Hej Aminos Selve designet af hjemmesiden er 100% mit eget, men tekst til forside er lidt inspireret fra andre professionelle web-bureauer. Og alt andet konstruktiv kritik? Håber at i tager pænt imod og på forhånd tak for hjælpen |
Vurdering af hjemmeside!
Kan ellers godt lide den lidt anderledes måde med en kontaktformular på forsiden. Og ellers designet som helhed. |
Hej Lasse Super stort velkommen til Amino! ![]() Det skal siges at jeg i modsætning til andre herinde på ingen måde er en haj til at bygge hjemmeside, så du skal tage mine udsagn som alm. dagligs bruger. Når jeg går ind på din side, er det første jeg bemærker, "NØJ, hvor er den kedelig i farverne!", dernæst får jeg hurtigt overblik over hvad du sælger, hvilket er et stort plus. Måske vil lidt grønt og hvidt pynte på siden... Hvorfor har du så meget spildplads ude til højre? Hvis jeg skal købe en hjemmeside hos en webdesigner som dig, går jeg altid ind og kigger på hvordan deres side er opbygget, er den lækker og har mange cool detaljer, føler jeg mig mere sikker på at min side også bliver det. I det følgende står jeg meget alene herinde, men dette er en metode jeg er begyndt at bruge på at teste sider: http://sitening.com/tools/seo-analyzer/my-analyzer/report/index.php?id=76653 samt http://www.silktide.com/index.php?node=18444&form_refresh_single=0&form2=1&f2_url=http%3A%2F%2Fwww.webhuset-jensen.dk%2F&f2_ok=OK&pagetree=&editSessionid=&objectid= Du skriver desuden I samardejder med Surftown og Web10, det er noget der godt kan skræmme mig væk, dét og farverne på siden. Desuden synes jeg at jeres banner er for stort... Jeg kan heller ikke finde priser på jeres side (jeg ved godt at det er svært at give faste priser i jeres branche), jeg vil gerne se hvad det ca. koster at få lavet en hjemmeside hos je. Ligger prisen på 500 kr., 5.000 eller er vi oppe i 50.000? Jeg prøvede at trykke på linket, "læse mere om flexible" hvilket resulterede i at jeg fik åbnet et adobedokument. Er det ikke muligt at linke til en ny side? I dokumentet var der igen det store banner, hvilket gjorde det meget irriterende at læse dokumentet... Heller ikke her kunne jeg finde priser. Jeg så gerne at jeres tlf.nr. samt mailadr. stod nederst på alle sider, så er jeg fri for at gå ind under "Om Webhuset Jensen"... Du har også fint beskrevet de opgaver I har haft, en prøv at få jeres kunder til at fortælle om det produkt de ønskede sig, og det de fik. Dét vil give meget mere hos mig som måske ny kunde, fremfor at læse en masse fra jeres hånd... Hvorfor står der børnefonden Nederst på alle sider? Hvis I støtter dem med penge, eller linker til dem for at højne dem i søgemaskinerne, eller I har lavet en case for dem, så skriv det gerne ved siden af... Jeg håber at du kan finde rundt i det hele, men det vigtigste for mig er at I laver designet om på jeres side, centrer siden, gerne fylder den helt ud, laver den i mere friske farver og laver jeres banner lidt mindre. Det er for tykt efter min mening... Hvis der er ere vedner jeg tilbage... |
Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff
Hej Claus Jeg har ikke rigtig før brugt tid på at overholde w3c-standard (Glad bare det virker ![]() Men jeg tror lige jeg vil prøve at kigge mine sider igennem og validere dem - det skulle også give point hos Google har jeg hørt?. Godt tip Tak for det hurtige svar |
Hej Dimitri Tak for det hurtige og meget lange svar - helt kanon. Jeg syntes at du har mange gode detaljer med i din vurdering som kan forbedre hjemmesiden. Det er helt sikkert at jeg vil tage mange af dem i brug – f.eks. kigge designet igennem igen, fjerne pdf og nøjes med videopræsentation af CMS-systemet bare lige for at nævne et par eksempler. Børnefonden linket var bare noget som skulle prøves for at få siden til at virke lidt seriøs. Skal nok lige få det fjernet det virker vist ikke særlig cool. ![]() Også tak for de gode links dem kendte jeg ikke, de er helt vildt fede – er først inden for den sidste måneds tid rigtig begyndt at interessere mig for søgemaskineoptimering. |
![]() |
Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff
Det positive: Jeg synes helt sikkert du har fat i den røde tråd. Din side ser meget professionel ud - især helt specifikt, er jeg vild med dit logo. Et firma der producerer hjemmesider, behøver ikke nødvendigvis selv have et design, der frembringer associationer til Star Wars. Det afhænger jo helt af hvilken målgruppe man vil ramme. I mine øjne er du på rette vej. Det konstruktive: Som før nævnt, har du et problem med W3C-standarder og i det hele taget HTML. Din side er opbygget i tabeller og kildekoden er meget rodet. Hvis du virkelig vil efterlade et godt indtryk, vil det være en god ide at adskille layout og design, ved intensiv og fornuftig brug af CSS i stedet. Angående din Flash-animation øverst, så synes jeg ikke den er "berettiget". Den er så simpel at den sagtens kan laves med JavaScript og et par PNG-billeder, så der er ikke rigtigt nogen grund til at have den. Hvis det er fordi du gerne vil vise at du også behersker det aspekt, så lad hellere dine referencer (eller eventuelt dedikerede eksempler) tale for dig. Bortset fra det, så ville det også være dejligt hvis din Flash-animation (to-be-JS-animation ![]() I øvrigt er et virksomhedsnavn ret vigtigt og jeg kan godt lide dit. "Jensen" er et gammelt dansk efternavn og udtrykker på en eller anden måde troværdighed og kvalitet. Det kan være svært at relatere til "Total Complete Hyper Media Evolution Designs" og alle de andre smarte engelske navne, hvorimod "Webhuset Jensen" skiller sig ud fra mængden. Men der er i forvejen en halvstor virksomhed der hedder "Jensens Bureau", det er måske ikke så fedt at blive forvekslet med dem? |
