Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Øl-Kultur

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg vil gerne høre om der er noget, som kan fortælle mig omkring Engelsk ølkultur.. og gerne i forhold til den danske.

Jeg skal bruge informationerne til en undersøgelse omkring ØL i england, forskellene og med henblik på analyse af carslberg's hjemmeside i Danmark og Storbritanien.

På forhånd tak

Dbh. Yngvi

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 14:50

Hey :)

Definer ølkultur, så bliver det marginalt nemmere at svare på dig spørgsmål ;-)..

Mvh Christian

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:01

Med ølkultur menes der, om der er nogle specielle tendenser omkring det at drikke øl, i England. Hvor stor betydning har ØL i England, og hvordan ser man på ØL, i forhold til Danmark.

Er der nogle tydelige forskelle på, hvordan danskere og englændere forholder sig til ØL? Er der en bestemt måde man snakker omkring ØL? Er der nogle normer indenfor det at tale om ØL i England, og er der specielle negative ting, man ikke vil forbinde ØL med?

Alt kan bruges.. Jeg skal have noget at forholde mig til.

Dbh. Yngvi

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 12:48
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Yngvi K.:

Med ølkultur menes der, om der er nogle specielle tendenser omkring det at drikke øl, i England. Hvor stor betydning har ØL i England, og hvordan ser man på ØL, i forhold til Danmark.

Er der nogle tydelige forskelle på, hvordan danskere og englændere forholder sig til ØL? Er der en bestemt måde man snakker omkring ØL? Er der nogle normer indenfor det at tale om ØL i England, og er der specielle negative ting, man ikke vil forbinde ØL med?

Alt kan bruges.. Jeg skal have noget at forholde mig til.

I hvilken som helst by i England, der findes den lokale pub! Og der kan man få øl i spandevis!

Godtnok så er Carlsberg ved at komme ind på markedet derovre, men vil stadigvæk mene at de bl.a. drikker Guiness. Og ja de "normale" ølmærker, lige nu kan jeg ikke komme i tanke om

Håber det hjalp Smile

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 01:11

Jeps Pub kulturen er nok den største forskel... øl i England er = Pub, i DK er Carlsberg jo en "sportsøl"

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 01:41

Super. Tak for jeres svar indtil nu.

Ja, man må sige at Pub-kulturen er meget forskellig fra i Danmark. Men øl er der også sportsrelateret i England? Nu tænker jeg for eksempel at Carlsberg er hovedsponsor for Liverpool. Det må da sige noget?

Eller er det sådan i Danmark at det MEST er sport, og i England er det MEST på pubben?

Dbh. Yngvi

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 21:45

Yngvi K.:
Nu tænker jeg for eksempel at Carlsberg er hovedsponsor for Liverpool. Det må da sige noget?

Tjah. Det tænker vi alle nok, men tror på at de sælger spandevis af Carlsberg i nærheden af Anfield. Men på andre "normale" pubs der hælder jeg mest til at de drikker noget andet, det siger min fornemmelse mig Smile

Yngvi K.:
Eller er det sådan i Danmark at det MEST er sport, og i England er det MEST på pubben?

Det forstår jeg ikke helt.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:54

Hej i tråden,

Der er da masser af ølmærker, der sponserer engelsk fodbold. Det er skam ikke bare Guinness og Carlsberg, men også Carling og andre. Ølkulturen er ikke meget anderledes i England end herhjemme - dog med den forskel, at pubberne har nogle helt andre åbningstider, som der er lovgivet for og at man bruger pubben meget mere end folk herhjemme bruger cafeer.

Pubben er samlingsstedet efter fyraften. Så går man hjem og spiser og mødes på pubben igen senere. Men dette har intet med ølkultur at gøre. Det er snarere bare kultur og kvinderne drikker vin, cider og meget andet.

Mvh Flemming

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)