Jeg har efterhånden bemærket at flere og flere webshops og firmasider er begyndt at påsætte reklamer på websiderne. Og det kan da godt være at det giver en lille ekstra indtægt, men det skræmmer altså også nogle kunder væk. Hvis jeg går ind på en webshop for at købe en vare og så ser at siden er fyldt med reklamer for alt muligt andet, så smutter jeg straks igen, alene af den grund at jeg ikke regner webshoppen for seriøs. Jeg hat også støt på advokat firmaer og ligende hvor man forventer en stor seriøsitet, og hvis et sådant firma har annoncer for andre ting på siden, så tænker jeg straks hvad den primære virksomheds funktion er. Mit råd til dem der har en webshop eller et seriøst firma som vil sælge en vare eller ydelse, drop reklamerne, de gør mere skade end gavn. Måske er det bare mig der har det sådan, i så fald er mit råd ikke meget værd, men hvis der er andre som dele denne holdning så var det måske værd at tænke over |
Drop reklamerne på firmasiden
- 1
Såfremt der benyttes bannere/reklame kan det være for andre dele af ens shop. Ved ikke om netget.dk stadig gør det, men de havde fra f.eks. deres mobil afdeling en reklame til en af deres andre forretningsområder. |
Kristian Deiborg
ROI-hunter for Bodylab

Jeg ser egentlig ikke noget problem med reklamer på firmasider og shops, men der hvor jeg tror det går galt er at rigtig mange hjemmesideejere ikke tænker over om de reklamer passer til siden/indholdet. eksempelvis kan man fastsætte nogle regler for hvordan et banner skal se ud, så det også ser godt ud på siden. Men dette kan selvfølgelig godt blive et problem for dem der bruger medievirksomheder som lever af at tilbyde bannere på hjemmesiden. Jeg har oplevet at det har den modsatte effekt at man gør det sådan. |
Kim Tetzlaff
🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig
Det kan godt være, at emnet stadig har en vis relevans. |
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

nå oki :) havde jeg ikke set, Amino må have lavet en fejl eller noget, jeg trykkede Se mere under indlæggene og så må den være hoppet til ældre posts... så er det jo ikke så relevant at svare på det :) |
Kim Tetzlaff
🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig
Jeg synes heller ikke det virker seriøst at have reklamer på en firmaside. Jeg synes på en firmaside med "Alt muligt" reklamer kommer til virke utroværdigt. |