Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Paypal - hvem har erfaring med det.. CLICK AND BUY

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle som har erfaringer med disse løsninger til webshop.. behøver man en aftale med PBS...

det er da meget dyrt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:41

Hej webshopejer

Jeg har selv leget en del med Paypal da jeg har haft en webshop, og har nu en dating side, hvor jeg også bruger det.

Du behøver ikke en aftale med PBS.

Du skal bare huske at oprette dig som Business på Paypal, så du får de rigtige funktioner.

Fra Odense SV
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 21:40
Fungere Paypal ligesom PBS? Vil brugerne gerne betale over Paypal? Mister man ikke kunder igennem Paypal? Mvh Martin
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:42

Paypal er sit helt eget, og desværre kan de til sjældne tider være ret uprofessionelle.. i hvert fald efter hvad jeg har hørt.

Jeg bruger dem dog stadigvæk, da jeg aldrig har haft problemer med dem.

Om brugerne vil bruge Paypal.. den er lidt svær, da alle brugere er nødt til at oprette en konto hos dem først for at købe din vare. Nogle gider ikke gå igennem den proces, men flere og flere begynder dog at bruge det, da så mange andre sites bruger det, og normalt hvis du skal købe noget i udlandet med dit alm. dankort kan det ikke lade sig gøre med mindre du har Paypal. Utrolig mange udenlandske virksomheder benytter Paypal.

Brugere i dag vil dog helst kunne komme igennem købsprocessen hurtigt, så dankort/visa eller sms er faktisk det bedste.

Forresten, så koster Paypal ikke noget når du opretter dig. Dog har de nogle trækprocenter af dit salg i nogle tilfælde. Jeg kan ikke lige huske hvornår, men jeg har solgt varer igennem Paypal og har kun prøvet at blive trukket da jeg ville have mine penge udbetalt. De gemmer nemlig dine penge hos dem indtil du beder om dem.

Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 11:32

Hej Chrenner,

Det lyder til du har god erfaring med Paypal. Jeg har hørt om at man som bruger har mulighed for at betale direkte uden at oprette en konto. Er det korrekt?

Mvh. Jeppe

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:43

Paypal kan give mange problemer for såvel virksomhed som forbruger.

Forbrugerne er IKKE beskyttet på samme måde som med korbetaling. Når man handler via Paypal køber man nemlig ikke en vare med sin kort - men kredit hos paypal. Leveres den vare man køber med sine kreditter så ikke, så er der ikke noget at gøre - for man har jo fået den vare (points) hos Paypal som man købte. Der har været sager om dette.

Som virksomhed er problemet lidt af det samme - Paypal er ikke reguleret efter den lovgivning som danske banker er. Så løber du ind i problemer med dem - og det har en del gennem tiden gjort, så er der ikke så meget at gøre, med mindre du er frisk på en Amerikansk retssag ...

Så jeg ser Paypal som en "sidste løsning" eller som et supplement til andre betalingsmetoder.

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 14:18

jeg er enig med deMib, har læst tråd op og ned her og andre steder om folk der er kommet i klemme med paypal Et eksempel kan være at man har solgt en ydelse, fået betaling via paypal og efterfølgende klager kunden til paypal. De tilbagebetaler ham så hans penge og så er du på røven. Har også hørt om folk der har fået deres konti "frosset" pga af en evt. klage. Så et råd må nok være at hvis du vil bruge paypal så sørg for at tømme kontoen tit så du ikke risikere så meget.

jesper

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 19:44

Som dansk forbruger er man meget værre stillet ved betaling via PayPal set i forhold til Dankort via PBS.

Der er for nylig blevet afsagt en dom, hvor en forbruger havde sagsøgt Nordea fordi de ikke ville tilbageføre et beløb han havde betalt for en vare via PayPal, og retten lagde til grund for dommen som forbrugeren tabte, at Nordea´s del af forløbet var at overføre pengene til forbrugerens PayPal konto, og det var der ikke gjort indsigelser imod.

At forbrugeren så havde videreført pengene til en udenlandsk netbutik fra sin PayPal konto, og aldrig havde fået sine indkøb, anså retten for værende et problem imellem forbrugeren og den udenlamdske netbutik, PayPal ville i dette tilfælde ikke medvirke til at tilbageføre pengene fra Netbutikkens konto, om det ikke var muligt meldte historien ikke noget om.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)