Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælger m telefon - tjen 1000/1500 pr ordre

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars

Tusind tak - det var flotte ord. Det varmer Right Hug

Ja jeg tror ærlig talt også at hvis det bliver præsenteret ordentligt, så er der mere end 10% der er interesseret. Men jeg skrev 8-10% for ikke at love guld og grønne skov som mange andre. Tit når der annonceres med provisionssalg, så er det med floskler og lovprisninger om at man nærmest bliver millionær uden at løfte en finder. Dét er jo ikker realistisk. Så hellere neddrosle forventingerne og lade eventuelle afvigelser komme som en positiv overraskelse. Så er sælgeren jo også mere motiveret til at samarbejde om andre opgaver.

Og ja - jeg burde selv ringe rundt. Men............. der er sgu kun 24 timer på et døgn. Det er efterhånden ikke tilstrækkeligt *g* Så kan noget af arbejdet (jeg bryder mig heller ikke om at sælge over telefonen) udliciteres, så burde alle jo være glade, så det forsøger jeg mig med indimellem. Selvom det nu aldrig rigtig har ført så meget med sig..... Det mest effektive er når jeg gør det selv - til trods for mine manglende kompetencer på området.

Hilsen Morten

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 12:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt enig..

En fuldtidssælger ville tage 100-200 kunder om dagen og klarer den på en uge og sælge måske 1 eller 2 om dagen..
også er der ikke flere og ringe til!

Når målgruppen er så lille, kan sælgeren ikke selv nå at forelske sig i produktet, og det ender med bare at blive noget der skal overståes....

Sælg det selv - en måned er altså også lang tid.... så ville du kunne få alle 480 i hus, hvis du regner det ud i tid.......... (Samtale + luk salg, 5-10 min.)

Du er allerede meget forelsket i dit produkt, og en forelsket sælger - sælger!

Ligesom du har solgt det til os! - men ærligtalt - så ville du få MEEEGET mere ud af opsøge samtlige 480 pladser - ikke ringe, men besøge dem personligt, fortæl dem din idé og sælg det ligesom du har solgt det til os....

Jeg ved godt at skulle kører rundt til alle 480 tager mere end en måned - et år nok snarere - MEN DU VILLE HELT SIKKERT få flere salg ud af det.

Du har en forholdsvis høj pris - uanset branche, ikke at den er for høj, det tror jeg som sådan ikke.
Men det er meget at give for et 'medie' - folk vil have fysiske ting, i dit tilfælde må du sælge dig selv, ligeså meget som du skal sælge dit produkt....

Dit produkt det virker, du kan vise det frem - og du forlader ikke pladsen før du har solgt dit produkt og har sat det iværk! så han kan se hvad han får...

Det er noget camping ejeren skal forholde sig til.......

og som sagt er din målgruppe ikke just det største sats...

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:24

kekro:

Helt enig..

En fuldtidssælger ville tage 100-200 kunder om dagen og klarer den på en uge og sælge måske 1 eller 2 om dagen..
også er der ikke flere og ringe til!

Når målgruppen er så lille, kan sælgeren ikke selv nå at forelske sig i produktet, og det ender med bare at blive noget der skal overståes....

Sælg det selv - en måned er altså også lang tid.... så ville du kunne få alle 480 i hus, hvis du regner det ud i tid.......... (Samtale + luk salg, 5-10 min.)

Du er allerede meget forelsket i dit produkt, og en forelsket sælger - sælger!

Ligesom du har solgt det til os! - men ærligtalt - så ville du få MEEEGET mere ud af opsøge samtlige 480 pladser - ikke ringe, men besøge dem personligt, fortæl dem din idé og sælg det ligesom du har solgt det til os....

Jeg ved godt at skulle kører rundt til alle 480 tager mere end en måned - et år nok snarere - MEN DU VILLE HELT SIKKERT få flere salg ud af det.

Du har en forholdsvis høj pris - uanset branche, ikke at den er for høj, det tror jeg som sådan ikke.
Men det er meget at give for et 'medie' - folk vil have fysiske ting, i dit tilfælde må du sælge dig selv, ligeså meget som du skal sælge dit produkt....

Dit produkt det virker, du kan vise det frem - og du forlader ikke pladsen før du har solgt dit produkt og har sat det iværk! så han kan se hvad han får...

