Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes der et sted her på nettet, hvor man kan liste svindlere mm?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Vester Hornum
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej..

 

Ja ja endnu et surt opstød, men det er vist desværre alt for mange der som mig løber ind i svindlere, små svindlere og bare generalt dårlige betalere mm.

 

Såååå tænkte.. Er der ikke nogle som har lavet et site endnu hvor man kan liste de forskellige mennesker, firmaer, foreninger mm, som man vel begrundet syntes skal på en sådan liste.

 

Kan da sagtens se at det kunne være et godt tiltag, samt et brugbart værktøj til handlende af alle typer.

Med venlig hilsen / Best Regards 

Jimmy Rabøl Jørgensen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel først svindel så snart du har en afsagt dom fra en domstol...

Mega dårligt initiativ for der vil bare ende folk som absolut intet har med svindel mm at gøre, bare fordi nogen føler de er blevet snydt eller føler sig uretfærdig behandlet...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Vester Hornum
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var netop der for jeg skrev VEL BEGRUNDET.

 

Er ikke ude på at hænge nogle ud for ting de ikke har gjort. Eller for noget som de måske har gjort. Men blot et sted hvor folk som HAR gjort noget bliver listet.

Med venlig hilsen / Best Regards 

Jimmy Rabøl Jørgensen.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig.

En svindler er man først, når en domstol har afsagt dom.

En dårlig betaler er man først, når man er i RKI - og det er vist registrering nok.

Desværre, så du må løse dine problemer ved at være meget iagttagende og indstille din kreditpolitik efter dagens normer: INGEN KREDIT.

Jeg forstår ikke, at du er kommet i den situation. Der er ikke mange handlende, der overdrager noget som helst til nogen som helst uden fuld betaling for varerne. Det er kun håndværkere og IT folk, der har milepælsbetalinger eller afregning ved overdragelse/afslutning. Alle andre forlanger cash NU.

Det bør du også gøre.

Med venlig hilsen

Flemming

PS: Skidt med om du går glip af salg - men du går i hvert fald ikke glip af penge eller taber dem. Lad dine konkurrenter tabe på de kunder i stedet.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil påstå google er meget mere værd en et register... 90% af svindlerne bliver jo aldrig dømt pga beløbenes str...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Vester Hornum
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der jo desværre sådan at der her i Danmark er forsvindende få der bliver dømt ( min mening ) og også for få der bliver "meldt" til RKI. Af flere årsager. Eks er hele forløbet forud for en dom jo ikke får de "små" folk, og at registrerer folk hos RKI er heller ikke gratis, og mange føler/vælger at droppe de sager fordi de ikke kan overskue dette forløb eller de beløb det kan koste at følge de sager til dørs. Jeg ved godt at der er kommet nye regler for hvornår og hvordan man kan få en retsag, men der er stadig en del ting man skal vide, sætte sig ind i og overholde før man kan overskue nogle af de sitiuationer.

At komme i den sidiuation er åbenbart ukendt for flere, men køb via fakutra er jo ikke et ukendt fenomen i Danmark, og det er da en måde hvorpå man kan ende der ikk?.

 

Jeg vil da mene at der er mange svindlere, og det kan ikke passe at i ikke har mødt folk som i jeres øjne ( UDEN rettens dom) er svindlere?. Folk som på uærlig vis tilskaffer sig produkter, arbejde udført osv.

Har eks oplevet en kunde som købte via faktura. Udgav sig for et firma, Aps firma, med CVR nr osv. Men der var intet firma, intet gyldigt CVR nr. ER det ikke en svindler. Og ja set i bagspejlet kunne det havde været undgået. Men det er ikke pointen. Pointen er. DET er en svindler ( Uden der er afsagt en DOM) og nej Politiet ville ikke gøre noget ved det trods dokumentation for dette.

 

Pu-ha.. Føler lidt at jeg langer ud efter nogle. Men det er ikke formålet, så undskylder lige :) Ville blot sige min mening og måske få nogle der ikke har været i de "sko" til at se og forstå at det faktisk ikke er helt umuligt at ende i svindleres klør.

 

Og ja Har lært noget. Og ville om muligt give folk der heldigvis endnu ikke har lært på den hårde måde et værktøj som de kunne bruge.

 

Med venlig hilsen / Best Regards 

Jimmy Rabøl Jørgensen.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Jørgensen:

Det var netop der for jeg skrev VEL BEGRUNDET.

 

Er ikke ude på at hænge nogle ud for ting de ikke har gjort. Eller for noget som de måske har gjort. Men blot et sted hvor folk som HAR gjort noget bliver listet.

Jo men hvem skal vurdere om det er velbegrundet (berettiget). Ja det skal du jo så, ligesom at det er ham ovre på den anden side der skal vurdere om det er velbegrundet og berettiget hvis han vil hænge dig ud. Hvad får man så: Anarki. Derfor er det ikke ligetil men meget følsomt.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Vejen
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan jo altid gå til avisen med sin historie, hvis det er et firma man er efter.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy

Jo der er masser af svindlere og vi lære alle af vores fejl, men hvornår er man svindler i et retssamfund? Svaret et meget enkelt den dag der er afsagt dom og man er kendt skyldig i en handling som ik er lovlig i henhold til loven.

Det der med at folk skal sidde og vurderer hvem der er skyldig og ik skyldig holder ingen steder. Så bliver der anaki og vi kender alle følelsen af at været blevet snydt men hvor ordet snydt ik er det rette ordvalg, men at det nærmere burde være skuffet eller overrasket over et produkts kvalitet, persons lovninger mm. Der er for mange gradbøjninger af ordet svindler til at andre end domstolene kan afgøre hvem der er og hvem der ik er...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Vester Hornum
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 05:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bøjer mig i støvet. I har ret. Der er altid 2 sider af en historie, Og i langt de fleste tilfælde vil begge parter sige at de har ret. Og ja hvem vurdere så hvem der har ret.

Med venlig hilsen / Best Regards 

Jimmy Rabøl Jørgensen.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)