Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anderledes design til en hjemmeside uden webshop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ved at skulle designe en hjemmeside, men syntes ærlig talt at de fleste hjemmesider er bygget op om det samme skabelon.

Gider ikke at have den kedelige menu-bjælpe foroven eller i venstre side - og så bare èn farve som baggrund.

Kan der ikke laves lidt spræl på siderne - eller skal man holde standarden ?

Skal menubjælken være samme sted for at folk kan finde ud af siden ?

Ja, det er nok blot mig som har de spørgsmål i hovedet men hvad mener i andre om design af hjemmesider - trænger nettet ikke til en opløfter ?

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:15

Jo, prøv evt. at finde noget inspiration på dette site: http://www.thefwa.com/

Men husk at design ikke handler om at gøre det anderledes end de andre eller bare skal være sprælsk for at være sprælsk, men skal understøtte din online strategi, fortælle om dit budskab, produkt eller service m.m. Designet er jo et effektivt virkemiddel til at få solgt, hvad end det er du ønsker at sælge.

Held og lykke med projektet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:16

Hej Kenn,

Det er bare om at være kreativ! Forsøg dig lidt frem, find ud af hvad der virker for dig :-)

Og hvis du er i tvivl, om dit design nu er "fedt" nok, så poster du bare her på Amino, så skal du nok få en masse super input, ris og ros =)

Dbh,

Rasmus

Fra Århus
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:22

Hej Kenn

Kan godt se hvad du mener med at mange hjemmesider ser ud som om at de er bygget om på samme måde. Samtidig er det jo fordi det gør det overskueligt for brugeren at finde rundt at menuen mange gange er placeret i venstre side eller for oven. Folk kender det, og finder derfor ofte hurtugt hvad de søger.Dermed ikke sagt at det ikke kan laves på en anden måde, men du skal stadig have brugervenlighed for øje, da det er noget af det vigtigste på din side. Du mister hurtigt den besøgende hvis denne ikke finder hvad han/hun søger med det samme.

Jeg vil råde dig til at arbejde med et spændende design, dvs. lave nogle flotte rammer for hvordan siden skal se ud, og måske finde på en fed baggrund.

Hjemmesider ser skam ikke alle ens ud fordi de har en menu de samme steder. Jeg arbejder selv professionelt med grafisk design bl.a. hjemmesider for diverse virksomheder og privatkunder, og jeg søger altid efter at lave et interessant design der fænger den der besøger siden. Tjeck f.eks bullettrainblast.com som jeg har lavet for et århusiansk band. Der er sidder menuen også i venstre side, men den indgår i en helhed så det ikke bliver kedeligt.

Men jo, jeg er skam helt enig med dig, alt for mange websites rundt omkring er både kedelige og ser tit forfærdelige ud.

mvh

Fenge

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 16:29

Det kommer vel også lidt an på, hvad dit budskab er.

Jeg tror ikke, at f.eks. bankerne kunne skabe tillid med en for sprælsk hjemmeside.

Øh - dumt eksempel med bankerne. Lige pt. er der jo ikke meget tillid til dem, uanset web-site design... Stick out tongue

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 17:21

Martin Fenge:
Tjeck f.eks bullettrainblast.com som jeg har lavet for et århusiansk band. Der er sidder menuen også i venstre side, men den indgår i en helhed så det ikke bliver kedeligt.

Hej Martin,

Den er meget fed. Kunne måske være nice, hvis billedet skiftede, når man lavede mouse-over på en menu option.

Et andet anderledes eksempel kunne være i flahs, fx. http://aurumania.com/

Mvh,

Michael

Fra Århus
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:50

Hej Michael, tak for rosen. Og ja, sjovt du siger det, jeg har faktisk overvejet noget i den stil med at billedet skifter. Men jeg har talt med bandet om at det måske ville være bedre at gøre sådan så det er et nyt billede der ses i rammen på hver underside.

Den er også meget fed den side du smed et link til, meget ren i designet hvilket jeg rigtig godt kan li'!

mvh

Martin

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)