Det er noget camping ejeren skal forholde sig til.......

og som sagt er din målgruppe ikke just det største sats...

100-200 om dagen? Det er sgu godt nok mange......

Ja det er også min frygt at en ekstern sælger ikke vil have den store interesse for produktet (og hvor skal han dog også have det?) og som følge deraf ikke vil være særlig successfuld.

Tidligere har jeg taget rundt til campingpladser. Og her var successraten heldigvis også en del højere end 10% Smile Men det er sgu tidskrævende. Og tid er jo penge, så enten skal jeg arbejde for slaveløn eller sætte prisen op.... Ingen af delene virker særlig attraktivt.

Vi kører en lignende kampagne hvor vi tilbyder en fast pakke til alle landets hoteller. Herunder har vi også en aftale med Danske Konferencecentre. Især aftalen med Danske Konferencer har givet rigtig godt. En samarbejdspartner af denne type åbner mange døre og gør livet en del lettere! Men det har indtil nu ikke været muligt at få en lignende aftale med fx. DK-camps, campingrådet etc. Desværre.

Nå - lad mig rette tråden lidt, og spørge jer der har været så søde at svare herinde: Hvordan mener I jeg bedst kan skabe lidt opmærksomhed omkring mit tilbud, og mest effektivt få det kommuniketer ud til campingpladserne? Pt. er der 2 muligheder:

1. Salgsmøder
  2. Telefonkontakt
  3. .....??

Hilsen Morten

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 15:39
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten,

Sælg selv, og få nogle til at hjælpe med de opgaver der kommer i kølvandet fra salget. Du virker helt klat seriøs, og dit produkt er nok for "tungt" til at en telefonsælger kan løfte opgaven.

Så er det bedre at få nogle freelancere ind der kan hjælpe med de opgaver, der kommer når du har lukket en ordre. Du vil så også få en masse spørgsmål fra dine besøg, som gør det nemmere at tilpasse produkterne, og salgsmetoderne hen af vejen.

Mødeboking, her kan du eventuelt få hjælp til at løfte denne del, så du ikke selv skal bruge tid på at "fange" kunderne ind.

Jeg kan anbefale Dorthe fra xpressbooking.dk

God vind :)

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 17:51

Hvis jeg var dig!

1. Så ville jeg åbne op for målgruppen og ikke KUN satse på campingpladser..
Hvorfor ikke satse på alle der kunne få brug for sådan et billede, f.eks. ejemdomsmæglere.
Eller hvad med alle fysiske butikker - EN NY MÅDE AT VISE BUTIKKEN FREM.
Mange tager et billede for at vise det frem - det her er den nye måde

Eller hvad man nu valgte at kører på? jeg syntes der er mange muligheder.

2. Så ville jeg skaffe nogen samarbejdspartnere, reklamebureauer, webbureauer der kan tale din sag og anbefale - og sige "det her er det nye".
Lad dem fakturerer kunden, og du fakturerer reklamebureauet, som får deres provision den vej.

Du har kun kontakten til dine samarbejdspartnere at tænke på.
De har den endelige kontakt og det vil sparer en del af din tid, du skal bare lige ud en enkelt dag og tage billederne.

For ikke at tale om oversigtsbilledet, som ikke skulle være noget problem for at reklamebureau - men ville skræmme de fleste "alm" erhvervsdrivende væk.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 00:34

Thomas Cuno:

Hej Morten,

Sælg selv, og få nogle til at hjælpe med de opgaver der kommer i kølvandet fra salget. Du virker helt klat seriøs, og dit produkt er nok for "tungt" til at en telefonsælger kan løfte opgaven.

Så er det bedre at få nogle freelancere ind der kan hjælpe med de opgaver, der kommer når du har lukket en ordre. Du vil så også få en masse spørgsmål fra dine besøg, som gør det nemmere at tilpasse produkterne, og salgsmetoderne hen af vejen.

Mødeboking, her kan du eventuelt få hjælp til at løfte denne del, så du ikke selv skal bruge tid på at "fange" kunderne ind.

