Hej Lars Tusind tak - det var flotte ord. Det varmer Ja jeg tror ærlig talt også at hvis det bliver præsenteret ordentligt, så er der mere end 10% der er interesseret. Men jeg skrev 8-10% for ikke at love guld og grønne skov som mange andre. Tit når der annonceres med provisionssalg, så er det med floskler og lovprisninger om at man nærmest bliver millionær uden at løfte en finder. Dét er jo ikker realistisk. Så hellere neddrosle forventingerne og lade eventuelle afvigelser komme som en positiv overraskelse. Så er sælgeren jo også mere motiveret til at samarbejde om andre opgaver. Og ja - jeg burde selv ringe rundt. Men............. der er sgu kun 24 timer på et døgn. Det er efterhånden ikke tilstrækkeligt *g* Så kan noget af arbejdet (jeg bryder mig heller ikke om at sælge over telefonen) udliciteres, så burde alle jo være glade, så det forsøger jeg mig med indimellem. Selvom det nu aldrig rigtig har ført så meget med sig..... Det mest effektive er når jeg gør det selv - til trods for mine manglende kompetencer på området. Hilsen Morten
|
Helt enig..
En fuldtidssælger ville tage 100-200 kunder om dagen og klarer den på en uge og sælge måske 1 eller 2 om dagen..
også er der ikke flere og ringe til!
Når målgruppen er så lille, kan sælgeren ikke selv nå at forelske sig i produktet, og det ender med bare at blive noget der skal overståes....
Sælg det selv - en måned er altså også lang tid.... så ville du kunne få alle 480 i hus, hvis du regner det ud i tid.......... (Samtale + luk salg, 5-10 min.)
Du er allerede meget forelsket i dit produkt, og en forelsket sælger - sælger!
Ligesom du har solgt det til os! - men ærligtalt - så ville du få MEEEGET mere ud af opsøge samtlige 480 pladser - ikke ringe, men besøge dem personligt, fortæl dem din idé og sælg det ligesom du har solgt det til os....
Jeg ved godt at skulle kører rundt til alle 480 tager mere end en måned - et år nok snarere - MEN DU VILLE HELT SIKKERT få flere salg ud af det.
Du har en forholdsvis høj pris - uanset branche, ikke at den er for høj, det tror jeg som sådan ikke.
Men det er meget at give for et 'medie' - folk vil have fysiske ting, i dit tilfælde må du sælge dig selv, ligeså meget som du skal sælge dit produkt....
Dit produkt det virker, du kan vise det frem - og du forlader ikke pladsen før du har solgt dit produkt og har sat det iværk! så han kan se hvad han får...
Det er noget camping ejeren skal forholde sig til.......
og som sagt er din målgruppe ikke just det største sats...