Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor søges

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Ribe
Tilmeldt 10. Mar 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Investor søges.

Jeg søger en investor.

Jeg har 12 års erfaring indenfor restaurationsfaget. Jeg har bla. været med til udvikling af concepter, hoteludviklingsprojekt m.m.

Jeg står i den situation, at jeg gerne vil købe eller købe mig ind i mine forældres restauration, hagen er desværre den at stedet er i betalingsstandsning.

Betalingsstandsningen er sket pga. en blanding af dårlig drift, skiftende køkkenchefer og finanskrise i 2008. Men hovedparten af skylden, skyldes en verserende retsag mod den tidligere ejer af restaurationen, retsagen skal for højsteret i januar 2010.

Sagen kort, så har den tidligere ejer opført bygningerne uden det lovpligtige brandsikringslag mellem etagerne. Sagen er vundet i landsretten, men han ankede til højsteret.

Jeg har ikke selv kapital til at kunne finansiere et køb af virksomheden og søger derfor investorer.

Lidt om stedet:

Stedet er meget smukt beliggende ned til en å med sluse og skibstafik.

Stedet har plads til ca. 80 a la carte gæster, udendørs terrase samt selskabs- og mødelokaler til ca. 130 personer.

Jeg har selv været med til at udvikle et koncept for mad ud af huset, som er en stor succes, hertil kommer en frokostordning med pt 120 daglige kunder.

Den årlige omsætning ligger mellem 10-11 mio ex moms.

Der er mulighed for at udvide med værelser og evt. hytter på stedet. Grunden er samlet ca. 11.000m2 stor.

Restaurationen har et rigtig godt image/omdømme i området.

Lidt om mine tanker:

Jeg skal sammen med investor oprette et ejendomsselskab, som køber bygningerne, min. svarende til hvad istandssættelsen af etageadskillelsen koster.

Mit umiddelbare bud på prisen på bygninger vil ligge på kr. 3-4,0 mio kr.

Skønnet månedlig husleje indkomst kr. 45.000

Det er svært at forklare/skrive yderligere, interesserede/nysgerrige er derfor velkommen til at kontakte mig på her på tråden, eller på 41 11 25 47

Mvh

Ricco Alvarez

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)