Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem med Google Analytics

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har løbet ind i et problem med Google Analytics, som jeg håber der er en herinde der kan hjælpe med...

Når jeg går ind under "Indhold" hvor man skulle kunne se hvilke sider der er mest besøgt, kan jeg blot se root. Altså /

Under denne står alle mine besøg, men min side (en webshop) har selvfølgelig flere end denne ene side, og jeg ved at der har været besøgende inde under de andre sider. Jeg har den teori at det skyldes måden shoppen er sat op på. Som det er lige nu, ligger den nemlig således: www.domæne.dk/shop/. Når en besøgende så tilgår www.domæne.dk bliver der lavet en HTML redirect (0 sek), til mappen /shop/. Kan det passe at Analytics ikke kan finde ud af dette? Hvis ja, hvordan løser jeg det så? Kan det rettes i Analytics indstillingerne, eller hjælper det hvis jeg f.eks. laver et link i redirect-filen?

På forhånd tak for hjælpen!

Vh,
Mads

P.S. Jeg har både søgt herinde, og på google, men synes ikke jeg har kunnet finde noget brugbart :(

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 18:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mads

Analytics kan godt finde ud af det du beskriver. Uden at vide hvilket website det er er det svært at hjælpe yderligere.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:17

Hej Mads

Det normale er at have følgende i sin Analyticskode hvor den så logger sidens URL:

pageTracker._trackPageview();

Men du har fx.

pageTracker._trackPageview("/shop/index.php/vilkaar/");

Der er ikke noget forkert i at kalde den med en parameter, men her er index.php blevet til et foldernavn, og det er jeg ikke sikker på er godt. Så prøv enten at fjerne parameteren eller ret koden til

pageTracker._trackPageview("/shop/vilkaar/");

Mvh Jesper Jørgensen

Tilmeldt 22. Dec 08
Skrevet kl. 21:49

Ah, selvfølgelig! Det må lige testes :) Tak for hjælpen.

Vh,
Mads

Tilmeldt 22. Dec 08
Skrevet kl. 12:28

Nu har jeg testet det, men det virker fortsat ikke :( Jeg har fortsat ikke siderne inde i oversigten over indhold..

Flere gode bud?

Mads

Tilmeldt 22. Dec 08
Skrevet kl. 21:06

Ingen gode ideer?

På forhånd tak.

/Mads

Tilmeldt 22. Dec 08
Skrevet kl. 07:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg fandt problemet........ Eller fejlen... Havde lige misset et 1-tal sidst i analytics koden. Så føler man sig liiiidt dum - især fordi man har tjekket koden 117 gange.

Sorry for spild af jeres tid.

Mads

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 21:06

Tag det ikke så tungt Mads... vi har vist alle været der hvor vi ser os blinde på noget...

Man kan ikke altid se skoven for bare træer... og ej heller for dem med blade på... Wink

God weekend

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 22. Dec 08
Skrevet kl. 13:51

Hehe :) Takker, og også god weekend til dig!

Hygge

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)