Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhversregistrering?!

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 218
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, men nu må vi se. Var bange for at den optagelse de nåede at få lavet lidt af kunne være bindende!

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:02

Jeg tvivler på , at en optagelse af henvendelsen er gyldig i en retssal..

Desuden skal optagelsen være meget kraftigt fortalt inden man begynder samtalen..

En optagelse uden dit vidende er direkte ulovligt..

mvh

Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 218
Skrevet kl. 10:07

Han sagde bare; om lidt ville jeg blive ringet op af en som skulle bekræfte aftalen. Jeg måtte kun svare ja og nej, men efter 3-4 spørgsmål sagde jeg fra.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 10:24

Sådan kan man flå penge ud af erhvervsdrivende..

Kun de naive betaler med glæde for ingenting..

Altid noget på skrift som mail eller post som du kan forholde dig til..

Intet andet er ikke gangbar, uanset hvad man fortælles!!!

Til sidst, kør en Googlesøgning forinden, den fortæller meget!!

mvh

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:36

Jeg synes lige det er på sin plads at præcisere et par ting i denne tråd.

1. Det er lovligt at optage telefonsamtaler man selv deltager i, også uden at oplyse den anden part i samtalen om dette. (Jævnfør Straffelovens §263a)

2. Der er som sådan ikke noget formkrav til en aftale i dansk ret, så en mundtlig aftale er lige så bindende som en skriftlig, bevisbyrden er dog ofte tungere at løfte i en mundtlig aftale end i en skriftlig.

Og når det så er sagt, så tvivler jeg på at du vil ende med at hænge på en regning fra dem, hvis du har sagt nej i telefonen og bedt dem henvende sig på et andet tidspunkt, så er det efter min mening ganske gode argumenter for at du ikke mener der er indgået en aftale.

Hvis der kommer en regning fra dem ville jeg skriftligt gøre dem opmærksom på at du ikke har indgået nogen aftale med dem - Ikke noget med at skrive at du ønsker at opsige aftalen, for så har du netop accepteret at der har været en aftale, og så sidder du i saksen.

Du kan eventuelt rette henvendelse til håndværksrådet hvis det hele går helt i hårknude - De har en hjemmeside om emnet : http://hajnettet.dk/

Med venlig hilsen Anders Christensen

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 10:36

Du skal tage det helt roligt, jeg mener at det er dem der engang i mit tidligere arbejde, prøvede at trække et abonnement ned over hovedet på mig, og jeg gjorde opmærksom på at jeg ikke var interesseret, de påstod at jeg allerede havde godkendt det, ved at have betalt for 2 år siden og ikke selv havde opsagt mit abonnement. De var ret aggresive, men jeg var rimelig kold da jeg var sikker på at jeg aldrig havde betalt for noget, og da de ligesom kunne mærke at deres bulldog taktik ikke rystede mig og de ikke kunne sende den dokumentation jeg bed, slap jeg endelig for dem.

Måske sender de dig en regning, betaler du den ikke vil de rykke dig, og de vil være utrolig ubehagelige i deres tone, Hvis du forholder dig i ro og blot siger at I rent juridisk ingen sag har, medmindre at I har lavet en skriftlig bindende aftale og at du har en advokat der står klar hvis de fortsat vil chikanere dig, så skal de nok trække sig væk. De klarer deres sager på skræmmeteknik, så uanset hvad de siger skal du bare holde fast i dit på en rolig og myndig måde, det er den måde man vinder over dem på...

Men men vi kan krydse fingre for at du slet ikke skal alt det igennem..... De er vist et af de humbug firmaer som der har været beskrevet i basta, tror jeg nok.

Hilsen Anne

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 10:48

Anders Christensen:

Jeg synes lige det er på sin plads at præcisere et par ting i denne tråd.

1. Det er lovligt at optage telefonsamtaler man selv deltager i, også uden at oplyse den anden part i samtalen om dette. (Jævnfør Straffelovens §263a)

Det ser ikke rigtig ud, den lov du henviser til!!

mvh

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857

Lanther:

Uanset hvad de gør, skal du underskrive en aftale for at den skal være gældende..

Sluder og vrøvl mundtlige aftaler er også bindende.

mvh

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06

Lanther:

Uanset hvad de gør, skal du underskrive en aftale for at den skal være gældende..

mvh

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06

Lanther:

mvh

Ravn

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)