Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår får man sin årsopgørelse?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved godt at det ikke kan siges med sikkerhed, men er der en NOGENLUNDE tidshorisont på hvornår man får sin årsopgørelse efter at have sendt sin udvidede selvangivelse ind d. 30/6 sammen med årsregnskabet for sit lillebitte firma?

Fra Blokhus
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:59
 Jeg fik sidste år,  årsopgørelsen den 20 oktober 2005.

Tilmeldt 8. Jul 06
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 10:04
skat har travlt, nogengange sender de den allerede i september og andre gange kan det nemt blive henne i november, Det er meget forskellige fra kommune til kommune, og hvor meget de har at lave.

Fristerne gælder hvis kun os andre hehehehehe.

Mange sommer hilsner

Jennifer Jensen

Fra Denmark
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 148
Fra  Primux Media Skrevet kl. 10:14
Du kan evt gå ind på skat.dk jeg var lige en smut forbi derinde idag og fik en glædelig nyhed, for min var allerede derinde. Og jeg sendte også først ind i sidste øjeblik
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 10:16
Hvis jeg vælger min skattemappe under tastselv, så ligger min årsopgørelse der allerede. Af en eller anden grund står der d. 17/07-06 som kørselsdato på den, men der er gjort op hvad jeg skal betale i skat og arbejdsmarkedsbidrag på baggrund af min udvidet selvangivelse.

Faktisk står der på den udskrift jeg kan hente derinde at beløbet er til forfald 1/8-2006, så jeg håber da de når at sende mit et girokort snart.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:43
Det gør de helt sikkert. Hvis ikke får du bare nogle andre betalingsfrister.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 8. Jul 06
Skrevet kl. 11:51
Du skal ikke være bange for at glmmer dig, når d kal have nogle penge hehehe..........

Jeg vil nok råde dig til at indbetale den frivillige skat, som man kan i starten af året, da der kan være renter m.m. at spare.

Mange sommer hilsner

Jennifer Jensen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 12:00
Dato: 7/12/2006 11:50:40 AM Forfatter: Jennifer Jensen

Du skal ikke være bange for at glmmer dig, når d kal have nogle penge hehehe..........

Jeg vil nok råde dig til at indbetale den frivillige skat, som man kan i starten af året, da der kan være renter m.m. at spare.

Mange sommer hilsner

Jennifer Jensen

Hmmm. Nu ligger landet sådan at man skal have modtaget sin årsopgørelse senest 1/10 i året efter indkomståret. Der kan selvfølgelig ske ting være årsager til at den først kommer efter, men så koster det renter for SKAT når vi taler overskydende skatter.

Vedr. frivillig indbetaling skal man også holde sig for øje at der ikke kan indbetales ubegrænset efter den 16/3 i året efter indkomståret (max. 40.000). Indbetaler man først året efter betaler man også et tillæg på 2%. Dvs. skal man indbetale uden at det koster noget skal det ske senest 31/12 i indkomståret.  

Tilmeldt 8. Jul 06
Skrevet kl. 12:24
Hmmm, det forstår jeg ikke, jeg har da en kunde som indbetalt frivillige skat her i januar måned fra år 2005, beløbet var på omkting 180.000,- og den model har vi brugt i mange år, i samråd med statsautoriseret revisor.
Det har da fungeret fint.

Før han var hos os, har han også ventet til selvangivelsen kom, og betalte altid renter. Sådan er det i Vejle, jeg ved ikke om der er andr regler andre steder?

Mange sommer hilsner

Jennifer Jensen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 12:32
Dato: 7/12/2006 12:24:05 PM Forfatter: Jennifer Jensen
Hmmm, det forstår jeg ikke, jeg har da en kunde som indbetalt frivillige skat her i januar måned fra år 2005, beløbet var på omkting 180.000,- og den model har vi brugt i mange år, i samråd med statsautoriseret revisor.
Det har da fungeret fint.

Før han var hos os, har han også ventet til selvangivelsen kom, og betalte altid renter. Sådan er det i Vejle, jeg ved ikke om der er andr regler andre steder?

Mange sommer hilsner

Jennifer Jensen

Det er korrekt men det koster et tillæg på 2% eller 3.600 kr. , hvad du formentlig også vil kunne se ud af kundens årsopgørelse. Havde man i stedet indbetalt inden 31/12 havde man sparet de 3.600 kr. Da tillægget på de 3.600 kr. ikke er fradragsberettiget taler vi reelt set om en rente på lige under 4%. Det svarer til en helårlig rente på ca. 20% ! 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)