Kender I nogle rigtigt gode DANSK-udviklede freeware og shareware programmer? Og ved I hvilke flest danskere har hentet ned? Meget gerne med links til deres hjemmesider og på forhånd tusind tak... |
freeware og shareware på dansk
|
EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.
Ellers vil jeg da foreslå mine egne, fx sitemap generator programmet :) Forresten.. Hvis nogle har lyst til at vedligeholde dansk oversættelse af:
|
Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube
Men jeg synes at Microsoft Office 2003 Pro er bedre, selvom Open Office er blevet rigtig god. Almindelige brugere og især private vil aldrig savne noget. Link til dansk version: http://da.openoffice.org/ mvh Carsten |
Jeg er ikke helt sikker på, at du skriver det, du reelt mener. Her kommer lidt forklaring. Du skriver "DANSK-udviklede" - mener du i virkeligheden programmer på dansk? Eller er det programmer udviklet af danskere? - eller måske begge dele? Freeware er en betegnelse for programmer som kan benyttes uden vederlag, men også uden adgang til kildekoden. Deles frit, bruges frit, måske adgang til kildekode. Shareware er programmer der markedsføres så de kan benyttes gratis i en kortere periode eller med mindsket funktionalitet, hvor man først får det fulde udbytte af programmet, når der betales for det. Deles frit, koster at bruge, ingen adgang til kildekode. Free Software herunder Open Source Software (FOSS) er software, hvor man har ret til at få kildekoden udleveret, når man har erhvervet sig softwaren. Ofte er FOSS også gratis at anskaffe, men ikke altid. Må deles frit, frit at bruge, adgang til kildekode. Saldi er et eksempel på et program, der opfylder det hele undtagen shareware. Dansk udviklet økonomisystem på dansk, der er gratis at anskaffe, bruge og med fri adgang til kildekoden. Dog er det ikke hentet i tusindevis - endnu... |
|
Jeg har flere gange prøvet at købe IT udstyr hvor der fulgte en værdikupon med til Skype, så man kan bruge SkypeOut (dvs. ringe til fastnet via Skype). Det er en fed fidus for alle parter. Det skaber også kunder i biksen for Skype, for det er en god mulighed for at prøve SkypeOut uden at det koster noget. En del ender nok med at indbetale penge når beløbet på værdikuponen er opbrugt. mvh Carsten |
Windows-programmer, så jeg kan foreslå programmer ud over, hvad der allerede er foreslået - måske lige webbrowseren Firefox og epostklienten Thunderbird, der begge er FOSS og på dansk. Grafikmanipulatorprogrammet Gimp kunne også være en mulighed. Måske også desktoppublishing programmet Scribus. Ellers kig videre på The OSSwin project: Open Source for Windows!. Du må så kigge nærmere på de enkelte programmer om de er oversat til dansk. Dog er Saldi ikke umiddelbart til at installere på en pc med Microsoft Windows som styresystem, så det kan ikke anbefales til bundling. |
|