Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Private hævninger/indskud

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg driver en enkeltmandsvirksomhed på hobbyplan. Jeg har drevet den siden 2002 men er mildest talt ikke særlig skarp på regnskabssiden :(

Sagen er den, at Skat har bedt mig indlevere regnskabet for 2006. Jeg har i årene indtil 2006 foretaget indskud og hævninger til firmaet. Jeg har i 2006 ikke foretaget nogle indskud, men til gengæld skylder firmaet mig nogle penge som jeg ikke har fået "hevet ud" i de tidligere år. Kan jeg hæve disse penge til mig selv af overskuddet i 2006 således at resultatet går i nul?

Mvh Thomas

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit regnskab vil ikke gå i 0 ved at du hæver eller indskyder penge i virksomheden, så det vil ikke hjælpe dig meget.  Dit overskud består af virksomhedens indtægter minus de fradragsberettigede udgifter. Ikke andet. Har du bogført bilagene i et regnskabsprogram, eller har du lavet opgørelserne af din virksomheds økonomi i "noget andet", f.eks. regneark?

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har brugt excel til kasseregnskabet. Kan du forklare det lidt nærmere?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Din mellemregning med firmaet har intet med resultatet(indtægter minus udgifter) at gøre.

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Jeg kan se ud af mit lille regnskabshæfte, at hævninger/indskud figurerer under 'egenkapital' i balancen. Er det korrekt? Men når virksomheden så 'skylder' mig nogle penge som jeg et tidligere år har indskudt, kan jeg så bare trække de penge ud et senere år hvor der er overskud uden at det påvirker det jeg skal indberette til Skat?

Som sagt er jeg ikke særlig stærk i dette, så en udførlig forklaring påskønnes :)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja...det kan du..........såfremt du har likviditet til det.

Dvs. såfremt du har penge stående på f.eks. bankontoen.

Det er jo beskattede penge, der står på egenkapitalen, så udtræk derfra udløser ikke skat.

Går ikke udfra, at du kører efter virksomhedesskatteordningen.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Rybber:

Okay. Jeg kan se ud af mit lille regnskabshæfte, at hævninger/indskud figurerer under 'egenkapital' i balancen. Er det korrekt? Men når virksomheden så 'skylder' mig nogle penge som jeg et tidligere år har indskudt, kan jeg så bare trække de penge ud et senere år hvor der er overskud uden at det påvirker det jeg skal indberette til Skat?

Som sagt er jeg ikke særlig stærk i dette, så en udførlig forklaring påskønnes :)

Rybber - det er helt korrekt det Annette og Peter skriver, at dine private hævninger og indskud intet har at gøre med, hvad du skal indberette til Skat. Men når du skriver "mit lille regnskabshæfte", kan jeg ikke lade være med at overveje, om du mon også mener de udgifter du har haft i virksomheden - om du betragter disse som "hævninger". Hvis det er tilfældet, er det udgifter i din virksomhed, som påvirker hvad du skal indberette til Skat.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)