Kære med-aminoer Først og fremmest tak for et genialt forum, som jeg det sidste års tid har haft stor glæde af at følge med i ![]() I går søsatte jeg www.eyeguide.dk som har til formål at informere om og formidle øjenoperationer (altså dem hvor man kureres for sin nær- eller langsynethed). Jeg har med stor interesse læst den meget lærerige feedback som andre har fået på deres sites/shops og jeg ville være meget taknemmelig, hvis nogle af jer havde lyst til at smide en kommentar om, hvad vi kan gøre bedre på eyeguide. Alle kommentarer er mere end velkomne, men jeg har selv et par spørgsmål, som trænger sig på: 1. Siden er endnu ikke søgemaskine-optimeret, men vi har sat adwords på. Giver det mange flere besøg at ligge højt på google generelt, hvis man i forvejen er i top 3 på adwords? 2. Er designet så sterilt, at siden bliver svær/kedelig at læse (vi er i gang med at få taget billeder som skal spredes rundt på siden - men selv med lidt mere liv kan teksten måske flyde ud?) 3. eyeguide.dk er ment som et seriøst oplysningssite for de danskere, som overvejer at få foretaget en øjenoperation. Dette betyder, at vi har valgt at lægge vægt på fakta og content mere end på pang-farver og smarte vendinger. Mener I at det er en fejl, og at man selv når man undersøger et sådant top-of-mind emne let distraheres på nettet og at vi derfor ikke kan forvente at fastholde brugernes interesse...? På forhånd tak for jeres input ![]() Mange venlige hilsner Morten |
Folk der søger den her slags information vil ikke lægge mærke til layout''et, som bare skal have til formål at formidle superrelevante oplysninger. Derfor vil de også efterspørge den uddybende tekst og de ''kolde'' facts. Det vigtigste er at det ikke kommer i vejen for informationen. Det synes jeg lykkes.
Jeg glæder mig til at se om forummet kaster noget af sig. Jeg går ud fra at I selv vil deltage aktivt i forum''et med en bruger-indstilling til tingene.
Jeg må indrømme, at jeg som potentiel målgruppe blev lidt opslugt af at læse på siden, så jeg er lidt bias''ed af det og læste ikke umiddelbart siden på en ''kommunikationsfaglig måde''. Ud fra det må jeg dog konkludere at sitet virker seriøst og interessant på mig. Det er også rigtigt godt, at det fremstår tydeligt hvad formålet med siden er - både for jer som bagmænd og for brugerne/kunderne. Det gør at jeg har en knage at hænge min tillidsvurderingshat på.
Det var vist ikke meget kritik, mere et klap på skulderen. Det er et meget interessant initiativ. Kundestyret marketing er godt på vej. Det vigtigste for at holde den kørende er at holde fat i idealismen og ikke lade sig forblænde af det potentielle monetære afkast.