Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skaffer man sponsorer?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bertil Sall:

Du har en pæn måde at omtale andre mennesker på...Tongue Tied

Ja, det faldt også mig for brystet.

Hvor mange penge er der behov for.
Måske kan I rejse nogle penge ved at lave projekter, der honorerer forskellige fonde og puljers formål.
Det giver i reglen ikke decideret overskud, men kan være med til at holde de ansatte i beskæftigelse indtil de "rigtige" kurser kommer på højkant igen.

Nogle højskoler laver erhvervsrettede kurser - det forudsætter naturligvis, at I har kompetencerne.
Måske kan I i disse lidt tunge tider få foden indenfor hos kommunernes jobcentre med kurser for ledige - hvis I altså er i stand til at give dem det forventede faglige indhold.

mvh Hans

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 19:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

tak alle for gode svar..elsker amino :)  ...  jeg responderer lige bedst muligt :)

Kim: Vi har faktisk et loppemarked med donerede ting i næste måned - kombineret med rundture i nyboder og kaffe og hjemmelavet æblekage :)  ... kunst lyder som en god idé - hvem kan ikke lide kunst :)

Kristian: Et navneskift er faktisk på vej - men det skal først op på næste bestyrelsesmøde i slutningen af måneden - Vi overvejer "Senior Højskolen"
Vi har haft lavet 2 støttekoncerter og har udover loppemarkedet en "skuespiller eftermiddag" på vej på søndag, med spændende "højtlæsninger".

Simon : Det lyder som om ham Ole kan lære os noget

Hans: vi er primært møntede på efterlønnere og pensionister - så erhverskurser falder lidt uden for vores gebet. Vi skal gerne skaffe 100.000+ men satser da på at kunne holde skruen i vandet til vi får penge igen - det skal vi jo :)

Vi har også overvejet at lave et "støttemedlemskab" så folk/firmaer kan støtte os med et eller andet udefineret beløb.

jesper

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 19:58
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper

jesperFG:
Vi overvejer "Senior Højskolen"

Så vidt jeg kan se, så er der allerede to andre højskoler, der hedder noget med "seniorhøjskole, nemlig SeniorHøjskolen i Nørre Nissum, se http://www.seniorhoejskolen.dk/ og Seniorhøjskolen NØ, se http://www.vollsmose.dk/De%20findes/Seniorhohjskolen%20NO.aspx

Jeg mener, at I kan finde på et mere originalt navn end at kalde højskolen stort set det samme som to andre højskoler i DK.
Hvad med:
"Højskolen den tredje alder" (der kan laves forskellige grafiske udtryk ved hjælp af et tretal i stedet for ordet "tredje"
"Højskolen livsklogskab"
"Højskolen det tredje liv"

Måske skal I endda stave "tredje" med "i" (tredie) som ordet blev skrevet tidligere.

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 20:23
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper,

Jeg vil foreslå at du benytter samme metode som Obama, da han skulle have penge samlet ind til sin præsident kampagne.

Der er masser af andre gode råd om hordan man skaffer pengene, men det der er nemmest er at benytte kontakter man har i forvejen. Hvis i har en mail liste med tidligere brugere, så er det bare med at få gang i den.

Send dem et godt tilbud, og bed om hjælp til at drive skolen videre og måske endda gøre den bedre.

Som der står et andet sted, så er det nødvendigt at give donorer en masse informationer, og især besked på hvad de får igen.

Held og lykke med det.

Ejvind

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)