Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikringer og dataopbevaring

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen herinde der har erfaring med dataopbevaring og forsikring? Vi er ved at udarbejde vores budgetter for en kommende IT-virksomhed, og overvejer hvilke forsikringer vi bør have, når vi skal opbevare mindre virksomheders følsomme databaser, mails m.v. Vi sikrer os selvfølgelig rent hardwaremæssigt så godt vi overhovedet kan, men vi bliver nødt til at tage stilling til worst-case-scenario, hvis vi er medvirkende til datatab og evt. medfølgende driftstab. Jeg har en formodning om at disse forsikringer vil koste kassen.


Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der tale om online backup? kan i ikke fraskrive jer ansvaret i jeres betingelser?

 

Tilmeldt 21. May 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja - online backup er en af vores ydelser. Det kan da godt være vi bare kan fraskrive os ansvaret i vores betingelser hvis det er normen. Jeg må lige ud og læse nogle konkurrenters vedtægter.

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis i overvejer at fraskriver jer ansvar for data og i vil sælge online backup, kan jeg desværre kun sige en ting bliv ude af markedet da det svarer til at køre i en bil uden forsikring på.
Desuden vil de fleste firmaer der ligger deres fremtid i hænderne på fremmed være sikre på at de er sikret hvis det unævnelige skulle ske..


Og jeg mener heller ik at forsikringen er så dyr.. Mener jeg hørte noget om 20.000 på årsplan for en forsikring i størrelsen 10 mio i tilfælde af uheld og tab af kundens data..

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dataansvarsforsikring med en dækningssum på 10 mio. koster omkring 20.000 kroner om året,
Det var ihvertfald prisen da jeg skulle bruge sådan en for et par år siden.

Jeg ved ikke hvor meget man kan spare på at shoppe lidt rundt.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 21. May 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres input. Vi har allerede kontaktet forsikringsselskaber på jeres anbefaling.
Tilmeldt 5. Aug 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis i behandler data for kunder og ikke bare opbevarer dem skal i også huske at kigge på persondataloven og evt registrere jer hos datatilsynet.
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)