Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Øjenoperationer - giv din mening til kende

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jul 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære med-aminoer

Først og fremmest tak for et genialt forum, som jeg det sidste års tid har haft stor glæde af at følge med i 

I går søsatte jeg www.eyeguide.dk som har til formål at informere om og formidle øjenoperationer (altså dem hvor man kureres for sin nær- eller langsynethed).

Jeg har med stor interesse læst den meget lærerige feedback som andre har fået på deres sites/shops og jeg ville være meget taknemmelig, hvis nogle af jer havde lyst til at smide en kommentar om, hvad vi kan gøre bedre på eyeguide.

Alle kommentarer er mere end velkomne, men jeg har selv et par spørgsmål, som trænger sig på:

1. Siden er endnu ikke søgemaskine-optimeret, men vi har sat adwords på. Giver det mange flere besøg at ligge højt på google generelt, hvis man i forvejen er i top 3 på adwords?

2. Er designet så sterilt, at siden bliver svær/kedelig at læse (vi er i gang med at få taget billeder som skal spredes rundt på siden - men selv med lidt mere liv kan teksten måske flyde ud?)

3. eyeguide.dk er ment som et seriøst oplysningssite for de danskere, som overvejer at få foretaget en øjenoperation. Dette betyder, at vi har valgt at lægge vægt på fakta og content mere end på pang-farver og smarte vendinger. Mener I at det er en fejl, og at man selv når man undersøger et sådant top-of-mind emne let distraheres på nettet og at vi derfor ikke kan forvente at fastholde brugernes interesse...?

På forhånd tak for jeres input

Mange venlige hilsner

Morten

Fra København
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:17
Folk der søger den her slags information vil ikke lægge mærke til layout''et, som bare skal have til formål at formidle superrelevante oplysninger. Derfor vil de også efterspørge den uddybende tekst og de ''kolde'' facts. Det vigtigste er at det ikke kommer i vejen for informationen. Det synes jeg lykkes.

Jeg glæder mig til at se om forummet kaster noget af sig. Jeg går ud fra at I selv vil deltage aktivt i forum''et med en bruger-indstilling til tingene.

Jeg må indrømme, at jeg som potentiel målgruppe blev lidt opslugt af at læse på siden, så jeg er lidt bias''ed af det og læste ikke umiddelbart siden på en ''kommunikationsfaglig måde''. Ud fra det må jeg dog konkludere at sitet virker seriøst og interessant på mig. Det er også rigtigt godt, at det fremstår tydeligt hvad formålet med siden er - både for jer som bagmænd og for brugerne/kunderne. Det gør at jeg har en knage at hænge min tillidsvurderingshat på.

Det var vist ikke meget kritik, mere et klap på skulderen. Det er et meget interessant initiativ. Kundestyret marketing er godt på vej. Det vigtigste for at holde den kørende er at holde fat i idealismen og ikke lade sig forblænde af det potentielle monetære afkast.

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 13:05
Fin, enkel og overskuelig side.

Jeg er helt klar tilhænger af enkel steril stil.

Side fremstår umiddelbart seriøs, dog sidder jeg med fornemmelsen at at
I kun lavet siden for at formidle kontakt til øjenoperation
for at score provision deraf.

Derfor ville jeg ikke være tryg ved at bruge jeres informationer som
baggrund for en beslutning.

I øvrigt ville jeg sætte faq på øverste linie, da man jo hurtigt gerne vil vide om ens syns-situation
er egnet til en operation. Måske skulle det være et menupunkt ...

Gode hilsner Ida Dyhr · Gesheft

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:24
Efter at have surfet siden lidt, sidder jeg også med en underlig
fornemmelse af, at I får provision fra den svenske klinik eller på
anden måde har et nært samarbejde med dem.
Under alle omstændigheder
så giver det en følelse af, at siden mere er reklame for dem, end
generalt oplysning om Øjenoperationer.

Synd fordi oplysningerne virker gode og engang i fremtiden ville det
for mig sikkert også være relevant. Ved bare ikke om jeg 100% tør stole
på din side som uvildig informationskilde.

Der mangler nok også lidt baggrundsoplysninger om dig/jer. Hvem er I og
hvad har I af baggrund for at skrive disse anbefalinger af forskellige
behandlingsformer?
Hvordan drives sitet økonomisk. Jeg ser ingen
annoncer derpå hvilket igen mistænkeliggøre den for at have en lusket
lille sponsoraftale med den svenske klinik.

Jeg har lidt svært ved at vurderer de forskellige operationsformer.
Måske det var en ide at skematisere dem så man lettere kan danne sig et
overblik over dem. Både de eksisterende og de udgåede. Sådan lidt a la
en produktsammenligning.

