Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælg dine forretningsideer!!!

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Jeg er sammen med Christian Anders Jørgensen (Amino-medlem) igang med et nyt forretningskoncept, hvor vi laver  en hjemmeside med salg af forretningsideer. Her er en kort beskrivelse af projektet:

Ideerne præsemteres i tre niveauer. Et niveau, hvor man kan læse ikke-udviklede ideer.  Disse ideer er blot sjove påfund, som man muligvis kan brygge videre på hvis man har lyst. Adgangen til disse ideer er gratis for alle at læse og bruge.

På andet niveau er der brugt mere tid på at udvikle en idé, lave en forretningsplan, muligvis en markedsanalyse og et realistisk budget. Det koster en abonnementspris at få adgang til disse ideer.

Tredie niveau er fuldt udviklede projekter, som man kan se et potentiale til, men som man som idemager ikke selv har tiden til at sætte iværk. Adgangen til disse har man allerede i sit abonnement til andet niveau, men ydermere er udvikleren interesseret i en form for afregning for brugen af ideen. Det kan være en procentdel af omsætningen eller overskuddet. Det er udvikleren og køberen af projektet, som indbyrdes aftaler vilkårene for brugen af projektet. Fordelen for køberen er desuden at han kan have en mentor og sparringspartner på fra start af, hvis udvikleren ønsker det.

Denne hjemmeside vil ydermere være spækket med interessant iværksætterinfo, gratis rådgivning, Nyhedsbreve mmm. Der vil være mulighed for at få sin idé vurderet af eksperter.

Det var i korte træk ideen, og derfor mangler vi naturligvis en række af landets bedste idemagere til at spytte ideer ud  på stribe. Har man 3-4 gode ideer og kan få en tilpas god procentdel af omsætningen kan man jo se frem til penge i kassen mange år fremover. Derudvover mangler vi naturligvis alle de, som i andre indlæg her på Amino skriver, at de gerne vil være selvstændige, men mangler ideerne.

Vi har oprettet en gruppe der hedder "salg af forretningsideer". Skynd Jer at tilmelde Jer og giv os meget gerne feedback på dette indlæg.

På forhånd tak.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 15:49

Har du et link til siden?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 20:00

Hej Rasmus

Der er ikke en hjemmeside endnu. Vi håber at nogen vil kommentere på ideen, melde sig ind i gruppen eller melde sig som interesseret på anden måde. Vi har i en anden tråd efterlyst en person, som kunne tænke sig at hoppe med på vognen og som kan udvikle hjemmesiden.

Hermed et link til gruppen, hvis det kunne have interesse.

http://www.amino.dk/groups/forretningsideer_til_salg/default.aspx

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 20:54

Hejsa!

Det Michael beskriver er vores første udgave af konceptet, som vi meget gerne vil have sparring på.
Vi mangler en person mere, som kan udvikle siden inkl. installere et betalingsmodul. Da vi ikke er millionærer behøves I ikke komme
med betalingstilbud. Personen, som går med i projektet, skal gøre det på frivillig basis af interesse, og er selvfølgelig med i en deling af projektets overskud

Vi hører meget gerne jeres feedback på konceptet - som kom til verdenen lige her midt i en Amino debat :-) !

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Christian Anders Jørgensen

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 22:23

Hey

Lige lidt velment feedback til jeres idé, som jeg tror i vil kunne drage nytte af.

Såfremt i kan få skabt den kritiske masse for at et sådan site kan blive en succes, synes jeg ideen lyder spændende, men er det ikke den slags, som ville høre hjemme her på amino?

I forhold til udvikling af det, synes jeg i skal få defineret klart, hvad en eventuel udvikler af en side vil få ud af det, når i ikke vil betale for det, og hvad jeres opgaver skal være - fordi som jeg ser det, er personerne udover udvikleren ret overflødige i den sammenhæng.

Et godt råd er: Arbejd 14 dage, tjen 10.000-15.000 kr og smid dem efter en af jeres venner eller en amino, som kan sætte et CMS i selv kan administrere op. Hvis i tror på konceptet er det ikke tiden og besværet og da slet ikke måske 33% ejerskab værd at finde en, som vil gøre det gratis her og nu.

Håber i kan bruge det til noget Smile

Venlig Hilsen

Allan

Fra Ballerup
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 22:50

Heps, kanon projekt, held og lykke med det..

Kaster lige en ide efter jer, aner ikke om den eksistere eller ej,

Jeg sidder og arbejder på stationær og bærbar her... har kun en mus, gider ikke bruge touchpad...

Lav dog en mus der virker til begge ting, med en knap på så man lige kan skifte i mellem...

Ønsker mig en hvis nogen vil lave den :D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:03

Her er lidt feedback.

Jeg syens Jeres kopncept lyder spænende i teorien. Dog er virkeligheden som jeg ser det, at det flyder med ideer alle vegne, og jeg tvivler kraftigt på at der derfor er nogle som vil betale for en ide på Jeres side.

Som Martin Thorborg også siger I en af hans talkshow's, så får han konstant en masse tilbud som invester, som han næsten altid afviser. Derfor tror jeg ikke de mennesker som har "potentialet" til at købe ideer, mangler Jeres service.

På den anden side, så synes jeg stadigvæk at I burde lave en markedsundersøgelse for at finde ud af om Jeres målgruppe har behov for en "ide butik".

Mht. med udvikling, så synes jeg I skal droppe projeketet hvis I ikke vil investere I et ordentligt site. Det med at få gratis arbejdskraft tager lang tid, og kvaliteten af arbejdet kan være af meget ringe kvalitet. Dog er det måske mere realitisk at I kan få en til at lave en protoype, som I så kan gå videre med.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:36

Held og lykke med siden. Jeg tror dog ikke på i får nogen til at betale for en ide! Men i modsat fald kan jeg hurtigt fylde jeres side Big Smile

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 08:54

Hej og tak for Jeres kommentarer. Jeg er ikke i tvivl om, at en sådan side kan være interessant. Vores gruppe "Forretnigsideer til salg" er oppe på 31 medlemmer siden 18/3 og mange af disse medlemmer har som noget af det første på Amino valgt at melde sig ind i denne gruppe. Der er altså nogle derude, som enten vil købe eller sælge.

Hvordan man tjener penge på sådan en side er en helt anden ting. Det kunne være fint med input om det.

Michael

Fra København
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 09:32

Jeg har før både købt og solgt forretningsidéer her på amino, og kan kun glæde mig til at se jeres fremtidige site.

/Mads Dinesen
madsdinesen.dk

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)