Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fysisk velvære og fradrag

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Der har i firmaet været ønsker om at modtage forskællige velvære
ydelser (motionscenter, masage, svømmehals medlemsskab, etc.), hvilket
jo lyder som nogle utroligt fornuftige ønsker. Vi ved vel alle at en
medarbejder der er fysisk veltilpas yder den bedste indsats.
Spørgsmålet er jo så bare om firmaet må give ovennævnte ydelser? Og
hvordan det står til med at trække dem fra?

Mvh Peder
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:21
Hvis vi taler om rabatkort til svømmehaller, offentlige motionscenter m.v. så er det ikke muligt.  Dvs. firmaet kan fratrække ydelserne, men medarbejderen skal beskattes.

Taler vi derimod om massage og andre sundhedsforanstaltninger på selve arbejdspladsen er praksis anderledes og mere vid.

Mit gæt er dog at der ikke går mange år før ovenstående bliver legitimt, da praksis går i den retning.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 15:37
Hej Bent

Har du tid til at udybe det omkring massage på arbejdspladsen.

Jeg har en kunde som netop giver massage, så ville det være meget rart og høre lidt om hvad virksomheder og medarbejder evt. kunne have af fordele, hvis han går ud og tilbyder det i en virksomhed.

Bliver medarbejderne beskattet af det?

Kan virksomheden trække det fra?

Og er der nogle beløbsgrænser man skal holde sig inde for?

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:53
Det er i skattemæssig henseende anerkendt at virksomheder kan lave sundhedsforanstaltninger "i huset" når der er tale om såkaldte generelle ordninger der omfatter eller tilbydes alle medarbejdere.

Dvs. med fradrag for virksomheden og uden beskatning af medarbejderne. Kravet er at der skal være tale om forebygning og behandling af arbejdsrelaterede skader. Forebyggende er i sagens natur et meget bredt begreb.   

Du kan med fordel læse to bindende forhåndsbeskeder fra Ligningsrådet på Skats hjemmeside:

SKM 2001, 252 og 2001, 254.

En sådan ordning kunne måske også tænkes lavet som en bruttolønsordning, hvor medarbejderne går ned i løn mod at få denne ydelse. Der skal så bare være tale om en permanent ordning/permanent lønnedgang, se eksempelvis SKM 2006, 289, hvor man ikke havde permanent lønnedgang.

En bruttolønsordning ville jeg personligt bare ikke turde anvise uden at indhente et bindende svar fra SKAT. Det at lønmodtageren via lønnedgang kommer til at betale for massagen gør jo at man kan diskutere hvor meget forebyggelse og behandling af arbejdsrelaterede skader der er tale om. Hermed ikke være sagt at en sådan ordning ikke kan gennemføres, men som sagt bør man indhente godkendelse.

Derimod er der ikke noget problem i at arbejdsgiveren giver "tiden".  

Dato: 7/13/2006 3:36:35 PM Forfatter: Lars Pedersen

Hej Bent

Har du tid til at udybe det omkring massage på arbejdspladsen.

Jeg har en kunde som netop giver massage, så ville det være meget rart og høre lidt om hvad virksomheder og medarbejder evt. kunne have af fordele, hvis han går ud og tilbyder det i en virksomhed.

Bliver medarbejderne beskattet af det?

Kan virksomheden trække det fra?

Og er der nogle beløbsgrænser man skal holde sig inde for?

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:59
Tak for de hurtige svar.

Så tror jeg at jeg vil væbne min medarbejdere med tålmodighed og håbe på at der ikke går alt for lang tid før jeg kan give velvære ydelser uden at kollegerner bliver beskattet af det.

Peder Steen Jensen
TakeTwo I/S

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)