget ud af at vurdere, men blot konstatere at du da får præsenteret din virksomhed. På kontaktsiden kunne du overveje at lave en kontaktformular. Desuden synes jeg du skal udnytte bredden (eller mangel på samme) på siden bedre, så dine sider ikke bliver så lange. Igen kan kontaktsiden bruges som eksempel.

Men det er jo nok også en side du har lavet selv, og det bærer det selvfølgelig præg af. Jeg synes dog du har nogle gode elementer på siden, de kunne bare godt laves mere professionelt.

Held og lykke med det Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:47

Tak for feedback PWM.

Der er bestemt nogle ting jeg vil arbejde med.

PWM:
Men det er jo nok også en side du har lavet selv, og det bærer det selvfølgelig præg af. Jeg synes dog du har nogle gode elementer på siden, de kunne bare godt laves mere professionelt.

Det er faktisk et professionelt webbureau der har lavet designet, så kan man jo så stille spørgsmåls tegn om de har vejledt godt nok? Men ud fra det du siger har vel ikke guidet mig godt nok?

Tilmeldt 20. Dec 08
Skrevet kl. 11:52

Lars Mathiesen:

PWM:

Det er faktisk et professionelt webbureau der har lavet designet, så kan man jo så stille spørgsmåls tegn om de har vejledt godt nok? Men ud fra det du siger har vel ikke guidet mig godt nok?

Uha, man skal passe på hvad man siger, kan jeg se Wink

Men jeg synes ikke din side virker som om den kommer fra et "professionelt webbureau". Nu melder historien jo selvfølgelig heller ikke noget om hvad du har betalt for siden (og inden du siger det, så tjek lige aftalen med webbureauet for tavshedspligt osv.).

Uanset hvor lidt eller meget du har betalt, så skader det webbureauets omdømme at have sådan et design liggende på nettet. Kommer der en kunde med et ekstremt lille budget, så må man hellere sige "nej" i stedet for at lave en dårlig løsning. Smag og behag er jo også forskellig, men i mine øjne er din side langt fra optimal.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:58
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars,

Det kan ikke være et særligt professionelt bureau, I har anvendt.

På det ene billede står der: Your Watermarking......hvorfor er der ikke et vandmærke? Men det er slet ikke nødvendigt, idet det er et billede af jeres domicil.

links - ved "hover", så skriver den "open internal link in current window". Det er altså noget sludder - der skal selvfølgelig stå noget på dansk og ikke hvor linket åbner.

Jeg fandt dog kontaktformularen, som Peter efterspurgte.

Helt generelt, så er jeg ikke imponeret over siden. Jeg synes den virker utroligt 90'er agtig og ikke noget, som en pro ville lave idag. Layout er dødssygt og må klart kunne gøres bedre.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:39

PWM:
Uanset hvor lidt eller meget du har betalt, så skader det webbureauets omdømme at have sådan et design liggende på nettet. Kommer der en kunde med et ekstremt lille budget, så må man hellere sige "nej" i stedet for at lave en dårlig løsning. Smag og behag er jo også forskellig, men i mine øjne er din side langt fra optimal.

Der er blevet betalt et større beløb, men kun rart at få det afvide, vi vil gerne fremstå så professionel som muligt via af vores hjemmeside.

Er der nogen måde jeg kan få webbureau til at lave ændringer i designet uden omkostninger, eller det er jeg nødsaget til at betale for det? Og hvor mange timer vil du typisk tro det vil ta for at få lavet ændringerne, som du foreslog.

PWM:

• Din "skygge/kant" på siden spiller ikke så godt sammen med den hvide baggrund.
  • Når resten af siden er centreret (og ikke fylder hele sidens bredde), så synes jeg det ser fjollet ud at bunden af siden fylder hele sidens bredde og iøvrigt også er med hvid baggrund og tynd sort kant i toppen.
  • Menuen er ikke helt optimal med en forholdsvis lys orange baggrund og hvid skrift.
  • Billedet i toppen kunne godt være mere interessant og sælge din virksomhed bedre. Desuden ville jeg skifte det på hver side eller helt fjerne det fra undersiderne, så det udelukkende er på forsiden.

PWM:
Din side validerer ikke hos W3C og der ser ud til at være ret stor forvirring i dine meta-tags.

Dette har jeg fået rettet. Nu har jeg kun 1 fejl tilbage.

Flemming1970:
På det ene billede står der: Your Watermarking......hvorfor er der ikke et vandmærke? Men det er slet ikke nødvendigt, idet det er et billede af jeres domicil.

Det står på mange af de billeder jeg har fået af min fotograf, er der mulighed for at fjerne teksten uden at beskære billedet? Eller er jeg nød til at kontakte min fotograf?

Flemming1970:
På links - ved "hover", så skriver den "open internal link in current window". Det er altså noget sludder - der skal selvfølgelig stå noget på dansk og ikke hvor linket åbner.

