Men husk at design ikke handler om at gøre det anderledes end de andre eller bare skal være sprælsk for at være sprælsk, men skal understøtte din online strategi, fortælle om dit budskab, produkt eller service m.m. Designet er jo et effektivt virkemiddel til at få solgt, hvad end det er du ønsker at sælge.
Kan godt se hvad du mener med at mange hjemmesider ser ud som om at de er bygget om på samme måde. Samtidig er det jo fordi det gør det overskueligt for brugeren at finde rundt at menuen mange gange er placeret i venstre side eller for oven. Folk kender det, og finder derfor ofte hurtugt hvad de søger.Dermed ikke sagt at det ikke kan laves på en anden måde, men du skal stadig have brugervenlighed for øje, da det er noget af det vigtigste på din side. Du mister hurtigt den besøgende hvis denne ikke finder hvad han/hun søger med det samme.
Jeg vil råde dig til at arbejde med et spændende design, dvs. lave nogle flotte rammer for hvordan siden skal se ud, og måske finde på en fed baggrund.
Hjemmesider ser skam ikke alle ens ud fordi de har en menu de samme steder. Jeg arbejder selv professionelt med grafisk design bl.a. hjemmesider for diverse virksomheder og privatkunder, og jeg søger altid efter at lave et interessant design der fænger den der besøger siden. Tjeck f.eks bullettrainblast.com som jeg har lavet for et århusiansk band. Der er sidder menuen også i venstre side, men den indgår i en helhed så det ikke bliver kedeligt.
Men jo, jeg er skam helt enig med dig, alt for mange websites rundt omkring er både kedelige og ser tit forfærdelige ud.
Tjeck f.eks bullettrainblast.com som jeg har lavet for et århusiansk band. Der er sidder menuen også i venstre side, men den indgår i en helhed så det ikke bliver kedeligt.
Hej Martin,
Den er meget fed. Kunne måske være nice, hvis billedet skiftede, når man lavede mouse-over på en menu option.
Et andet anderledes eksempel kunne være i flahs, fx. http://aurumania.com/
Hej Michael, tak for rosen. Og ja, sjovt du siger det, jeg har faktisk overvejet noget i den stil med at billedet skifter. Men jeg har talt med bandet om at det måske ville være bedre at gøre sådan så det er et nyt billede der ses i rammen på hver underside.
Den er også meget fed den side du smed et link til, meget ren i designet hvilket jeg rigtig godt kan li'!