Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varegrupper - Varenummer???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle.

Ved ikke helt om dette er den rigtige forum, jeg skriver dette i. Men jeg er ved at skal starte en lille Computer/It Butik op. Og et af de største problemer lige nu, er Kasseapparat.....Og Varegrupper og varenummer på div. hardware mm. Mit spørgsmål går på Valg af kasseapp. Og hvordan jeg opdeler varegrupper og giver dem varenummer. Varegrupper er feks. Bundkort,Grafikkort, Ram Osv. men hvordan giver jeg dem varenummer på en logisk måde??? Har i nogle ider/Foreslag måske fra jeres egen Butik. Jeg vil gerne at jeg kunne udskrive en Faktura også feks ved køb af en komplet Pc System så konfigurationen var på en faktura. Har set på POS Kasse systemer men de koster jo en Jetjager...skal jeg kunne scanne mine vare ind/ud ved salg ?? har i nogle råd eller foreslag på dette. DK terminal leaser jeg. På forhånd tak.

MVH Sapdap

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 10:10
Hej

Nu ved jeg ikke hvilket økonomisystem du bruger,men der er lavet en løsning til SummaSummarum.

Den hedder alskassen. Alskassen er til at købe for en rimelig penge, hvis du selv sætter systemet op.

Du kan læse mere om Alskassen hos Als it 

Ang varegrupper : Du kan oprette de styklister du har brug for i SummaSummarum, og du kan importere varelister fra din distributør.

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 11:28
Hej Sapdap

I foråret hjalp jeg med at starte en lille farvehandel op.

Alt bliver udskrevet som faktura, varer og varenummer bliver importeret fra leverandør-filer direkte til summasummarum.
Et meget simpelt setup, som er perfekt til en "opstarter", og alligevel så billigt at man kan udvide/udskifte til et pos-system når behovet opstår.

Vi brugte flg. setup:
- Asus Bærbar
- HP Farvelaser
- Linksys Trådløst netværk
- LS-300 stregkodeskanner
- CTcoin Dankort Terminal - Flexi Solo

- Stone''s SummaSummarum 2 Professionel
- Microsoft Office 2003

- Remote Backup/Sikkerhedskopiering
- B-one webhotel

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 15. Jul 06
Skrevet kl. 16:40
Hej Igen

Og tak for svarene, iøjeblikket har jeg Navision C5 Light som regnskabs system. Og har foreløblig valgt denne DK terminal

http://www.ldb.dk/Default.aspx?ID=830 Elite swing på leasing til 199,- inkl alt licens mm.Den skal ikke integresres i noget system den kører udenom det hele, og er til ADSL.

Bjarne det setup ser da ok ud, måske jeg skal kigge lidt på SummaSummarum, Navision er jo  lidt omstændig...men kan en del. Har i nogle afaringer med kasseapparater??? har kigget på nogle alm med Varegrupper på 42 stk og med ca 1500 PLU/undergrupper Mon ikke det kan gøre det...

MVH  Jan

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 16:55
Hej Sapdap

Jeg vil  mene at SummaSummarum og Alskassen er en mulighed.

Alskassen er med følgende setup :

Software    : AlsKassen, SummaSummarum Enterprise.
Hardware   : Mikro PC, 17"TFT skærm, tastatur og mus
POS-udstyr : Bonprinter m/10 termoruller (star TSP100), stregkodescanner( Voyager ) og kasseskuffe

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Tilmeldt 15. Jul 06
Skrevet kl. 17:00
Hej Kim.

Ja det ser da ganske fornuftig ud, mon ikke jeg kan gøred et en smule billigere selv ved  købe Mikro PC, 17"TFT skærm, tastatur og mus.

Og så ellers købe det andet ved dem???

Og det skal være interprise modellen??? Jeg vil ige læse lidt mere om det du har fåreslået her.

MVH Jan

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)