Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken slags firma?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

2 gange NEJ!

Men en god iden at lave en I/S-kontrakt, hvor I beskriver de indbyrdes aftaler med hinanden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:45

Jo, et I/S kan godt være farligt.

Hvis den anden medejer beslutter sig for at skabe en masse gæld i virksomheden og ikke kan betale sig ud af det, hænger du på den. Gælden skal betales og det bliver af den som har pengene.

Jeg har ikke sagt at det sker tit, men muligheden er der.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:56

Chrenner:

Jo, et I/S kan godt være farligt.

Hvis den anden medejer beslutter sig for at skabe en masse gæld i virksomheden og ikke kan betale sig ud af det, hænger du på den. Gælden skal betales og det bliver af den som har pengene.

Sikken noget sludder - et I/S er ikke farligt!  Det der gør det "farligt" er digselv ved ikke have lavet en I/S kontrakt der netop tager højde for den slags! Hvis DU indgår i et I/S har lader din(e) parter skabe en masse gæld uden at du opdager det - så er det dig der farlig for dig selv!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:57

Hmmm..det kommer vel helt an på, hvordan tegningsreglerne mv. er!

Men du skal da ikke tro, at det ikke også kan ske i f.eks. et ApS via ulovlige anpartshaverlån mv.

Derfor er det vigtigt med I/S/anpartshaveraftaler, der tager højde for ansvarsdeling, tegningsret mv.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:47

Det er jo lige præcis det jeg mener!

Jeg taler ikke for mig selv, men prøver at gøre manden som oprettede tråden opmærksom på det.

Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:56

Jep tak for svarene..

Og endnu engang tak Klovn for dine hurtige svar :) Det er jo ikke første gang.. Takker :D

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:54

Chrenner:

Det tror jeg ikke Klovn behøver Big Smile Jeg er helt enig med ham. Det du glemmer er jo at der ikke er nogle banker som i virkelighedens verden vil yde lån til et nystartet ApS og mindre velkonsoliderede ApS'er (eller A/S'er) uden kaution fra anpartshaveren. På sigt kan jeg se en ide i at etablere virksomheden i ApS form men det kan man senere gøre når der er opsamlet tilstrækkelige midler. Dels så man undgår at skulle finansiere kapitalindskuddet af private midler, dels fordi man har et seriøst problem hvis det viser sig at selskabet bliver underskudsgivende og må lukke. Så fortabes underskuddet hvorimod man som interessent i et interessent vil kunne udnytte sin andel af underskuddet til fradrag i anden indkomst.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:30

Det er stadig ikke til Klovn, det er til opretteren af tråden.

Desuden tror jeg at i kunne lære min handelsskole lærer en ting eller to.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 14:41

Chrenner:
Det er stadig ikke til Klovn, det er til opretteren af tråden.

Jeg havde en drillende undertone på i går.  Mest for at få dig til at skærpe dit svar. Vi er grundliggende ikke uenige om det selskabsretlige omkring I/S. Du har fuldstændig ret i at aftalevilkårene omkring et I/S er vigtige at have på plads ellers kan det gå grueligt galt. 

Det var bemærkningen om at et I/S er farligt som provokerede lidt. Det svarer lidt til at sige at en kniv er faglig. Nej det er den ikke. Det er brugeren af kniven der gør den faglig. Smile

Henrik

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)