Vi har - og er ved at få - agenturet på flere unikke produkter som skal sælges både online og gennem forhandlere. Problemstillingen er hvordan produkterne bedst muligt promoveres? Umiddelbart forestiller jeg mig at der skal oprettes et website til hvert produkt. Web sites kan så tilpasses hvert produkt med layout, info, sprogbrug etc.
Problemet opstår når produktet skal sælges af os online. Vi vil ikke rode os ud i flere web shops, med dertilhørende pbs aftaler, abonnementer etc. Vil det kunne fungere at lave en "Køb Nu" knap, der så linker til en webshop hvor vi har samlet alle produkterne? Eller er der andre gode forslag?
Jeg syntes det lyder som en fin idé med én webshop og 3 websider. Hvis i kan få overbevist kunderne om produktets kvalitet og brugbarhed med en flot hjemmeside, skader det vel ikke at henvise til "eneste danske forhandler" (jeres webshop).
Man kunne også sagtens lave en webshop kun med tre produkter, med meget forskellige, helt individuelle sider. Der behøver jo ikke være den klassiske produkt-menu osv. Du kan bare have de tre produkter på "produkta.import-import.dk", "produktb.import-import.dk", osv.
Der er tekniske fordele og ulemper ved begge løsninger, men set fra en brugers synsvinkel, kan jeg ikke se problemet i nogen af de to løsninger. Det er ikke helt traditionelt... Men hvem siger også at det skal være det ;-)
Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.
Nej det behøver ikke være traditionelt - det skal bare virke :)
Ja jeg ved godt man også kan kalde det produktA.aaimport.dk, produktB.aaimport.dk etc. men umiddelbart så må det i markedsføringsmæssig henseende være mere optimalt hvis det hedder www.produkt-a.dk og www.produkt-b.dk etc. Eller?
Jeg synes du stiller et rigtig godt spørgsmål, der afføder en række andre spørgsmål i forhold til jeres setup og markedsførings ambitioner. Er produkterne nært beslægtede?
Men ja! Umiddelbart vil det være en fornuftig mulighed at at arbejde med 3 produkt-kampagne sites, der linker ind til én fælles webshop. På kampagne-siderne bør det fremgå, at det er dig der har agenturet på produktet. Din webshop vil jeg lade figurere som "outlet" for din produkt portefølje, der måske kan tænkes at vokse.
Flere konventionelle importører har jo også et lager, hvor forskellige varer opbevares.
Jeg vil blot foreslå dig at kigge på magento commerce webshoppen.
Den er netop opbygget til at understøtte denne måde at opsætte tingene på. D.v.s. du kan have flere hjemmesider, som ser forskellige ud, men shop delen deles af alle hjemmesiderne. Her er det muligt at udvide med flere hjemmesider, meget enkelt. Betalingsløsningen er i det bagvedliggende system, som deles af alle hjemmesiderne.
Hvis dine produkter er nært beslægtet, så kan du gøre ligesom Threadless.com - De har 3 forskellige slags T-shirts de sælger med 3 forskellige sites. Alligevel er du altid på Threasless.com - Distanceringen af de 3 sites er jo op til en selv, rent layout mæssigt.
Jeg synes du stiller et rigtig godt spørgsmål, der afføder en række andre spørgsmål i forhold til jeres setup og markedsførings ambitioner. Er produkterne nært beslægtede?
Men ja! Umiddelbart vil det være en fornuftig mulighed at at arbejde med 3 produkt-kampagne sites, der linker ind til én fælles webshop. På kampagne-siderne bør det fremgå, at det er dig der har agenturet på produktet. Din webshop vil jeg lade figurere som "outlet" for din produkt portefølje, der måske kan tænkes at vokse.
Flere konventionelle importører har jo også et lager, hvor forskellige varer opbevares.
Jens Adamsen
Victornizer / Wølund & Wraae
Hej Jens
Nej - produkterne er ikke beslægtet på nogen måde. Hvis det var tilfældet, så ville vi ikke være så betænkelige med at markedsføre dem under 1 domæne. Mine overvejelser går på hvor stor en handelshindring det vil være at der er 1 markedsføringssite, men for at købe varen, så skal man ind på et andet site - med et andet design på et andet domæne. Hvor man vil blive skræmt væk af det......? Der er givet vis nogen der vil, men jeg tror dit forslag om meget tydeligt at indikere at det er os der har agenturet, og at begge sites ejes af os måske kan skabe lidt tryghed.
Jeg vil blot foreslå dig at kigge på magento commerce webshoppen.
Den er netop opbygget til at understøtte denne måde at opsætte tingene på. D.v.s. du kan have flere hjemmesider, som ser forskellige ud, men shop delen deles af alle hjemmesiderne. Her er det muligt at udvide med flere hjemmesider, meget enkelt. Betalingsløsningen er i det bagvedliggende system, som deles af alle hjemmesiderne.
I mine øjne ligner det, det, du har brug for.
Hej Claus
Sjovt at du nævner Magento - for vores nye webshop - www.aaimport.dk - er netop bygget på Magento. Jeg ved der er en del muligheder rent tekniske - og dem vil vi også bruge. Men kunderne kender jo intet til teknikken, og er ret ligeglade (med rette). Så tekniske skal vi nok finde ud af det - bekymringerne er hvordan folk vil reagere på at skulle væk fra det primære markedsføringssite til en webshop for at købe. Er det en handling vi vil miste mange kunder på - hvad er fordelene, og hvordan optimerer vi processen bedst muligt? Jeg har ingen anelse for jeg har ikke prøvet det i praksis endnu - så hvis du har - eller kender nogen der har stået i samme situation, så vil jeg meget gerne høre om det.