Hej er det ikke noget med at man skal betal hvrmånd for det der CMS system, for det skulle jeg pyha det var godt jeg kom ud af det, men sådan er dt når man er ny, man brander sig mange gange. ![]() Mange hilsner Jennifer Jensen |
Hvem laver hjemmesider?
1. Læg et budget, regn ud hvor meget du har råd til at ofre på en hjemmeside. 2. find ud af hvad formålet med hjemmesiden skal være, skal det være en profil side du henviser til, eller en side der dagligt opdateres. Det er overkill at ofre 10.000 på at sætte et kæmpe opensource CMS op der både har afstemninger shop, forum og hvad der nu ellers findes af sjove underlige ting, hvis det kun skal være en profil side. 3. Indhent et par tilbud fra forskellige steder, vær ikke bange for at sige nej tak til et tilbud, selvom du synes det lyder godt, med 110% sikkerhed, kan du alligevel ringe en halv måned senere og sige du gerne ville have det uden nogen afviser dig. 4. Hvis vi generalisere lidt kan man dele markedet op i 2. gruppe 1 : enkeltmandsvirksomheder der ofte har det som deltidsjob, samt studerende der vil tjene en skilling ved siden af studiet. Gruppe2: Selskaber der til dagligt lever af erhvervet, og har udgifter til kontor, licenser, lønninger mm. Der er ingen tvivl om at vælger man et firma i gruppe 2 er de langt dyrre, men tilgengæld får man også derefter, f.eks. kan man altid ringe til dem i kontortid, hvis der er noget der skal rettes, eller siden ikke virker. Det kan man ofte ikke med et par studerende der driver det ved siden af studiet. Især hvis man vælger at leje sig ind på et CMS skal man være opmærksom på at firmaerne i gruppe 1, ofte ikke har en særlig lang levetid, og pludselig står du en dag uden CMS, fordi det var et du lejede dig ind på. 5. Vælg et par enkelte ud du synes lyder interessante, tag et møde med dem, og derefter beslut dig. Der er ingen grund til at prese på og vælge den første den bedste, du har sikkert allerede fået 10-15 tilbud bare her fra Amino. Hellere bruge lidt længere tid, end bare vælge en. Der er stor forskel på firmaerne. Held og lykke med det. |
Der er nogle der sælger en løsning baseret på en månedlig leje, denne pris er så inkl. webhotel m.v. - men den koster så normalt også derefter. Andre sælger det som en oprettelsespris og hvor man så kan ligge det på ens webhotel som koster et sted mellem 0 kroner og xx kroner. Også er der igen den sidste løsning med at man selv eller får andre til at sætte et free CMS system op også er det pludeslig en ret lille pris man ender med at skulle give :) |
Hej Anne Hvis du på egen hånd har behov for at få lidt mere viden om cms, så gå til www.opensourcecms.com. I den venstre spalte lidt nede af siden ser du en menu med rødlig skrift (MosCmenuTree) og klik på Portals (CMS) - her ser du en række cms-systemer, du både kan læse om og afprøve. God fornøjelse. |
Du har helt ret Martin, og jeg skrev også "nogen" og det ene udelukker selvfølgelig ikke det andet.. Bornedal kunne eksempelvis ikke blive optaget på filmskolen, men han har nu gjort det meget godt alligevel. Men da jeg nævnte det, var det bare for at sætte tingene lidt op mod hinanden.. Men hvis man eks. er uddannet på arkitektskolen burde man jo have styr på farver, æstestik og have formsans i følge min mening. Om det så gør en til en god webdesigner, det er jo en anden snak.. Dog syntes jeg også at Anne skal tage fat i nogle forskellige og se hvad de har at byde på og så vælge den løsning der har de muligheder og det visuelle look der matcher bedst.. Mange hilsner:/Thomas |
|
|
Jeg vil godt lægge billet ind på et tilbud til Din nye hjemmeside Hvis Du baserer Din hjemmeside på mit gPACKAGE CMS, så kan Du stort set frit vælge, hvem Du vil have til at lave designet. Jeg indgår et tæt samarbejde med designeren, og lægger det færdige design ovenpå mit CMS system, og jeg plejer at kunne ramme designet 98%. Jeg har også nogle dygtige samarbejdspartnere til design og professionel tekstforfatning, som man kan overveje at benytte. Prisen for gPACKAGE CMS oprettelse og hosting kan Du se på min hjemmeside Held og lykke med Dit nye liv som selvstændig, og Uanset hvem/hvad Du vælger som hjemmeside leverandør, så håber jeg Du får en hjemmeside, der lever op til Dine forventninger. /Grosen Friis |
SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk
Overvej hvor vigtig din tilstedeværelse på nettet er for din forretning og prioriter dine ressourcer til opbygningen af hjemmeside mm. ud fra det. Det kan være dyrt at vælge en for billig løsning. Vær ultra fokuseret på, hvem der er din målgruppe, hvad de skal finde og hvad du tror de søger efter når de kommer ind på din side. Dvs. farver og layout er vigtig - men det er logisk navigation og letheden hvor med man finder det man søger også. Langt de fleste forlader hjemmesiderne de kommer ind på på side 1, fordi de ikke umiddelbart mener de indeholder det de søger. Test din kommende hjemmeside af på nogen der er i din målgruppe - for at sikrer dig de synes den er overskuelig, nem at navigere på, og indeholder relevant information, som gør de vil købe hos dig. Rent teknisk: Sørg for at du selv kan opdaterer indholdet, at den kan ses med alle browsere, og kan vokse med dine ambitioner. Jeg arbejder i et firma der laver CMS-værktøjer. Du er velkommen til at kontakte mig, vores løsninger er nok lidt over det du efterspørger, men jeg kender lidt til markedet og kan nok hjælpe dig uden om et par faldgrupper. |
Jesper Sommer
Salg- og marketingchef i fitinfitness.dk