Ved ikke helt om dette er den rigtige forum, jeg skriver dette i. Men jeg er ved at skal starte en lille Computer/It Butik op. Og et af de største problemer lige nu, er Kasseapparat.....Og Varegrupper og varenummer på div. hardware mm. Mit spørgsmål går på Valg af kasseapp. Og hvordan jeg opdeler varegrupper og giver dem varenummer. Varegrupper er feks. Bundkort,Grafikkort, Ram Osv. men hvordan giver jeg dem varenummer på en logisk måde??? Har i nogle ider/Foreslag måske fra jeres egen Butik. Jeg vil gerne at jeg kunne udskrive en Faktura også feks ved køb af en komplet Pc System så konfigurationen var på en faktura. Har set på POS Kasse systemer men de koster jo en Jetjager...skal jeg kunne scanne mine vare ind/ud ved salg ?? har i nogle råd eller foreslag på dette. DK terminal leaser jeg. På forhånd tak.
I foråret hjalp jeg med at starte en lille farvehandel op.
Alt bliver udskrevet som faktura, varer og varenummer bliver importeret fra leverandør-filer direkte til summasummarum. Et meget simpelt setup, som er perfekt til en "opstarter", og alligevel så billigt at man kan udvide/udskifte til et pos-system når behovet opstår.
Vi brugte flg. setup: - Asus Bærbar - HP Farvelaser - Linksys Trådløst netværk - LS-300 stregkodeskanner - CTcoin Dankort Terminal - Flexi Solo
- Stone''s SummaSummarum 2 Professionel - Microsoft Office 2003
Bjarne det setup ser da ok ud, måske jeg skal kigge lidt på SummaSummarum, Navision er jo lidt omstændig...men kan en del. Har i nogle afaringer med kasseapparater??? har kigget på nogle alm med Varegrupper på 42 stk og med ca 1500 PLU/undergrupper Mon ikke det kan gøre det...