Det er en fejl jeg har overset på de fleste af mine links, og jeg er igang med at få det rette nu.

Flemming1970:
  Helt generelt, så er jeg ikke imponeret over siden. Jeg synes den virker utroligt 90'er agtig og ikke noget, som en pro ville lave idag. Layout er dødssygt og må klart kunne gøres bedre.

Er dette bedre end det nuværende?

http://picasaweb.google.dk/larswmat/PMIndustry#

Tilmeldt 20. Dec 08
Skrevet kl. 12:59

Lars Mathiesen:

Der er blevet betalt et større beløb, men kun rart at få det afvide, vi vil gerne fremstå så professionel som muligt via af vores hjemmeside.

Er der nogen måde jeg kan få webbureau til at lave ændringer i designet uden omkostninger, eller det er jeg nødsaget til at betale for det? Og hvor mange timer vil du typisk tro det vil ta for at få lavet ændringerne, som du foreslog.

Det er svært at sige hvor mange timer der skal bruges. Jeg tvivler på du finder én der vil gøre det gratis. Så kunne man jo lige så godt lave en gratis side til dig fra start af Smile

Lars Mathiesen:

Dette har jeg fået rettet. Nu har jeg kun 1 fejl tilbage.

Ja, og der skal du sørge for at tabellen (eller td'en) med det pågældende ID kun optræder ét sted på hver side. Så er den også væk.

Lars Mathiesen:

Er dette bedre end det nuværende?

http://picasaweb.google.dk/larswmat/PMIndustry#

Det er lige før jeg vil sige at det faktisk er bedre. Du er da i det mindste kommet af med den frygtelige menu.

Jeg kunne sagtens lave en ny side til dig for et beskedent beløb, men jeg synes bare det er ærgerligt hvis du skal betale endnu mere for din hjemmeside, når du allerede har betalt "et større beløb". Men du er da velkommen til at kontakte mig, så kan vi altid snakke om mulighederne. Kontaktoplysninger finder du på min hjemmeside Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:27

PWM:
Ja, og der skal du sørge for at tabellen (eller td'en) med det pågældende ID kun optræder ét sted på hver side. Så er den også væk.

Hvilken tabel er det du tænker på?

PWM:
Jeg tvivler på du finder én der vil gøre det gratis

Det jeg mente var om mit nuværende webbureau ville gøre det omkostningsfrit, da de ikke har guidet mig nok?

Hjemme siden er opbygget i typo3, er det ikke en nem platform at redigere de små ting i designet?

Er rigtig glad for den feedback du har givet mig. =)

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 14:22

Hej Lars,

Jo, det forslag med den anden menu på picasaweb er langt bedre.

De orange knapper er lige til at få udslæt af Smile

Med venlig hilsen

Flemming

PS: Få din fotograf til at fjerne vandmærket - det er simpelthen ikke iorden, at han leverer den slags.

Tilmeldt 20. Dec 08
Skrevet kl. 14:33

Lars Mathiesen:

PWM:
Jeg tvivler på du finder én der vil gøre det gratis

Det jeg mente var om mit nuværende webbureau ville gøre det omkostningsfrit, da de ikke har guidet mig nok?

Hjemme siden er opbygget i typo3, er det ikke en nem platform at redigere de små ting i designet?

Er rigtig glad for den feedback du har givet mig. =)

Om du kan få dit webbureau til at lave rettelser på baggrund af udtalelser/kritik på amino.dk afhænger nok af hvad du har aftalt med webbureauet. Det kan jo sagtens være at de har leveret nøjagtig hvad du har bedt om og godkendt. Jeg har ikke lyst til at udtale mig om manglende vejledning fra dit webbureau når jeg ikke kender sagen nærmere.

Jeg har set at din hjemmeside er opbygget i Typo3. Det er sikkert en overskuelig opgave at rette mindre ting uanset hvilket system du bruger. Men problemet er bare at jeg synes der er mange ting galt med designet. Jeg ville starte helt forfra hvis det var mig.

Problemet her er vel i bund og grund at du har været godt tilfreds med webbureauets arbejde lige indtil du spørger om kritik her på amino.dk. Hvis man skal undgå sådan et problem i fremtiden så skal kunden (du) nok spørge om kritik fra tredjepart (os) allerede tidligt i designprocessen - altså inden du godkender noget design. Alternativt skal man have en uvildig rådgiver/vejleder på projektet der kan svinge pisken over designerne. Men så er vi nok også ovre i en lidt anden prisklasse (uden at kende prisen for din hjemmeside), og de fleste der skal have en "lille hjemmeside" forventer også at prisen er "lille".

Så for at gentage mig selv: Hvis du først har godkendt hjemmesiden og den er blevet leveret, så afhænger det nok af webbureauets gode vilje om du får dem til at lave rettelser nu Smile

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)