Hvis du i mine øjne skal fremstå seriøs, så skal du hurtigst muligt
neddæmpe dine anbefalinger af den svenske klinik og få listet flere.
Både danske og andre udenlanske alternativer.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:44
Du får også lige lidt om designet:

Umiddelbart synes jeg det er godt, men lige præcis i din situation bør du tænke kraftigt på folk med synshandikap.

I stedet for at folk skal bruges deres browser til at sætte
skriftstørrelsen op, før du have en lille javascrips funktion til det.

Når man i firefox sætter striftsstørrelsen op, så følger teksterne i
menuen med (hvilket er godt) men det kommer til at se underligt ud
(hvilket ikke er godt)

Jeg kan ikke lide dine frames-lignende sider. Når teksten bliver for
lang, så kommer der to scrollbarer. Det er irriterende. Tilmed er det
en scrollbar som ikke tillader, at jeg kan bruge scrollhjulet på musen.
Lad hellere vinduet blive længere i takt med at tekstmængeden stiger.

Ser nu, at I beskriver jeg selv og jeres baggrund. Bare se bort fra min tidligere klage over at det mangler

Hvis siden er et oprigtigt non-profit foretagende som kun har til
formål at oplyse, så vil jeg gerne sponserer både et CMS og/eller
webserver. Ganske uforpligtende.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Slagelse
Tilmeldt 24. May 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Chill Innovation A/S Skrevet kl. 16:43
Jeg har selv i dag lige bestilt en LASIK (øjenoperation) rejse til Tyrkiet, så jeg må vel om nogen være blandt målgruppen :-) 

Mit valg faldt på www.kirugirejser.dk og deres sommerpakke til Tyrkiet som indeholder en uges ferie samt operation af begge øjne med Zyoptix-Wavefront for i alt 15K inkl. rejse og hotel. Har ikke nogen specielle præferancer for disse, men læst godt om deres ture og resultater - og prisen er jo markant billigere end Danmark samt vores nabo lande. Anyway....... :-) 

Jeres side indeholder meget brugbar information, men adskiller sig egentlig ikke meget for den information man også finder på klinikernes hjemmeside. De gør jo generelt meget ud af informationen, da det jo også er sådan de skal hverve kunderne til et sådan "følsomt" indgreb. 

Grundlæggende synes jeg, at din idé faktisk er helt kanon med et site hvor man kan finde uvildig information om øjenoperationer - spørgsmålet er bare hvor uvildig den så er?. For som andre også nævner sidder jeg egentlig også tilbage med en følelse af, at den blot skal generer provisoner for jeres henvisninger - og så adskiller i jer jo ikke meget fra klinikkerne selv.

I min søgen efter en operation synes jeg ikke jeg har haft svært ved at finde information om de forskellige metoder osv. Problemet har mere ligget i valget af klinik - og ikke mindst usikkerheden ved at få det foretaget i udlandet. Ved prissammenligning i Danmark bemærkede jeg desuden en enorm variation hos de forskellige klinikker. Priserne svinger lige fra 7.000 - 25.000 pr. øje ved ummidelbar samme teknik - gælder det også kvaliteten?

Udviklingen går jo stærkt, og der kommer hele tiden nye generationer af operationsudstyr. Hvis der i Danmark ikke foretages overdrevet mange operationer, mon klinikkerne så lige investerer i det nyeste hele tiden - eller mon ikke deres Second Hand laser fra en nedlagt natklub i Goa fra 80'erne kan klare en sæson mere? Det ville jeg da gerne vide, og det bruges der ikke meget krudt på at oplyse på klinikkernes hjemmeside.

I kunne jo passende lave en pris/info/udstyr database over alle de forskellige klinikker i Danmark - og evt. relevante i udlandet samt et karakter system, som gives af brugerne. Tilsvarende findes dog mere eller mindre på www.kosmetikguiden.dk 

Desuden skal styrken vel også ligges i forumet, da valget af klinik i de fleste tilfælde sker på baggrund af andres merninger/erfaringer. 

Da det jo generelt er ufatteligt dyrt at få foretaget disse operationer (taget i betragtning at der inkl. konsultationer og operation næppe bruges meget mere end 2-4 timer) kunne der måske være en ide i at i "samler" folk sammen og dermed indhenter et samlet tilbud forkellige steder. Men også en hårfin grænse, hvis man forsøger at bevare sin uafhængighed. 

Jeg kan jo passende give mit bidrag til erfaringer på jeres site, når jeg primo september vender hjem fra Tyrkiet med forhåbentlig perfekt syn :-)

/ Kim
Chill Innovation  -  www.chill-innovation.com  -  Nordiske Tech Produkter!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)