Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Analytic - kan noget lige oversætte dette til forståelig dansk?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Det kan være sider der er bookmarked, eller sider der ligger i url oversigten. F.eks. hvis jeg skriver Amazon i adresse linien i firefox så foreslår den en række sider på Amazon som jeg har været på før. Det kan også være tilfældet med din side, hvis en bruger engang har været inde på den og f.eks bestilt noget så er det muligt at ramme den samme side igen 2-3 måneder senere. Denne gang virker den måske ikke, eller brugeren skulle egentlig ind på hovedsiden og sletter resten af urlen.

Eller Google kan have indekseret din side og så har en person søgt på et eller andet og er hoppet direkte ind på din underside. Her har vedkommende så fundet det der skulle bruges og hoppet ud igen, eller bare tilbage til Google.

Det er ihvertfald mine bedste plausible bud.

Ja det kunne forklare en del, men er vi ikke enige om at "topdestionssider" er dem som kunderne først lander på når de rammer vores side? for her er der ikke rigtig registreret nogle?

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 20:24

Er ikke helt med hvad du mener med topdestinationssider, men antager at det er top landing pages? Hvis det er tilfældet burde den registrere det.

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 12:05

Michael:
ikke helt med hvad du mener med topdestinationssider, men antager at det er top landing pages? Hvis det er tilfældet burde den registrere det.

Det er sikkert samme side vi snakker om bare på dansk og engelsk

Men der må ligge noget og drille systemet, hvis jeg trækker data på f.eks. denne side: http://www.skiftselv.dk/Confirmation .aspx

Så har der været 9 direkte indgange, og størstedelen er dem jeg har lavet de sidste par dage.

men alligevel har den en afvisnings % på 11,11 når jeg trækker data fra den side, og uden at røbe for meget så har vi over 90 sidevisninger på den omtalte side.

vedr Afslutniger (de personer som forlader vores side efter at have set denne side registrerer den dog fint nok)

og det er selvfølgelig samme periode jeg tjekker, så det undre mig en del.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Fra  logfit Skrevet kl. 13:43

Hvis der har været 9 direkte indgange så vil de højst sandsynligt alle ende som bounces. Det lyder da ok da 11% bouncerate, af de 90 visninger ville passe nogenlunde med de 9 direkte indgange?

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 14:01

Michael:
Hvis der har været 9 direkte indgange så vil de højst sandsynligt alle ende som bounces. Det lyder da ok da 11% bouncerate, af de 90 visninger ville passe nogenlunde med de 9 direkte indgange?

Jeg ved ikke hvad der sker? men der er ikke kun 90 visninger på den pågældende side i løbet af en måned, der er heldigvis mange flere, og det er også derfor jeg undre mig over de data som den giver det kan ikke matematisk hænge sammen i mit hoved, der ud over bliver man smidt direkte tilbage i indkøbskurven hvis man bruger linket, men skal ikke kunne afvise at analytics når at registrere det?

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Fra  logfit Skrevet kl. 14:11

Det lyder mærkeligt, jeg har ikke rigtig flere idéer til hvordan det skulle hænge sammen.
Hvis det er på kodesiden redirecten bliver lavet så burde analytics ikke kunne nå at registrere det så vidt jeg ved.

Men har også oplevet at analytics ikke altid er helt retvisende desværre.

De steder jeg har arbejdet har der altid kørt eget tracking system ved siden af, just in case.

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 14:15

Jep,

Så jeg tror jeg fortsætter med at sammenholde de trafikdata der er på denne side med de faktiske ordre der går igennem

men mange tak for din tid :-)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)