Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IT-Servicepartner hvordan?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Davs,

Jeg er med i et projekt hvor vi skal lave et wetsite til salg af komputere (PC''ere og måske også bærbare).

Vores problemstilling, er at vi overhovedet ikke vil have noget med servicen at gøre.

Vi skal derfor finde nogle servicepartere rundt omkring i de større byer.

Ved i hvordan finder sådan nogle, og er der nogen der vedhvordan sådan nogle aftaler bliver lavet?


Mvh
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Såfremt det er i små mængder kan i prøve at henvende sig til CBC kæden der er danmarks største IT butikskæde (www.cbcit.dk).
Du skal dog ikke forvente at det er CBC der kan tage en beslutning og sige at de dikterer ud til medlemmerne at de skal agere servicepartner for jer. Det er en meget fri forening, så det de vel nok kan tilbyde dig er at kontakte deres medlemmer og informere dem om at i søger servicepartnere rundt i landet, hvilket vel også burde give bonus.

Alternativt hvis i har en større volume kan i vælge en decideret servicevirksomhed, som mange af de store internationale mærker vælger at benytte i de forskellige lande. De er nok meget dyre men til gengæld er det nok også den nemmeste løsning. Jeg kan ikke umiddelbart huske navnene på andre end www.infocare.dk
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak Sune,

Hvordan skal man lave sådan en aftale?

Er det nok for den evt. servicepartneren at få kunden, eller skal der extra penge oveni? Skulle man betale dem % af salget inden for deres område?

Jeg er lidt usikker på området

mvh
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
CBC løsningen kunne jo være problematisk nu hvor jeg tænker over det, eftersom deres medlemmer jo vil være dine konkurrenter. Hvis du dog vælger at satse på dem alligevel, tror jeg i hvert fald du skal sikre dig at de alle er på samme betingelser.

Ved en løsning med en servicepartner som Infocare vil jeg næsten tro det er dem der dikterer det meste af aftalen, der skal i vist være rigtigt store før i har noget at sige.

Jeg går ud fra det er garantisager etc. du tænker på, eller er det også noget så simpelt som telefonsupport?
Jeg tror du skal overveje følgende scenarier grundigt og hvordan servicepartneren kan aflønnes så det er acceptabelt for jer begge - og gerne direkte attraktivt for servicepartneren:

- Kunder der ringer for telefonsupport.
- Kunder der indleverer en vare på garantien og noget ombyttes eller repareres.
- Kunder der indleverer noget under garantiperioden hvor det viser sig at det var kundens egen fejl, og ikke er omfattet af garantien.
- Hvordan skal servicepartneren reagere hvis kunden kræver pengene tilbage, har spørgsmål til fakturering etc.?
- Hvad sker der hvis kunden er utilfreds med behandlingen eller måske direkte er blevet behandlet forkert/snydt af en af dine samarbejdspartnere?
- Hvad hvis en samarbejdspartnere er utilfreds med kvaliteten af de varer i bruger?

En ting er sikkert, de vil ikke bruge en masse tid gratis for dig for kun at "få kunden" så at sige.

Jeg tror den billigeste og bedste måde vil være at starte med selv at stå for det hele, hvis det så viser sig at være en alt for stor byrde kan i undersøge mulighederne for at outsource opgaven, og i så fald vil i også på baggrund af jeres erfaring indtil da vide hvilke ting i skal være opmærksomme på mhs. til aftalen.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niklái,

Prøv at kigge på topnordic.dk - dem er der rigtig mange mindre IT forhandlere der benytter. De kan levere alt fra produkter til service, så vidt jeg ved.
 
mvh Carsten
 
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)