Er det processen med at komme fra PSD til HTML du vil speede op eller er det implementationen af HTML i CMS'et du gerne vil have fart på? |
Hej Jacob,
Det er begge - Det er generelt processen fra PSD til CMS!
Hej Jacob, Det er begge - Det er generelt processen fra PSD til CMS! |
Processen fra PSD til HTML vil være interessant...så jeg er lige med på en lytter :) Men jeg kan anbefale Umbraco hvor du nemt kan lave hele sider blot du har html'en. Du laver blot html'en i en skabelon og så sætter nogle tags ind hvor dine siders indhold skal være. Det kan udvides med .NET Usercontrols og der er indbygget Python fortolker og XSLT. Siderne kan speciallaves nemt så brugeren kun kan indtaste det der er nødvendigt.
|
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Nu kan jeg selvfølgelig ikke tale for Nikolaj, men jeg tror at inspirationen til indlægget er Betaen af vores nye system :-) I systemet har vi indbygget en Designer funktionalitet, der gør det muligt for folk uden html/kodnings kendskab at bygge komplette websites/shops. Nemt og hurtigt ud fra en PSD fil. Derudover har vi en type bygger, der gør at man kan bygge sine egne indholdstyper, så man heller ikke behøver at rode med databaser og den slags. Pt. har vi primært fokus, på designere uden html/kodnings kompetencer. Men senere har vi også planer om et API, der gør at man som udvikler kan bygge applikationer på vores platform f.eks. communities, auktioner, vertikale løsninger m.m. Det hele levereres som software-as-a-service, hvor vi står for hosting og support(telefonisk). Rent prismæssigt ser det ud til at vores CMS kommer til at koste 150 kr. pr. måned, mens vores webshop priser, forbliver de samme som idag. Altså lige et hak billigere end DanDomain og Scannet.
Nedenfor er et screenshot af Designeren som den ser ud nu. Klik for større billede |