Alt i alt kan jeg godt lide det simple layout. Som andre har sagt, så skal dit eget site som design og CMS-udbyder være forholdsvis neutralt og kommunikere anvendelighed og troværdighed. Det lykkes langt henad vejen fint. Dine kunders sites kan så kommunikere stjernekrig, hvis det er relevant for deres målgruppe. Flash''en er fin imho. Folk der er på kig efter CMS-systemer bruger også browsere der understøtter flash out-of-the-box. Så længe flash''en ikke er nyeste version, vil der så godt som aldrig være et problem. Så hvorfor bruge tid på javascript, hvis ikke du har læssevis af tid til overs ;-) - bortset fra at det giver mere street credit hos nørdkollegaerne. Min anke mod den er at den er for høj for lav-opløsningsbrugere. Risikoen er at dit egentlige site forsvinder ud under skærmens visningsområde. Muligheden for at downloade brochuren ville jeg beholde. Hvis en virksomhedsmedarbejder er ude for at shoppe CMS, vil han/hun som regel gerne have noget papirmateriale at tage med til beslutningsmøderne. Det er altid godt at have noget printbart salgsmateriale og, pdf-formatet er en sikker standard i den henseende. Hvem gider vise chefen et skævt print af en webside, som ikke er beregnet til at blive præsenteret på papir? Iøjnefaldende ting in no particular order: 1) Jeg sidder med en widescreen laptop og din side er venstrejusteret. Det ser en anelse klodset ud, at dit site fylder under halvdelen af skærmbredden. Jeg ville centrere siden (og dine kunders sider - hurra for Thinggaard Express). Flere og flere af mine kunder, som er hjemmesideansvarlige i organisationer/virksomheder, sidder efterhånden med gigantiske flade widescreen monitors, de vil have samme problem (venstrestillet hjemmeside der fylder omtrent en tredjedel af en 24" widescreen = dårligt indtryk for dem der ikke er ellevilde med store mørkegrå flader). 2) Det er utilgiveligt at bruge Børnefondens logo, hvis du ikke aktivt støtter og har en skreven tilladelse til at bruge logoet i din markedsføring. I så fald kan det ikke gå hurtigt nok med at få det væk før den lokale avis fortæller dine potentielle kunder, hvad du har gang i. Det er en bombe (der var vist på et tidspunkt en længere diskussion om brud på markedsføringsloven i forbindelse med udnyttelse af andre aktørers varemærker). 3) Jeg ville måske skære ned på eksemplerne med demens-kunder. Måske holde eksemplerne ned til én demens, én ski, én Thinggaard og udvide når du har nye kundetyper gjort færdige. Som det er nu, overkompenserer du for, at du lige er startet og får kommunikeret netop det: Du er en meget lille og meget nystartet/usikker virksomhed. På trods af at resten af sitet ellers giver et tilpas seriøst indtryk. 4) Noget af det samme kommunikeres i udsagnet ''Webhuset Jensen er også historien om en ung og frisk virksomhed" - oversættes i mit hoved til ung, uerfaren, usikker investering. (Plus at ordet ''også'' i sætningen forekommer overflødigt.) 5) Medarbejderne kunne eventuelt præsenteres som ledelse for at modvirke budskabet om den glade amatørvirksomhed. |
Mange tak for det meget lange og konstruktive svar. Jeg er allerede gået i gang med at kode siden om med div-tags og CSS så den overholder W3C. Jesper jeg syntes du har nogle gode bud på hvordan noget af indholdet på hjemmesiden kan fortolkes ”negativt” - bare for at nævne et eksempel på noget jeg kan bruge. Jeg skal nok få fjernet det logo fra børnefonden |
FEDT NAVN - det var min umiddelbare tanke ![]() Jeg synes at alt for mange webfirmaer kalder sig noget som mangler total jordforbindelse - CreativeUniverseTechnologyExpertsWorldwide.COM - eller noget i den stil. Hvor mange små kunder/virksomheder tør ringe til sådan et firma? (som sandsynlivis blot er en 15 årig bumset knægt der sidder på sit børneværelse og koder) Jeg synes at Webhuset Jensen er et godt navn, og Jensen er ihvertfald et efternavn med begge ben på jorden (hvorfor hedder advokater iøvrigt altid noget sofistikeret? Siger deres erhvervsvejleder i folkeskolen til dem, at med det navn kan de kun blive advokater?). Jeg tror at du vil få flere kunder som ringer til dig, alene fordi navnet signalerer at du er til at snakke med, og ikke blot er endnu et firma som forsøger at sælge dem videnskab og noget de alligevel ikke forstår. Slå noget mere på navnet, at du er nem at snakke Internet med, at du har kaffe på kanden, at dumme spørgsmål er OK og hvad der ellers underbygger at du kan hjælpe dem som ikke har den store viden om Internettets muligheder. mvh Carsten |