Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken virksomhedsform skal jeg starte?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg planlægger at gå selvstændig snarest, med mit eget indretningsfirma, men min kusine skal på et tidspunkt træde til og indgå i virksomheden.

Dette dog først om nogen år.

Jeg planlægger at drive virksomheden som deltidsbeskæftigelse, og få et job deltid sideløbende med.

Men hvilken virksomhedsform skal jeg vælge?

Enkeltmandsvirksomhed, eller andet?

Også når man tænker på at min kusine skal kunne træde ind i firmaet om nogen år?

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone71:

Men hvilken virksomhedsform skal jeg vælge?

Enkeltmandsvirksomhed, eller andet?

 

Enkeltmandsfirma kunne vær en god start. Det giver en frihed til at omdanne til eksempelvis et ApS når kapitalen er tilstede. Eller når din kusine skal være en part - en frihed til sammen at vælge den selskabsform, der til den tid passer bedst til den aktuelle situation I står i.

Henrik

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Henrik.

I første omgang er det ganske fint, at du har en enkeltmandsvirksomhed. Det vil ikke påvirke din situation noget særlig nogen steder, at du ikke har et ApS, da det ikke er en omkostningstung virksomhed med store investeringer eller mulighed for ansvarspådragelse.

Når din kusine en dag skal træde ind i selskabet, så kan du bruge de opsparede værdier i selskabet som indskud i et ApS og din kusine kan tilsvarende skyde kontanter ind og på den måde blive medejer.

Din revisor skal så på banen på det tidspunkt og opgøre værdierne, samt godkende overfor SKAT, at de er tilstede. Han kan samtidig også hjælpe dig med at fastsætte en rimelig pris på anparterne overfor din kusine.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja..enkeltmands ville være en god start, idet du ellers skal bruge 125tkr/snart 50 tkr. til opstart

af f.eks. et ApS!

Fra Odense
Tilmeldt 30. Jan 09
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Ja..enkeltmands ville være en god start, idet du ellers skal bruge 125tkr/snart 50 tkr. til opstart

af f.eks. et ApS!

Bare af ren nysgerrighed, må man spørge hvad du mener med "snart 50 tkr. til opstart" i den sætning? Smile

Bliver det ændret fra 125.000 til 50.000 eller hvordan skal dette forstås?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Oki, takker for svar....

Jeg er helt grøn i det her, så er noget forvirret, men må vel læse lidt mere på sagen.....

Men jeg kan regen ud at jeg skal starte en enkeltmandsvirksomhed, for senere at kunne lave det om til et APS?

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone71:
Men jeg kan regen ud at jeg skal starte en enkeltmandsvirksomhed, for senere at kunne lave det om til et APS?

Ja det var konklusionen på vores anbefalinger. Beslutningen er alene din!Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja...sandsynligvis 50k i indskudskapital fra 01.01.2010!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)