Jeg kan anbefale Dorthe fra xpressbooking.dk

God vind :)

Hej Thomas

Tak for dine råd. Ideen med mødebooking er ikke så dum. Det er dog relativt let at få møderne i stand, så den del burde jeg selv kunne klare. Problemet er igen den tid der skal bruges på at tage ud til salgsmøderne. Det gør jeg meget gerne, men helst ikke på opgaver hvor produktet er godt defineret på forhånd - her må der da være en nemmere måde at få budskabet frem. Selvom det selvfølgelig vil give en bedre succesrate med personlige møder. Ingen tvivl om det.

Freelancerne er der styr på. Det er det fine ved min branche. Vi er et lille samfund der kan nogle meget nichepræget ting, til gengæld er vi gode til at hjælpe hinanden over landegrænserne :)

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 00:42

kekro:

Hvis jeg var dig!

1. Så ville jeg åbne op for målgruppen og ikke KUN satse på campingpladser..
Hvorfor ikke satse på alle der kunne få brug for sådan et billede, f.eks. ejemdomsmæglere.
Eller hvad med alle fysiske butikker - EN NY MÅDE AT VISE BUTIKKEN FREM.
Mange tager et billede for at vise det frem - det her er den nye måde

Eller hvad man nu valgte at kører på? jeg syntes der er mange muligheder.

2. Så ville jeg skaffe nogen samarbejdspartnere, reklamebureauer, webbureauer der kan tale din sag og anbefale - og sige "det her er det nye".
Lad dem fakturerer kunden, og du fakturerer reklamebureauet, som får deres provision den vej.

Du har kun kontakten til dine samarbejdspartnere at tænke på.
De har den endelige kontakt og det vil sparer en del af din tid, du skal bare lige ud en enkelt dag og tage billederne.

For ikke at tale om oversigtsbilledet, som ikke skulle være noget problem for at reklamebureau - men ville skræmme de fleste "alm" erhvervsdrivende væk.

Hej Igen Smile

Når du har ret - så har du ret :) Der er mange andre brancher der kan have glæde af panoramabilleder og virtuelle rundture. Det er jeg godt klar over, og det er ikke fordi jeg vil begrænse mig til campingpladser. Tidligere kunder tæller bl.a. specialforetninger, hoteller, turistattraktioner, restauranter, Politikken (ville skrive "aviser" men det er jo flertal, og det er pt "kun" blevet til 1 avis).

Ideen med campingpladserne er opstået fordi tidligere erfaring viser at de er modtagelige overfor produktet. Jeg håber så at jeg ved at lave en standardpakke, så kan jeg gøre det så attraktivt og håndgribeligt at jeg kan spare tiden til face-to-face møderne og så tilbyde pladserne en bedre pris.

Mht. din idé om samarbejdspartnere, så er det også en tanke jeg selv har haft mange gange. På papiret synes jeg det burde være utrolig attraktivt for webbureauer at "tale min sag". Jeg tilbyder i hvert fald en unik mulighed for at de kan differentiere sig lidt, da vi ikke er mange der kan lave samme løsninger ala den med campingpladsen. Men indtil videre er det utroligt lidt arbejde der er kommet ind via partnere. Du må ikke spørge hvorfor - måske fordi det ikke er noget deres kunder direkte forespørger?

Hilsen Morten

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 14:09

Morten - du skriver "Produktet er defineret på forhånd"? Jeg tror ikke helt jeg er med på den. Men er det ikke muligt at lukke ordren på telefonen? Jeg har personligt altid forsøgt at lukke ordrerne på telefon, og kun hvis jeg mærker at kunden er interesseret i en samtale, tager jeg afsted.

Det handler jo om at gøre dine tilbud så spiselige, at de kan forklares på telefonen Cool

Hvis det "kun" er små 500 campingpladser kunne du starte med at lave en direct mail kampagne, og så følge op på den. Det koster jo kun nogle få tusinde, og du er i gang.

Det giver dig nogle fordele
1) Du kan være så "heldig" at kunderne selv ringer.
2) Dit produkt er præsenteret, så du skal ikke igang med at finde en indgangsvinkel til kunden, første gang du ringer

Dog ville jeg sikre mig at have produkterne på plads inden jeg sendte ud, så modtageren forstår budskabet.

Spændende, håber du vil give os info hen af vejen, selve processen i dette projekt er jo ens for mange af os andre der sidder her og smukigger Wink

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)