Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattemæssige konsekvenser ved et ApS??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nogle spørgsmål vedr. oprettelse af et anpartsselskab (ApS).

Hvis man fx vælger at stifte et ApS, og derved blot ejer samtlige anparter til en værdi af 125.000,- kr. - det skal sige at jeg ikke skal arbejde i selskabet, men blot være direktør, uden at modtage nogen former for løn - kan dette have nogen skattemæssige konsekvenser hvis man fx senere vil studere??

At man ejer anparter/værdier for 125.000,- kr. giver vel en ret til ligeså høj SU som alle andre?

Er åben overfor andre input/erfaringer som folk har fra ApS'er..

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:23

Det vil ikke få betydning for din SU, men hvis du ikke skal arbejde i selskabet. Hvad skal du så bruge det til/hvad er formålet med stiftelsen ? Jeg spørger fordi man jo lige skal være opmærksom på at der nok kommer nogle nye regler som eks. rammer selskabers aktieinvesteringer (porteføljeaktier). 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Odense
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 08:54

Jeg skal blot eje det, altså være den juridiske ejer.. Det er meningen noget af min familie skal ansættes og arbejde, og dermed stå for aktiviteten i selskabet. Jeg har fulgt lidt med omkring de nye regler for aktier (men de er endnu ikke vedtaget,, vel??), det er min forventning engang ud i fremtiden at investere i værdipapirer, men ikke lige pt.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:00

De skal arbejde i selskabet og du skal eje det. Hvorfor skal du eje det ? Vil det være dig der ansætter dem og har den overordnede ledelse af selskabet eller bliver du bare passiv "investor". ?

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)