Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikke et feedback

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jul 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Nå jeg prøver igen - den kom åbenbart ikke på før.

1000 tak for alle de svar jeg fik - hvor overvældende, hvor er jeg glad for at jeg fik anbefalet denne side.

Det jeg skal bruge min hjemmeside til er at redigere tekster og sætte nye billeder ind samt slette gamle.

Jeg har også brug for at ændre farver osv. så jeg kan følge trenden måske mere - har jeg lige pt. lidt

svært ved at vurdere.

Vil CMS så stadig kunne gøre sig gældende?

Jeg er stadig lidt på herrens mark m.h.t priser men jeg vil nu indhente nogle tilbud, for forhåbentlig at blive

lidt klogere.

Har været på www.opensourcecms.com. Volapyk for mig...

Har også været på www.i123.dk/web.php Er det en udbyder af CMS og domaine men ikke hjemmeside

oder?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00
Hej Anne

Ja velbekomme - det var så lidt. i123.dk tilbyder de krav, der skal til for at et cms system på basis af php kan fungere. De forskellige pakker, du ser på siden, indeholder grundlæggende det samme. i123.dk tilbyder support eller hjælp til problemløsning på nogle udvalgte cms-systemer baseret på php.

Du kan sagtens vælge at købe en af deres pakker uden at bruge et cms-system. Det kræver så til gengæld at du selv laver din egen hjemmeside på din egen computer ved hjælp af et hjemmesideprogram som frontpage, dreamweaver, stones webwriter osv. Når du så er færdig med at lave din hjemmeside på din egen computer, så skal du have lagt den op (oploade) på nettet hos din hjemmeside udbyder som fx i123.dk. Det skal du gøre ved hjælp af et program, der kan oploade din hjemmeside til nettet hos din hjemmeside udbyder - et såkaldt ftp-program.

Ud fra det, du lige har skrevet, vil jeg anbefale dig at bruge et cms-system. Hvis du har brug for at kunne lege med forskellige cms-systemer, kan jeg gøre det for dig (kvit og frit), så du kan prøve lidt forskelligt - det vil ikke tage særligt lang tid...det er op til dig.

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 10:34
Hej Anne,

Ja, et CMS system kan dække dit behov. En færdig løsning der også virker til næste år, og som løbende bliver opdateret, med support i dagtimer, koster fra DKK 10.000 for den mindste løsning (som er dit behov) til ca. 80.000 for ekstrem funktionalitet med intranet osv.

Der er en sammenhæng mellem pris og hvor nemt det er at bruge.

Fra Milton Keynes
Tilmeldt 4. Jul 06
Indlæg ialt: 26
Fra  Similize Skrevet kl. 14:10
Dato: 7/10/2006 10:33:32 AM
Forfatter: Benny Thaibert / bit2b.dk
Hej Anne,

Ja, et CMS system kan dække dit behov. En færdig løsning der også virker til næste år, og som løbende bliver opdateret, med support i dagtimer, koster fra DKK 10.000 for den mindste løsning (som er dit behov) til ca. 80.000 for ekstrem funktionalitet med intranet osv.

Der er en sammenhæng mellem pris og hvor nemt det er at bruge.

Det var nogle voldsomme priser du fik svunget i luften der. Jeg tror nu sagtens Anne kan få sine behov dækket for under 10.000,- kr.  - også et pænt stykke under.

Og så er det da noget pjat at jo dyrere løsningen er, jo lettere er den at bruge. Prisen bør afhænge af hvilke funktioner man har brug for. Basis CMS'et bør da være det samme.

EDIT:

Og som svar på dit spørgsmål - så mener jeg et CMS vil være passende. Vil næsten sige det er for gammeldags ikke af få sig et CMS, så længe du vil have lov at rette bare en lille smule selv.

Og ja, opensourcecms.com er noget af en mundfuld, den er vel mest velegnet til dem der selv vil bruge tid på at sætte sig ind i de forskellige systemer og efterfølgende sætte dem op på serveren.

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 18:07
Dato: 7/9/2006 8:39:15 PM Forfatter:Anne

Det var nogle voldsomme priser du fik svunget i luften der. Jeg tror nu sagtens Anne kan få sine behov dækket for under 10.000,- kr.  - også et pænt stykke under.
Og så er det da noget pjat at jo dyrere løsningen er, jo lettere er den at bruge. Prisen bør afhænge af hvilke funktioner man har brug for. Basis CMS''et bør da være det samme.

Hej Brian,

Priserne er markedpriser for løsninger der ikke er baserert på gratis opensource. Jeg siger IKKE at jo dyrere løsningen er jo BEDRE. Jeg siger at der er en sammenhæng mellem BRUGERVENLIGHED og pris. Og jeg har set en del systemer efterhånden; også dem der prismæssigt er i den tunge ende.

Enhver kan i princippet klaske et opensource system op, om det er Typo3, Joomla, Mambo etc. og sælge det videre med et solidt dækningsbidrag. Prisen for den form for konfiguration skal være ekstrem billig, idet der jo ikke er udvikling eller vedligehold af softwaren ej heller løbende support.

Og så tilbage til Anne:

Den billigste opensource CMS system parkeret og allerede opsat på et webhotel (som jeg kender til) er www.danhost.dk -de kører med et sommertilbud som burde gøre enhver iværksætter blød i knæene. Se under produkter og forårstilbud. 400 kr for første år, derefter 300... Opsætning af CMS system incl.

Fra Milton Keynes
Tilmeldt 4. Jul 06
Indlæg ialt: 26
Fra  Similize Skrevet kl. 22:47
Dato: 7/10/2006 6:06:45 PM
Forfatter: Benny Thaibert / bit2b.dk

Jeg siger IKKE at jo dyrere løsningen er jo BEDRE. Jeg siger at der er en sammenhæng mellem BRUGERVENLIGHED og pris. Og jeg har set en del systemer efterhånden; også dem der prismæssigt er i den tunge ende.

Jeg tror faktisk vi er grundlæggende enige, MEN det du skriver læser jeg som brugervenligheden ér afhængig af prisen "Jeg siger at der er en sammenhæng mellem BRUGERVENLIGHED og pris" ergo må enten den billige eller den dyre løsning være mere eller mindre brugervenlig end den anden. Om du mener det er den dyre eller den billige løsning der er mest brugervenlig kan jeg ikke helt gennemskue.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)