Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg evt betale ved at bruge min erhvervsbil lidt privat?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en stationcar på gule plader der er ren erhverv.

Nu tænker jeg lidt på at bruge den lidt privat. Jeg vil gætte på det er max 10-15 % af den af samlede kørsel jeg komme til at køre privat.

Hvad skal jeg betale for det og hvordan skal det gøres?

Jeg havde tænkt på at lave kørebog. Kan jeg så slippe med at blive beskattet af de 10-15% af udgifterne + måske den ekstra privatkørselsafgift på 5500,- eller hvordan er den billigeste måde at gøre det på?
En anden måde jeg havde tænkt på var at sælge bilen til mig selv, så den står privat og ellers få kørepenge af kørte erhvervskilometer. Hvad kan man sælge bilen til en selv for (markedspris eller 1,- f.eks.)

Jeg er ret usikker på reglerne og ved ikke om det kan betale sig at benytte den privat. 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har faktisk aldrig hørt om folk der lejer deres erhvervsbil ud til dem selv privat... tror ikke det er lovligt..

 

Det er nok mere sikkert at sælge den til privat, du skal nok holde dig i nærheden af markedsprisen.. hvis du vil holde dig fri af problemer.

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg må lige redigere mit tidligere indlæg, det er faktisk blevet muligt efter 1 januar 09 at købe 20 dagsbeviser á 225 kr. som gør privatkørsel i bilen muligt! 

Artiklen gælder gulpladebiler som din...

(fandt det i erhvervsbladet...)

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt at man kan købe et dagsbevis men det kan man kun gøre 20 dage om året som du også siger.

Ellers er der kun to muligheder: Beskatning af værdi af fri bil eller bilen ud af virksomheden hvorefter der kan oppebæres skattefri godtgørelse eller laves en fordeling ud fra de faktiske udgifter. Hvad der bedst kan svare sig afhænger af den erhvervsmæssige kørsel og bilens værdi. 

Hvis du fører bilen over til dig selv privat skal værdien sættes til handelsværdien.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)