Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tyveri

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 67
Fra  ButikUnique Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen blev der stjålet tøj og sko fra vores butik, er der nogen der har gode ideer, til at komme dette uvæsen til livs. Jeg har kikket på varesikring, men det koster spidsen af en jetjager. Skal der en politianmeldelse til før vi kan trække tyveri fra.

Venlig hilsen

Rikke

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 22:24

Hej

Få et IP kamera installeret ved indgangen så det filmer folks ansigt nå de går ind.(Husk stort skilt på døren, det siger lover og det virker også afskrækkenden på dem med dårlig samvittighed). Du har sikkert en pc i butikken og et IP kamera kan køre på den(hvis hardisken er stor nok) og hvis du kun har råd til et kamera så vil jeg sætten den der.  Jeg har selv flere kameraer til at overvåge butikken men det er det ved indgangen der er det mest effiktive, tyven kan tit stå og gemme sig mens de står med fingerne i kage dåsen, men det er svært  at gemme sig mens man går ind i butikken. (Det ville være mistænksomt)
Hvis du f.eks. opdager tyveri for sent og ikke ved hvem tyven er kan du altid spole tilbage og se hvem har været inde i butikken og sikkert udelukke en del kunder og derved indskænke feltet at mulige tyve.
Og skal hilse at sige at hvis du har et godt billed af en tyv er politiet meget hjælpsomme, det er min erfaring anyway.

Om man kan trække tyveri fra? Det er jeg faktisk ikke klar over!

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:32

Hej Rikke,

Du kan godt trække tyveri fra. Det hører til under dit varekøb og dermed reduceres din skattepligtige indtægt med det, som du er blevet bestjålet med.

Man kan ikke kalde det et egentligt fradrag, i og med at du selv har betalt for de stjålne genstande til at starte med, men dine indtægter fra det øvrige varesalg reduceres med tilsvarende det beløb, som du er blevet bestjålet. Giver det mening?

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 67
Fra  ButikUnique Skrevet kl. 07:04

Tak for de gode input. Flemming, vedr, at trække tyveri fra, gælder det også hvis det ikke er politianmeldt.

Fra København
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 08:20

Ved tyveri bliver din avance-overskud mindre, så du betaler mindre i skat. Jeg har haft butik med video overvågning, og dette var til stor hjælp. Når vi fandt ud af der manglet noget, kunne vi gå ind og spole tilbage for at se hvem der evt. havde taget det. Hvis du har en video hvor man ser en person stjæle ting, og video af dem forlade butikken. Så kan du bruge det sener hen hvis de kommer ind i butikken igen, og anmelde dem for tyveri. Jeg har også haft brug for videoen ved et personale tyveri. Dette bevis holdt både i byretten og i landsretten, den endte i landsretten da HK ikke mener at deres medlemmer stjæler for 300.-. Så pga. min video slap jeg for at betale over 200.000 til hende.

Mvh

Lars

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 19:52

michael40:

Tak for de gode input. Flemming, vedr, at trække tyveri fra, gælder det også hvis det ikke er politianmeldt.

Ja, det gælder uanset om ordensmagten er involveret eller ej. Eneste forskel er, at politianmelder du og de ransager vedkommendes bopæl og får nogle af kosterne retur, så mister du ikke lige så meget.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:12

Hej

Du kan også installere sony ip kamara med object detection, og modtage alarm på en pager eller flash lampe hvis ting forsvinder fra hylden. Søg efter sony kamera eller ip overvågning på google. Vi har installeret Sony i vores butik fra vemco.dk samt pople counter og varesikring og det funker rigtig godt. Husk skiltet det hjælper også meget.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 07:22

Hej Flemming.

Forståer ikke helt hvad du mener.

Altså, varen er jo trukket fra da den blev købt. Uanset hvad har man jo kun fradrag én gang.

Når man har butik, kan man jo aldrig præcis vide, hvor meget man har fået stjålet og har derfor heller ikke noget præcist beløb at trække fra sine indtægter. Derfor er det så vigtigt at lave sin lageroptælling. Man bliver jo beskattet af værdien af lageret. Når Rikke så har fået stjålet nogle varer og mangler dem på lager vil beskatningen dermed også være mindre.

Mvh Miriam

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 09:17

Hej Miriam,

Jeg prøvede at undgå at være for teknisk.

Enten sker der nedskrivning af varelagerets værdi, straks man opdager det (lagerkorrektion) eller lageret reguleres automatisk ned ved status/lageropgørelse.

Som du ser, er vi fuldstændig enige om den sag. Wink

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 10:26

Som sagt kunne IP-kameraer være en god ide. Mange vælger dog en løsning med en harddiskoptager samt x-antal kameraer. Dermed behøver du ikke have en PC tændt hele tiden. Du er velkommen til at skrive til mig, hvis du vil have noget mere info omkring muligheder/begrænsninger. 

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)