Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på varer fra Kina

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Aug 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer i øjeblikket at få nogle forskellige varer hjem fra Kina. I forbindelse med for undersøgelserne er jeg stødt på et spørgsmål ang. moms.

Nogle siger at man ikke skal betale moms af prisen på varen fra Kina, men ud fra en dansk værdi fastsættelse, udført af Told & Skat.
 
Passer det?
 
Hilsen Chris
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Chris

Et dejligt spørgsmål, som man ikke kan svare forkert på, for svaret er: Nej - og ja.
Du skriver ikke, om du skal bruge varerne i en momsregistreret virksomhed eller ej (måske privat).  Er det første tilfældet, så er momsen underordnet, fordi du så har fradrag for den.  Skal du bruge varerne privat - ja, så er momsen selvfølgelig en omkostning
Men tilbage til dit spørgsmål.  Udgangspunktet er, at told- og momsværdien ved import er den pris, man har givet for varen med tillæg af forsikrings- og transportomkostninger. 
ToldSkat kan tilsidesætte værdien, hvis man ikke har noget bevis for, hvad man har givet for varerne (en faktura) eller, hvis ToldSkat kan sandsynliggøre, at prisen er sat for lavt, fordi sælger (i dit tilfælde i Kina) og køber (dig) er økonomisk forbundne.
Håber det hjalp.
Tilmeldt 18. Aug 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Det var lige hvad jeg havde brug for. Det bliver nok som momsregistreret, skal bare lige have fundet ud af, hvilken selskabsform der bedst kan svare sig.
 
Tak for hjælpen.
 
Chris
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)